Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Terugroepactie VAG DSG-7 auto's!?


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

http://www.autoweek.nl/nieuws/25616/volkswagen-roept-26-miljoen-autos-terug

 

Schwarzer-Tag-fuer-Tiguan-und-DSG-304x20

 

 Daarnaast moeten alle Volkswagens met een 7-traps automatische versnellingsbak met dubbele koppeling (DSG) naar de werkplaats voor het vervangen van de synthetische olie.

In Nederland gaat het volgens een woordvoerder van de importeur om 9.500 Tiguans en 35.000 auto's met de DSG-bak. "Maar het gaat in Nederland om een service-actie. De reparaties worden uitgevoerd als de auto's in de werkplaats komen voor een servicebeurt'', vertelt de zegsman. Hij benadrukt dat de problemen in beide gevallen vooral spelen in warme en vochtige landen.

 

Tot nu toe alleen nog maar VW's, maar het zal ongetwijfeld ook opgaan voor Skoda, Seat, en Audi.

 

http://www.autobild.de/artikel/vw-tiguan-amarok-dsg-rueckruf-4451977.html

http://www.autobild.de/artikel/vw-china-rueckruf-fuer-diverse-modelle-3918149.html

http://www.auto-service.de/aktuell/news/20644-vw-ruft-weltweit-millionen-autos-werkstatt.html

 

 

 

  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb zojuist een afspraak met de garage gemaakt omdat het service signaal op de display verschijnt bij het starten. Dit na 3,5 jaar en 35.000 km. 

Kreeg te horen dat dan tegelijkertijd een update plaatsvindt, namelijk vervanging van de DSG olie.

Geplaatst:

o ja, dat loopt wat anders ivm de tijd/kms verhouding ;)  Tjonge, nog bijna nieuw die auto van jou. De mijne heeft er meer dan 2 x zoveel opzitten

Geplaatst:

Maar word wel netjes gemeld dat ze de update doen.

Maar ook waarom het gedaan word ?

Geplaatst: (aangepast)

Een stukje info van de buren:

 

De actie is bij Skoda 34F7.
De olie van de versnellingsbak wordt ververst. NIET die van de Mechatronic.
Er wordt nieuwe minerale olie ingedaan. En deze hoeft daarna niet meer ververst te worden.
Ook wordt er een software update uitgevoerd. Omdat de viscositeit verandert. En na de update
een basisafstelling van de versnellingsbak. Al met al zo'n 1,5 uur werk.

 

Dan rijst ook de vraag: in hoeverre heeft dit invloed op reeds, door derden, getunede auto's?

aangepast door Captain Hook
Geplaatst:

Dat betekent dat de dsg tuning dan wordt overschreven, dus dat je dan terug moet naar het tuning bedrijf


Denk wel dat ik me die moeite dan ga besparen ivm aanschaf andere auto tegen die tijd. Is hij meteen weer origineel

Geplaatst:

"Ook wordt er een software update uitgevoerd. Omdat de viscositeit verandert. En na de update
een basisafstelling van de versnellingsbak.
"

 

Jeetje, dat een andere olie zo'n effect heeft op de tandwielen dat de elektronica er op afgesteld moet worden. Kan me dat niet goed voorstellen.

  • 3 weken later...
Geplaatst:

Als het schakelprogramma hetzelfde is als wat met de basisinstelling wordt bedoeld, heb ik niet het idee dat het gewijzigd is. Wat dan het doel van de software update is, weet ik niet. Garage kon het ook niet vertellen.

Geplaatst:

De schakelkarakteristiek zal ook niet aangepast (kunnen) worden. Dan zou volgens mij de typegoedkeuring van de auto in gevaar kunnen komen.

Waarschijnlijk zal de andere oliesoort en de daaruit voorvloeiende hydraulische en mechanische parameters in de nieuwere software zitten. Wellicht ook nog wat extra meet- c.q. treshold parameters die door de sensorelektronica worden aangeleverd zullen moeten worden verwerkt.

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat de software aangepast wordt omdat minerale olie een andere (basis)viscositeit heeft dan synthetische. Het schakelmoment van de DSG zal (mede) bepaald worden door een sensor die olietemp van DSG meet, en daarmee viscositeit op dat moment kan berekenen. Ook de reden dat ze de computer resetten voor die parameters en dus valt idd de tuning die een ander gedaan heeft weg, back to zero!

 

Ik denk ook dat ze er op die manier achter gekomen zijn, bij hoge temp. wordt de synthetische olie kennelijk te dun om de DSG nog goed zijn werk te laten doen.

Dat ze het hier "pas" doen bij een servicebeurt geeft aan dat het meer speelt in landen die hogere zomerse temperaturen hebben. (zouden ze in de golfstaten wel een skoda rijden dan.. :lol:  B) )


... Dan zou volgens mij de typegoedkeuring van de auto in gevaar kunnen komen.

 

alleen als het de emissie  (t.o.v. eisen) verandert, maar denk het niet...schakelpunten worden inderdaad niet geraakt behalve als de DSG niet meer goed werkt of getuned is...

aangepast door Fabiasport
Geplaatst: (aangepast)

Zou de typegoedkeuring wegvallen bij een getuned DSG?

Dat zou kunnen als de emissie eisen die in de type goedkeuring staan (sterk) beinvloed worden, but who checks it? So who cares?

Bij APK worden weer andere normen aangehouden

aangepast door Fabiasport

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe