Ga naar inhoud

Halogeen verlichting vervangen voor Osram Nightbreaker


Octa Collection
 Delen

Aanbevolen berichten

Enkele weken geleden geconstateerd dat er een stadslichtje kapot was, deze beide vervangen.

Aangezien ik toch de boel los had gelijkertijd de dim/grootlicht lampen vervangen voor de Osram Nightbreaker, info hierzo

Eerste ervaringen zijn positief, geeft meer licht dan de oude (al waren deze volgens mij nog de originele) en het valt mij op dat het licht witter is.

Wel duurder dan een gewoon setje H4 maar dat is een beetje goed licht mij wel waard, bij Conrad ( dat is hier) kosten ze € 30,-

Philips heeft ook een dergelijke lamp onder de naam extreme power, deze zijn iets duurder, na wat zoeken op internet zijn gebruikers wel tevreden alleen valt de levensduur wat tegen.

Eens kijken hoe het de Osram lampen vergaat.

Vervangen van een lamp bij de octavia 1 is trouwens een makkie, dat is bij sommige merken/modellen wel anders!

aangepast door Octa Collection
Link naar reactie
Delen op andere sites

Conrad link lijkt niet te werken ( althans bij mij )

En zelf heb ik nu 2 weken de Philips extreme erin zitten naar alle tevredenheid !

Ook een beter licht weergave op de weg , en denk ook dat de osram waar jij het over hebt en de philips die ik in mijn Yeti heb zitten mekaar niet veel zullen verschillen !

Weet wel dat ze beter zijn dan de standaard lampen , kwa lichtopbrengst.

En wat betreft het wisselen, bij jou dus blijkbaar een appeltje eitje, wel kan door me te grote handen komen, maar om bij die lampjes te komen bij de yeti moet ik me handen pols en arm wel in rare kronkels vouwen om ze te verwijderen en weer te monteren.

Maar uiteindelijk met 2 keer tot tien tellen is het gelukt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide links werken hier ook. (firefox)

Wat betreft de ruimte om lampen te vervangen, dat is bij deze octavia een makkie, ik ben zelf ook niet al te klein.

Dat was in 5 minuten gepiept.

post-28-0-87208700-1301746095_thumb.jpg

Zoals je kunt zien, ruimte genoeg, aan de linkerkant zit de accu, daar kan ik met mijn hand makkelijk tussen.

De mistlampen zijn wel moeilijker te bereiken, deze zitten helemaal in het hoekje, deze heb ik niet vervangen, heb ze bijna nooit aan.

aangepast door Octa Collection
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Welkom op het forum, stel je even voor in het daarvoor bestemde topic, weten we met wie we te maken hebben. :)

Wat betreft de Osram Nightbreakers kan ik deze zeker aanraden, er is duidelijk een betere lichtopbrengst.

Bij mij zitten ze er nu een jaar in en werkt naar tevredenheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb vandaag (na bijna een jaar) een poging gedaan de nightbreakers te plaatsen.

Eerst het grootlicht gedaan, dat ging nog best makkelijk. Toen linksvoor dimlicht, losdraaien lukte nog. Maar dat ding zit echt KEI HARD geklemd in z'n fitting. Ben zeker 5 minuten bezig geweest als het geen 10 minuten is om het ding met beleid uit z'n fitting te krijgen.

En dan het ergste, rechts voor. Daar kan je gewoon NIET bij... Man wat een ellende. Schandalig vind ik het. Ze hadden er makkelijk iets op kunnen monteren waardoor je het uiteinde beter kan vasthouden. Een soort vleugeltje of zo. Maar goed, ik ga woensdag toch even de M&G spulletjes terugbrengen, dan ga ik de toenmalige verkoper eens vragen of hij me kan uitleggen (voordoen) hoe dat werkt. Je zou verdorie langs de kant van de weg staan, dat lukt je dus echt niet, je zou politie tegenkomen...

Ik heb d'r toch wel de balen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat het is met lampjes vervangen?

Zelf doe je het zelden en vaak alleen maar omdat het moet. En dan zit je net te klooien en je kunt niet goed zien of je wel zoveel kracht kunt uitoefenen.

Bij de Roomster kun je er redelijk makkelijk bij, maar dan nog denk je soms ook, oef als ik maar niks kapot maak.

Terwijl die monteur dat vrijwel dagelijks doet en er dus veel meer ervaring mee heeft.

Ik vind nog steeds het systeem bij de O2 fantastisch! Daar pak zo de hele koplamp unit eruit. Die leg je op een beschermde plek gewoon rustig voor je neer en je kunt er aan alle kanten bij! Da's optimaal service genot. Snap niet dat ze dat bij veel meer auto's ook niet zo service vriendelijk uitvoeren. M.a.w. het kan dus wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Volvo V50 had ditzelfde systeem. Probleem bij de Fabia is dat je gewoon heel smalle handen moet hebben. Je kan niet voldoende kracht zetten doordat er dingen in de weg zitten (vandaag al die rode plekken op mijn hand). Het feit dat hij het vaker gedaan heeft zal zeker helpen, maar een monteur met te grote handen zal toch ook een probleem hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

En vandaag heeft de eerste lamp het begeven, iets meer dan 3 jaar en 45000 km.

Weet eigenlijk niet wat een normale levensverwachting is van zo'n lamp, lijkt me toch vrij kort?

Morgen maar eens een nieuwe er in zetten (uit de reservedoos) en tzt maar eens kijken of ik weer nightbreakers oid ga aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe