Ga naar inhoud

Eerste Skoda


arno
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds 12 augustus ben ik in bezit van een Skod Superb 1.8 tsi elegance b. uit 2009. Alhoewel hij nog niet op de oprit staat, de dealer maakt hem nog rijklaar. Ik ben heel benieuwd hoe deze "grote bak" ons gaat bevallen. De keuze had in 1e instantie te maken met de ruimte, zelf ben ik 2.03m en onze kinderen beginnen ook al flink te groeien. Onze vorige auto was een citroen xsara break, dus heel wat anders. Wel 12 jaar probleemloos mee gereden. Hopelijk gaat dat met de Skoda ook lukken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Arno. Ik denk dat de Superb je wel gaat bevallen, maar nog 12 jaar met een auto van nu 4 jaar oud rondrijden, ik twijfel of dat gaat lukken, en of je dat wil. (auto van 16 jaar oud, en stevige km-stand tegen die tijd, betekent ook reparaties/vervangen van onderdelen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo allen,

 

Hierbij een update van de eerste km's met de Superb. Leuke reacties trouwens!

Bij de aankoop heb ik de 18" velgen laten vervangen door de 16". Er zullen vele mij voor gek verklaren, maar ik was Frans comfort gewend haha. Nu is de Superb nog steeds stugger als mijn oude citroen, maar veel minder stuiterbal als met de 18".

Verder steeds verbaast over de ruimte en rust in de auto. Je rijdt er snel te hard mee, dus oppassen. Tot nu toe bezig alle knopjes te ontdekken, ben ik nog lang niet uit. Kwam erachter dat ik parkeerassistent heb, iemand ervaring daarmee? Nog niet geprobeerd.

 

Groet, Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van de Zenec NC 2011D. Bevalt wel alleen het radio ontvangst is bagger. Veel ruis in de hoge tonen. Antenne nog nagekeken maar dat lijkt oké.


Heeft iemand ervaring mee gehad? Voordat ik de boel open gooi ben ik benieuwd of iemand er ook wat van weet...


 


Groet Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe