Ga naar inhoud

Re-animatie filmpjes


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ken de werking van een AED. Heb er zelfs diverse keren mee geoefend.

Heb ook diverse keren BHV cursussen gevolgd. Brandbestrijding, ontruimingsoefening en EHBO. Allemaal heel nuttig.

 

Maar ik kan je verzekeren, als iemand die nog nooit zoiets gedaan heeft, plotseling iemand in elkaar ziet zakken en ook al zou er een AED in de buurt hangen, dan blijft het grootste deel van de mensen apathisch toekijken en heeft geen idee hoe men actie kan ondernemen!

 

Maar een AED is natuurlijk lang niet altijd in de buurt (of weer eens vernield of gejat). En dat is het letterlijk van levensbelang als je weet wat je moet en kunt doen!

 

In werkelijkheid is het toepassen van mijn cursuskennis wat dit betreft, beperkt gebleven tot een 1ste hulp bij een gebroken ledemaat en wat snijwonden. En op brandgebied bij het blussen van een beginnende kantinebrand.

Bij die beginnende brand maakte ik ook mee dat er notabene zo'n 20 hoogopgeleide mensen in de buurt waren die geen van allen een poot uitstaken.

Terwijl een blusdeken in dit geval z'n werk prima deed. Zelfs na het doven van het vuur en het complimentje van de brandweer, klaagden die hotemetoten nog zelfs dat het nu zo stonk naar rook in de kantine en dat ze langer moesten wachten, omdat de rommel opgeruimd moest worden... Totaal van de pot gerukt dat soort mensen.

Ik heb ze letterlijk academische discussies zien staan voeren hoe ze de oplaaiende vlammen zouden bestrijden!!! Terwijl ik door een collega erbij geroepen werd (ik was op dat moment niet aanwezig in die bedrijfskantine) met de schreeuw "Kom snel, jij weet toch wat van brandbestrijding?!"

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Erik zo ken ik ook een verhaal van een universiteit in Leiden.

Daar werd de brandmeld installatie en ontruimings installatie nooit getest en de ontruimings oefening 1x per jaar (liefst meer) van het van het gebouw als test werd niet gedaan.

En bij onderzoek naar het waarom hiervan bleek dat de professoren boven de wet stonden en dit onzinnig en onnodig vonden en dus niet mocht gebeuren.

Wel dat heeft men uiteindelijk geweten...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe