Ga naar inhoud

LED lampjes defect.


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Van de week stapte we vanaf strand komend de auto in en viel het me op dat er geen licht in hemel bij bestuurder brande.

Mmm schakelaar zeker verkeerd dus ff klooien met de schakelaar maar bleef donker.

Gister eens even gekeken naar de reden en zag ik op doorschijnende deel van lamphouder onderdelen liggen van de Led's

 

Dus boel even er uit geschroefd en daar zag ik de steekvoetjes nog in de fitting zitten maar lamp deel was er geheel af.

Dus eerste gedachte was, is er af gebroken door trillingen ?

 

Maar bij het verwijderen van het lampvoetje kwam ik er achter dat deze wel erg warm was ondanks dat de leds er al afgebroken (?) waren.

 

Wel na de boel eens beter bekeken te hebben bleek dat deze niet afgebroken waren maar door de warmte was de soldering gewoon losgekomen.

Dit verwonderd me niet omdat ik dit al eens op werk ook heb meegemaakt met een proefopstelling met nieuwe modellen Led's en te weinig koel oppervlakte.

 

En tsja garantie..... weet dat ze bij toko uit België vandaan komen en weet ook dat de garantie periode al verlopen is.

Dus helaas pindakaas, en ja ik zou ze weer kunnen solderen en kijken op testvoeding van 12V= of ze het nog doen

Maar dit vertrouw ik dan toch niet meer om ze terug te zetten in de hemelverlichting.

 

Dus eens even contact gezocht met een Led leverancier hier in de buurt en die ook aan huis een showroom heeft om langs te komen.
En dat mag, dus één dezer dagen eens bij hem buurten en één en ander uitproberen.

Ook wat betreft de achterverlichting waar bij de Yeti 2 stuks T10 fitting zit per lamp unit, maar als ik daar één led met canbus en een gewoon lamp in heb ( situatie momenteel) dan heb ik geen melding, maar zodra ik 2 stuks canbus led erin prik dan heb ik de melding wel.

En meteen eens kijken wat de reden is en wat de oplossing er voor is, want de mogelijkheid tot weerstanden erover zijn er niet echt (ruimte)

 

post-27-0-21807700-1373281259_thumb.jpg

 

de defecte lampjes.

Sorry slechte kwaliteit foto.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dan wel het zonnetje in me auto Sodela, geheel met je eens.

Maar ja diegene die wel eens naast me zitten absorberen het meeste zonlicht en daardoor heb ik die Leds nodig.

 

je mot ook alles uitleggen aan die vakantiegangers, ze denken ook helemaal niet na als ze vrij zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ze zaten er al meer dan een jaar in zonder probs, alleen laatste tijd langdurig in de wagen gezeten vanwege ombouw en lampies aan en ik denk dat ze daar de opdonder van gekregen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het ook nog goedkoper troep soldeer zijn? Je hebt daar ook gradaties in toch? O.a. het smeltpunt als het ware.

Leds hebben niet voor niks vaak een heatsink, dus dat ze warm worden mag geen verrassing zijn. Al zijn ze bij mij, bij normaal gebruik helemaal niet zo lang aan. Sterker nog, na een poosje gooit de wagen ze uit (interieur).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach het zei zo, en was één van de eerste Led projecten bij de Yeti

 

En ja je hebt meerdere soorten pisbak soldeertin dus dit zal de goedkoopste kwaliteit zijn geweest.

Maar goed weer een toko die van me lijst wordt geschrapt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Affijn na de afgelopen dagen weer met de standaard lampjes gereden te hebben kom je er wel degelijk achter wat een ergenis dit is als je weinig licht in de cabine nodig hebt en het niet hebt.

Begin deze week eens rond gekeken bij de diverse leveranciers van Led's en ik kwam toch weer bij led4uCar terecht die een ruim assortiment heeft en waar ik mijn DLR P13W Leds ook vandaan heb.

Was eerst de bedoeling om langs te gaan bij deze winkel aan huis waar ik dan had mogen uitproberen met diverse leds.

Maar door tijdgebrek toch maar weer gebruik gemaakt van de website.

Heb een tweetal leds ( type ) uiteindelijk aangeschaft en na betaald te hebben kreeg ik netjes een mail dat ik 10% teveel had betaald vanwege dat ik member van dit forum ben ( was even vergeten )

 

En vandaag dus zoals vorige keer ook al netjes verpakt ontvangen en per mail en in de enveloppe een rekening ontvangen.

En zoals vorige maal ook netjes op hoogte gehouden van de verzending ( geen postnl track&trace)

 

En vandaag dus even de boel ingebouwd en vanwege de plus / min gevoeligheid de leds nog even moeten draaien in lampvoetje , kunnen we nu weer genieten van voldoende licht in de cabine aan voorzijde.

 

 

post-27-0-35161200-1373643698_thumb.jpg

 

de aangeschafte Leds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe