Ga naar inhoud

Swing radio na 30 minuten uit


Paul64
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zie op dit forum al een topic staan over de Swing radio maar niet wat de oplossing is geweest, als die er al is.

Bij mij gaat de Swing radio dus ook elke 30 minuten uit, opnieuw aanzetten en weer 30 minuten muziek. Ook heeft het contactslot geen functie naar de radio toe.

Mijn Fabia is van 2008 en de radio zal jonger zijn, was niet orgineel met de auto geleverd.

Wie weet een oplossing, met vriendelijke groet,

Paul

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat de Swing radio dus ook elke 30 minuten uit, opnieuw aanzetten en weer 30 minuten muziek. Ook heeft het contactslot geen functie naar de radio toe.

Ik denk omdat het contactslot geen functie heeft (misschien verkeert aangesloten)

Bij uitgeschakeld contact schakelt het apparaat(ontladingsbeveiliging van de accu) na ca. een uur automatisch uit (dit is bij jou om wat voor reden dan ook al na een half uur )

Kan je via de instellingen van de radio niets veranderen ?

https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/manuals/nl/Fabia/11-2011/Radio/A05_Fabia_Swing_CarRadio.pdf

Groeten pieter

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pieter,

Dank voor je reactie. Ik heb nogmaals het instructie boekje doorgelezen, er staat niets in over deze instelling. Viavia heb ik begrepen dat een delaer heeft gezegd dat je dit nooit werkend krijgt omdat de radio te jong is voor de software van de auto. Nu heb ik wel een can-bus aansluit setje voor een normale ISO stekker radio, ik vroeg me af of ik daar iets mee kan.

Op de pluggen (multistekker) in de auto staat altijd 2 x 12V en vind geen geschakelde +.

Leuke zwarte Fabia heb je....met leuke velgen... ;), kreeg eindelijk mijn foto ook geupload.

Groetjes, Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hij ook met canbus verbonden op dit moment? Ik heb een soort gelijk probleem, maar dan met een after market radio, canbus module er tussen. Alles behalve gestart of contact stand 2, gaat hij na 2-3 min uit en weer aan. En dat de hele tijd door. Aangezien hij in de meeste gebruikte stand wel werkt hebben we er niks meer mee gedaan, maar bij de Skoda garage (waar hij ingebouwd is) kregen we het idee dat het een canbus probleem van de (in de dit geval) module was.

Als je verder niks met canbus doet, en de radio het ook zonder doet zou je eens kunnen kijken of dat verschilt? (hopende dat je die 2 draden eenvoudig kan isoleren)

Weet ook niet of diegene in dit andere topic misschien nog per PM te bereiken is, welk topic was het eigenlijk?

;)

aangepast door PC-fre@k
Te voorbarig...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het was deze link http://www.skodaforu...erkt-niet-goed/ en heb ik daar een reactie bij gezet.

Ik heb de canbus nu niet aangesloten, deze is met ISO stekkers terwijl de Swing radio een multistekker heeft. Met een aansluit schema zou ik er wellicht nog iets mee kunnen.

Wat doet die canbus eigenlijk? Is dit een schakeling van de geschakelde plus via contactslot?

Nou, als iemand nog iets weet hou ik me aanbevolen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De canbus is een databus

Hierover gaat data die modules schakelt maar ook gegevens ophaalt mbt temperatuur ( sensoren) etc

Als goed is staat er ergens op het forum een file om te downloaden waar uitleg wordt gegeven mbt wat de canbus is en doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Even het oude draadje weer wat omhoog schoppen.

Vanuit de fabriek heeft de quadlock stekker geen geschekelde + meegekregen, (tenzij overige componenten aangesloten zijn) De Quadlock heeft de constante + doorgelust naar de geschakelde + (Zodat de radio altijd op continu stroom staat.) Als de contactsleutel uit het contact gaat, valt de spanning van het gehele systeem weg, waarmee de radio het signaal krijgt om uit te gaan. De radio is echter wel weer aan te zetten (ook als de contactsleutel niet in het contact zit.) Of dit aan het canbus systeem te verklaren is, is mij geheel onduidelijk, omdat bij mij High en Low can NIET aangesloten zit. Ik ga dit zelf eens aanluiten om te kijken of de opties van de Swing (Zoals driving school modus) dan wel werkt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me ook even niet meer herinneren of mijn Swing aan bleef, dacht dat ik hem wel zonder sleutel aan kon doen maar hij standaard wel uit gaat als de sleutel er uit is.

 

Mijn huidige radio gaat in ieder geval uit als de sleutel eruit is, en heeft een storing met geschakeld contact (elke 30 sec gaat hij uit/aan in positie 0 met sleutel er nog in - blijft alleen bij het volgende standje). Maar dat heeft niks met de Swing te maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De standaard radio in mijn Roomster is volgens mij ook van het type 'Swing'.

En ja, die gaat uit als je de sleutel uit het contact haalt. Maar vervolgens kun je 'm wel weer aanzetten (zonder dat de sleutel in het contact zit). Vervolgens stopt 'ie er wel mee, na X tijd (hoeveel precies weet ik niet). Lijkt me op zich ook logisch. Dit om te voorkomen dat 'ie onbeperkt door blijft spelen en de accu leeg trekt.

 

Oh wacht, het staat gewoon keurig in de manual vermeld:  :P

Als de sleutel bij een ingeschakeld apparaat uit het contactslot wordt betrokken, schakelt

het apparaat automatisch uit. U kunt de radio door het indrukken van de bedieningsknop

weer inschakelen. Bij uitgeschakeld contact schakelt het apparaat zich

(bescherming tegen ontladen van de accu) na ca. een uur automatisch uit.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Can High en Can Low aangesloten op de Swing, maar helaas toch geen DrivingSchool optie. Wel de optie om de radio via het MaxiDot display aan te sturen via het pookje. Meteen de geschakelde positie van de continudraad losgehaald. Geschakeld is nu weer geschakeld en gezekerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe