Ga naar inhoud

Amundsen+ Kaarten Update


Martin1985
 Delen

Aanbevolen berichten

Skoda Fabia, leuke auto, maar die navigatie.....

 

Nu 4 maanden in bezit van een Fabia station, kwam er achter dat bij aflevering versie 0031 geinstalleerd was.

 

Na lang discussieren met de dealer vandaag eindelijk een SD kaart van ze ontvangen, GRATIS.

 

Vond ik erg netjes, toch goede service, alleen nu stop ik hem er net in, een originele SD kaart, nieuw, Europe 2013.

 

En....... nu doet ie het niet. sd kaart is niet leesbaar geeft ie aan.

 

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de SD kaart die ik gehad hebt niet geschikt is voor de Amundsen+ (RNS315)

Dit terwijl ik wel duidelijk aangegeven heb bij de dealer dat het om een + gaat!

 

Want wat hebben ze geleverd: Navigation SD Card for Blaupunkt FX

 

zegmaar deze: http://www.navigatie-software.com/product/1099/TeleAtlas_TravelPilot_FX_Europa_2013_SD_Kaart

 

Waar dus duidelijk bij staat dat deze niet voor de Amundsen+/RNS315 is. vond het al opmerkelijk dat er TomTom op de verpakking stond?!?!

 

Nu is mijn vraag, welke kaart/merk/type moet ik wel hebben? er is ook erg weinig te vinden op internet (in legale webshops) welke WEL voor de RNS315 is......

 

Als ik de SD kaart in mn laptop stop geeft ie aan dat het V5 is............

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.volkswagenradio.nl/navigatie-sd-kaart-rns315-west-europa-2013.html

Deze leveren nu ook nieuwe en originele navigatie SD-kaarten voor de RNS315, Skoda Amundsen Plus en Seat Media System 2.0

De nieuwste kaarten, versie 2013!

De SD-kaart bevat het volledige wegennet van geheel West-Europa.

Als men die prijs ziet voor dat kaartje ben ik blij dat er hier een TT is geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! heb het aangegeven bij de dealer en ze sturen morgen de goede versie op.

voor de Amundsen+ dus!

 

Het is idd erg prijzig! dit is ook de eerste en laatste update die ik doe, of de leasemaatschappij moet over 2 jaar wel bereid zijn om het te betalen :D

aangepast door Martin1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amundsen+

Hallo allemaal,

Mijn auto heeft ook een Amundsen+ met een versie: Western Europe 0031. Informatie bij de vakhandel geeft aan dat vanaf het type “ Amundsen+” de software (nieuwe kaarten) alleen door Skoda geleverd mag worden (deal tussen Skoda en de leverancier Nafteq). Links en rechts informeren bij Skoda garages (wie levert de software, welke versie is er nu op de markt etc.) levert geen eenduidige antwoorden op en de importeur verwijst weer naar de dealers. Duidelijk is dat je inderdaad alleen een SD kaart kunt aanschaffen bij een Skoda dealer voor rond de € 200,-- Bij S-point vertelde men dat er eind juni een nieuwe versie wordt uitgebracht. Welk bedrijf de software leverde en welke versie dat dan moet zijn wist men weer niet te vertellen. Over het inlezen van gegevens over flitspalen wordt in het algemeen gezegd dat dit voor de Amundsen+ niet tot de mogelijkheden behoort. Het blijft duister.

Ik wacht nog even met vernieuwen maar ik ben wel benieuwd naar het volgende: behoud het apparaat na het inlezen van een nieuwe kaart zijn oorsponkelijke functionaliteit? De stem van mijn huidige versie spreekt bijvoorbeeld met de dictie van prinses Beatrix en eigenlijk vind ik dat wel grappig.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amundsen+

Hallo allemaal,

Mijn auto heeft ook een Amundsen+ met een versie: Western Europe 0031.

Van welk bouwjaar is uw auto? Bij m'n octavia combi van maart 2012 was er ook standaard een Amundsen+ met een kaartversie: Western Europe 0038. Mij lijkt dat uw kaartversie betrekkelijk oud moet zijn. Ik vind zelfs de kaartversie 0038 gedateerd :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bouwjaar van mijn auto is augustus 2011 en een van de eerste versies met een volledig West-Europese dekking. Voor augustus werden de auto's alleen afgeleverd met afzonderlijke SD-kaartjes per land. Doordat de aflevering van mijn auto vertraging had opgelopen (leveringsproblemen DSG) is mij dat bespaard gebleven. Zoals gezegd, ik heb geen idee hoeveel versies er al zijn uitgebracht en welke versie als laatste kan worden aangemerkt. Ik hou mij aanbevolen voor het juiste antwoord?

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren het juiste SD kaartje ontvangen van de dealer.

Het gaat om versie West Europa V4.

Ga er maar van uit dat dit de nieuwste is, kan nergens een jaartal op vinden.

Zonder problemen geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb een nieuwe yeti 5/ 2013  met een  Amundsen+ met de V 4 op geinstaleerd, wat een triestig gedoe zeg, valt echt tegen, kleuren van de kaart zijn niet in te stellen,(effen licht blauw nu)  geen flitstalen enz... Valt tegen,

Zijn er mogelijkheden deze Amundsen+ te laten draaien op een andere kaart, (bv: tomtom kaart) Had in mijn vorige auto een tomtom 1005 , wat was dat een luxe,

Verder werkt alles perfect maar te weinig info op het navi systeem, 

Kan er mij iemand helpen met wat info hier omternd??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guy5712 De dingen die je graag wilt zijn helaas allemaal niet mogelijk met de Amundsen+. 

Als je echt iets beters wilt, kun je het beste een aftermarket systeem (laten) monteren, dan heb je zelf de keuze om iets te selecteren wat aan je eisen voldoet.

Ik ben het overigens helemaal met je eens dat het een minder prettig (ahum) systeem is. De enige pluspunten zijn de mooie integratie in de auto en de snelheid van navigeren, voor de rest kan het ding me gestolen worden. (en nee dat bedoel ik niet letterlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja het is al zoals je zegt en denk dat je er mee moet leren leven dat het zo blijft.

Ik ben gelukkig voordien hier al achter gekomen met de grotere broer en ook zijn diefstal gevoeligheid en

toen hiervan afgezien en voor de Kenwood gekozen zoals je in navi deel hier op forum kunt lezen.

 

Nu zou je eens kunnen kijken op de onderstaande link of er nog wat info / lichtpuntjes te vinden zijn voor je 315 !

 

http://gpsunderground.com/forum/

 

En mbt kleuren aanpassing dit moet toch wel aan te passen zijn ?

Denk dat je omtrent dit iets in je manual over het hoofd ziet !!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb afgelopen weekend ook de poging gewaagd om een update aan te schaffen bij mijn dealer. Deze update bleek inderdaad ook een v4 2013 weu te zijn (versie 50). De hoofdweg voor mijn huis die al dik drie jaar open is, bleek nog steeds niet open te zijn op deze kaart. Heb een klacht neergelegd bij de dealer, die dit ook raar vindt en zal mij van de week terugbellen met hopelijk een oplossing

Ergens heb ik gelezen dat er rond deze tijd een nieuwe update zou komen, iemand een idee?

Van de normale amundsen is er namelijk een v5 versie!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Moet zeggen na enkele maanden met mijn Amundsen+ met de V 4 op geinstaleerd rondgereden te hebben zit er op dit systeem geen logica, zeker niet recent, de helft van de verandering op de weg staan er niet op, stuurt U wel naar de plaats van bestemming ,maar....hoe en door welke straten, zelfs door onverharde wegen,Voor mij moet het steeds de snelste weg zijn, maar hoe dit systeem dat berekend is onbegrijpelijk. Ongelooflijk maar waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik zie al dat de navigatie inderdaad de bron van ergernis is die ik al verwachtte. Als je TomTom gewend bent ga je echt niet met die bagger navigeren die VAG nog steeds in hun apparaten meent te moeten stoppen. Zonde van het geld, maar bij veel versies / actiemodellen wordt het je door de neus geboord om daar dan 10 of meer jaar nutteloos te zitten. Maar gelukkig kun je er wel goed een zuignap op bevestigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach voor huis en tuin navigatie is het goed genoeg.

Zit je dagelijks op de weg dan is het een bron van ergenis.

En wat betreft het door je neus boren in een actie pakket van een vag navi

Moet jij opletten wat er kan als je een order van 23K laat vallen vanwege dat die navi er niet uit weggelaten kan worden.

Dan begint zo'n dealer toch wel met alternatieven te komen hoor.

 

En de columbus in de octavia 3 schijnt wel wat beter te zijn dan de oudere versies die bv in de Octavia 2 worden geplaatst.

Bij de nieuwe in de Oct 3 schijnt het zo te wezen dat je nu gratis kaart materiaal kunt downloaden en installeren en niet jaarlijks enkele honderden euries moet neertellen.

Maar of het nieuw en gratis te verkrijgen kaart materiaal geheel up to date is .........durf t je niet te zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe