Ga naar inhoud

Bestelbusjes vanaf 2014 begrensd op 120 km per uur


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

De risico's en consequenties zijn bij die volgeladen bouwbusjes een stuk groter dan bij de gemiddelde leasebak. Je kunt ze niet zomaar op één hoop gooien in je argumentatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken iemand waar zijn busje begrensd is.

Deze is daar blij mee steeds plankgas zegt hij en ik moet geen schrik hebben dat er een boete komt.

Dus op de snelweg altijd plankgas het is een beetje zoals een CC maar dan eentje voor de maximale snelheid.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohw Marco ligt het probleem bij het vollladen van die busjes ?

Maar laten ze dan de wetgeving aanpassen dat er goede ladenkasten etc inkomen van een goedgekeurd merk als bv Bott kasten

en niet de zelfgemaakte houten kassies met te korte schroeven en en te dunne plankies

en dan ligt de fout ook nog eens bij de werkgevers, die dat te duur vinden die kasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Ed, het probleem ligt (zoals altijd) bij de bestuurders. Uiteraard helpt een goede indeling van de bus, maar daar los je dat gebumperkleef en gejakker van veel busjes in de gemiddelde ochtendspits niet mee op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo jammer dat dit soort problemen altijd aangepakt worden door weer een wetje er in te knallen.

Bij veel zaken is het een kwestie van mentaliteit en/of het (niet) willen rekening houden met elkaar. De ikke-ikke-ikke-mot-erdoor mentaliteit. -_-

En dan krijg je weer het probleem van handhaving en de al dan niet sneaky methodes die daarvoor gebruikt gaan worden. Met daar op volgend het commentaar wat er weer gaat komen "het is niet eerlijk".

Of het nou afstand houden is, snelheidsbeperkingen, snijden, invoegen, richting aangeven, etc, etc. We kunnen ons niet beheersen, met als gevolg dat de wetgever ons poogt te beperken met regeltjes om e.e.a. aan banden te leggen.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

De ikke-ikke-ikke-mot-erdoor mentaliteit.

Dit was de oude mentaliteit hoor

Is vandaag de dag de ikkie-ikke-ikke mot er overheen mentaliteit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wordt het van zelf bumperkleven naar gebumperkleeft worden door al die lease combi's met hun achterbak vol aan te verkopen troep ?

Maar wat is nou het nut van bij elke reactie naar leaserijders wijzen? Er wordt een probleem (door velen herkend en erkend!) aangepakt. De reactie van "ja maar juffrouw, hij doet het ook!!" helpt je niet echt verder.

Het is zo jammer dat dit soort problemen altijd aangepakt worden door weer een wetje er in te knallen. Bij veel zaken is het een kwestie van mentaliteit en/of het (niet) willen rekening houden met elkaar. De ikke-ikke-ikke-mot-erdoor mentaliteit. -_- En dan krijg je weer het probleem van handhaving en de al dan niet sneaky methodes die daarvoor gebruikt gaan worden. Met daar op volgend het commentaar wat er weer gaat komen "het is niet eerlijk". Of het nou afstand houden is, snelheidsbeperkingen, snijden, invoegen, richting aangeven, etc, etc. We kunnen ons niet beheersen, met als gevolg dat de wetgever ons poogt te beperken met regeltjes om e.e.a. aan banden te leggen.

Tsja, dat is zo. Maar als men die mentaliteit niet vrijwillig aanpast, dan moet je toch een handje gaan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit je hiermee de busjes uit als leaserijders ?

Denk dat de overgrote meerderheid van de bedrijfsbusjes gewoon een leasebak is

Alleen is het in overgrote meerderheid een leasebak die je in je strot wordt gedouwd en niet zoals met de combi's en verwanten dat er een keus is tot een bepaald bedrag.

Gaat mij er verder om dat er weer een groepje wordt uitgepakt die wordt aangepakt, waarom niet het gehele bedrijfswagenpark in één keer ?

Want ook de kleine bestelbusjes ( denkaan de combo , caddy etc) hebben verbruikswaardens die makkelijk een grote personen combi evenaren.

Maw ik heb geen problemen met de aanpak, maar problemen met het selectieve groepje wat word aangepakt.

Dus pak de gehele zakelijke markt aan met de 120Km regeling, dan krijg je pas een rustiger gedrag op de wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe