Ga naar inhoud

welke aftermarket radio kiezen en waarom


Bartje
 Delen

Aanbevolen berichten

Vele die op zoek zijn naar een after market radio kiezen voor een ZENEC model? waarom deze keuze?

 

Welke alternatieven zijn er?  Waaraan moet de radio voldoen?

 

ikzef heb enkele alternatieven opgesnord voor mijn octavia III

 

http://www.caraudioexpert.nl/a-580801/skoda-octavia-2013--radio-navigatie-multimedia-8-inch-s100-a8-cortex-3g-wifi/

 

http://www.realmediashop.de/Skoda-Octavia-from-2013-OEM-DVD-GPS-Navigation-System-Window-CE-In-Car-Entertainment

 

http://www.autoradios-gps.com/autoradio-de-series/autoradio-skoda-autoradios-gps-dvd-skoda/autoradio-gps-octavia-2013.html

 

http://android-caraudio.com/en/in-car-multimedia-systems-for-android-skoda/1416-multimedia-pure-android-41-for-toyota-land-cruiser-200-2008-2010.html

 

Wat voor mij belangrijk is, is een goede geluidskwaliteit (alhoewel dit hoofdzakelijk door de speakers bepaald wordt).

Mogelijkheid om de instellingen van de wagen kunnen uitvoeren (verlichting, bandenspanningscontrole, parkeersensoren, aircon, ...)

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten inderdaad een paar mooie tussen en verwacht ook wel dat ze het naar jouw wensen zullen doen.

Alleen wat ik me afvraag is hoe het zit met de aftersales in de vorm van een nieuwe firmware update

En wat voor mij een doorslaggevende reden is het kaart materiaal hoe hierin de service met updates is ?

Want heb in de loop van de tijd een boel chinese columbus look a likes voorbij zien gaan die in dezelfde prijscategorie zaten als jij hier laat zien met links.

Maar deze vielen vaak door de mand mbt de update's in vorm van kaartmateriaal en firmware's en blauwe tand update's

 

En voor mij is dit de reden uiteindelijk geweest om voor een zenec te kiezen daar die jongens regelmatig met kaartupdates komen

maar ook met software en firmware updates enkele keren per jaar.

En daar valt en staat je product mee, niet dat ik hiermee wil zeggen dat andere look a likes hierdoor slecht zijn maar dit was één mijn afwegingen van aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten de redenen die EdK al netjes heeft beschreven, hoor ik ook nog wel eens dat mensen voor Zenec kiezen omdat ie dezelfde functionaliteiten en looks heeft als origineel VAG, en soms omdat Zenec voor minder geld zelfs meer mogelijkheden biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenec leek me net een duurdere optie dan de toestellen hierboven opgelijst.

 

Updaten van kaarten lijkt me geen issue voor een android toestel waar je een app installeert.  Dit zolang google maps, open streetviews en dergelijke beschikbaar zijn.

Maar navigatie is sowieso geen issue voor mij.

 

De Swing valt mij serieus tegen.  Niet erg praktisch qua bediening. (oa folder doorzoeken bij USB of memorycard / veranderen van radiostation volgorde niet mogelijk ea)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenec leek me net een duurdere optie dan de toestellen hierboven opgelijst.

klopt helemaal maar veel mensen vergelijken nou juist met de orginele columbus of admundsun en dan heb je een minder diefstal gevoelig apparaat en een betere kaartupdate ( recentere kaarten ) goede service vanuit zwitserland  en neemt bijna al de functie's van de wagen over mbt het canbus gebeuren wat je ook bij een orginele VAG wagen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe