Ga naar inhoud

Bougies vervangen 1.4 16V 86pk


FABJE
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi Guys,

 

weet 1 van jullie hoe ik het beste de bougies van mijn Fab kan vervangen. Ik krijg die 1e stekker er maar niet af, zit er ergens nog een clipje of iets dergelijks die het vasthoud? zie foto's. De meest rechtse heeft een korte bekabeling, krijg die huls wel wat omhoog, maar die stekker wil van geen kant wijken.

 

Verder heb ik lopen lezen en lezen, maar kan totaal nergens vinden hoeveel remvloeistof ik voor het remsysteem verversen moet kopen. Het is kwaliteit: FMVSS 116 DOT 4.

 

Als iemand wat weet dan hoor ik het graag. :|

post-2400-0-79723400-1376774100_thumb.jp

post-2400-0-27764100-1376774330_thumb.jp

aangepast door FABJE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met betrekking tot de remvloeistof

Dit gaat in algemeen in standaard verpakking

En tsja hoeveel verbruik je... afhankelijk van hoe makkelijk het verversen gaat totdat je overal de schone remvloeistof ziet

 

Dus zou zeggen neem bv 2 verpakkingen en spreek af als je een dichte verpakking overhoud dat je die terug kan brengen.

Als je uiteindelijk maar de helft van een fles overhoud donder die dan uiteindelijk maar weg want die kun je niet bij een volgende keer weer gebruiken ivm de hygro eigenschappen van remvloeistof

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de stekker zit een lipje wat je met je  nagel of schroevendraaier richting bedrading moet duwen waarna de stekker los gaat. Het kan ooit zijn dat je eerst de stekker er wat verder op moet duwen voordat je het lipje kan bewegen. Zijn de stekkers eenmaal verwijderd kan je de bobine's naar boven toe er uit trekken en zie je de bougie's zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nou gisteravond was het dan zover de grote beurd van de Fabia II zelf gedaan. Viel mij alles mee en zeker makkelijk als je er een doorgewinterde monteur bij hebt staan waar je alle vragen aan kunt stellen.

Na controle op de remtrommels achter heb ik even op advies de slijtrand op de draaibank er afgedraaid. Dat vergemakkelijkt de montage en demontage van je trommels aanzienlijk, anders blijft de remvoering zo vaak achter het randje haken en krijg je ze er op den duur steeds moeilijker af. Bougies lieten zich na los halen van die stekkerlipjes en bobienes gemakkelijk losdraaien. Ik had het niet maar die magneet staaf om je losgedraaide bougie er uit te tillen is toch wel heel erg handig. Moet wel zeggen dat het oliefilter(dopsleutel 30) verwijderen bij de Fab wel heel erg traag gaat door de smalle ruimte. Remvloeistof vervangen en alle filters. Nog geen drie uurtjes bezig geweest, voor 50.-.

Nou kijken of ik ergens de APK kan laten regelen en de service interval reset.

 

Kan iemand mij uitleggen of je die service interval reset zelf kunt doen? Of is dit weer de melkkoe van de skodagarage?

 

Ik zag dit op een aangrenzend forum: "Contact uit.Knop aan km teller induwen+houden.Contact aan.Knop loslaten en naar rechts draaien.Knop loslaten.Kan zijn dat je dit 2 keer moet doen"

Maar werkt dit echt, ook voor model 2009?

Link naar reactie
Delen op andere sites

EDK thx

 

Je hebt gelijk ik had de helft maar gelezen. Zie doc. Skoda forum Israel, die hebben het trouwens ook wel heel netjes voor elkaar mag ik zeggen.


Ik heb inmiddels een garage gevonden, waar ik ook mijn banden laatst had laten doen.

 

Die rekend incl APK en storingsuitlezing plus reset 42.- :autorijden: (happy steering)

 

Mijn skoda garage kwam vanmorgen met de prijs opgave 65.- ik was weer ff de weg kwijt :gestoord: . Maar ik kom er maar gewoon niet meer denk ik, wat ik niet snap is dat de rest er nog gewoon naar toe gaat....

Resetting service interval display (SID).pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja met 2 tientjes kun je leuke andere dingen doen.

En mbt resetten, volgens mij kan ik het wel doen in me maxidot met de Yeti.

Maar hoe of wat hij reset weet ik niet omdat ik dit nog nooit heb geprobeerd, omdat mijn onderhoud nog bij dealer gebeurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabje: zoals je het beschrijft met knoppen resetten, herken ik van mijn '96-er Seat. Bij de luxere modellen kon dit inderdaad zonder Vagcom ofzo, gebeuren. Bij eenvoudigere uitvoeringen, waren andere tellerunits waarbij je benodigde knoppen/displays mist voor het resetten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cordoba Thx,

 

Das dus inderdaad wel zo geweest, maar nu dicht getimmerd dus. Dus toch weer een MHOEOEOE melkkoe. :D  :lol: .... Volgende keer ga ik bij de garage mee helpen met een distributie riem, leerzaam en super gezellig. Krijg steeds meer zin om te sleutelen,...leuke weekeinde besteding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Goh heb je drie handen ??

Zie twee handen sleutelen en dan ook nog foto's kunnen maken....... erg knap !!

 

En tsja morgen heb je in iedergeval mooi weer om te sleutelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

En was de snaar echt versleten en aan vervanging toe ? Of had je het idee ik had er nog wel 20K mee door kunnen rijden.

En ja je houd weer heel wat euro's zo op de bankrekening staan die je aan andere leuke dingen kunt uitgeven ...

 

En tsja dan mag het pompje wat meer lawaai maken maar hoor je dat nu echt als de motor draait en je achter het stuur zit........?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Nou Ed je hoort het wel. De snaren zijn nog goed er is niets aan te zien, behalve de micro riem die de airco aandrijft. Het geluid kwam van 1 van de rollen. Ik had eigenlijk nog even wat destructief onderzoek willen doen hierop, maar ik had het spul naast de grijze bak gezet en er was iemand zeer behulpzaam. :)

Maar ben blij dat ik het gedaan heb en ja in prijs, wat een verschil met de garage, 550.- ;)

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hoi,

 

By the way, voor als je een setje zoekt en geen info hebt en de dingen niet zo snel overziet, zie hier. Ik moest natuurlijk zoeken op mijn motor code BXW-CGGB.

 

http://www.gatesautocat.com/drive/SKODA/Fabia/542/BXW-CGGB/10-07_11-14/31390

 

Zie ook de tips van Gates, je kunt ook de taal instellen op NL, op deze site :D

 

TB035_5565XS.pdf

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe