Ga naar inhoud

Auto valt uit parkeergarage Bonn


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

In de Duitse stad Bonn is een auto van 12 meter hoogte uit een parkeergarage gestort. Bij het ongeval kwam de passagier van 19 om het leven. De bestuurster van 16 raakte zwaargewond. De automobiliste reed dwars door de betonnen wand van de achtste verdieping van de parkeergarage. De auto kwam ondersteboven neer en moest met een hijskraan worden rechtgezet. De politie doet onderzoek naar de oorzaak van het ongeluk. De resultaten worden niet voor morgen verwacht.

Bron: RTL Nieuws

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is erg scherp gezien, dat is snap ik ook niet nee..

Zit net te zoeken, je mag vanaf je 16,5 ste rijles nemen.

In Duitsland is sinds 2004 een proef met 'begeleid autorijden' voor 17-jarigen gehouden. De resultaten waren zo bemoedigend, dat besloten is dit permanent mogelijk te maken. Jongeren kunnen vanaf 16,5 rijles nemen en op hun 17e rijexamen doen. Als ze dat halen mogen ze vanaf hun 17e verjaardag achter het stuur, mits iemand van 30 jaar of ouder ernaast zit.

Deze begeleider moet zelf minstens vijf jaar rijervaring hebben en niet meer dan drie strafpunten op het rijbewijs. De begeleider moet ook formeel als zodanig staan ingeschreven; iemand mag niet spontaan naast een beginneling in de auto gaan zitten.

Een 17-jarige die alleen achter het stuur wordt betrapt, moet zijn rijbewijs inleveren. Daarbovenop komt dan een boete en een verlengde proeftijd. Om het rijbewijs terug te krijgen moet opnieuw examen worden afgelegd.

Begeleid autorijden voor 17-jarigen werd in 2004 bij wijze van proef ingevoerd in Nedersaksen. De proef werd later uitgebreid en loopt eind december af. Volgens de regering is het aantal verkeersongelukken afgenomen en is de verkeersveiligheid duidelijk verbeterd.

Bron: De Standaard (belgie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ze had in ieder geval een betonnen plaat voor d'r kop door te denken dat ze wel even in een parkeergarage kon gaan rijden...

@rosinfield: de parkeergarage lijkt me gezien de potentiele schade nu net de allerslechtste plek om even iemand te laten rijden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, toen ik geslaagd was voor mijn rijbewijs (maar deze nog niet fysiek in mijn handen had) heb ik ook even een paar rondjes gereden op het industrie terrein. En dat met de beveiliging achter ons aan (was al flink donker..) haha. Dag erop kon ik hem namelijk ophalen en zou ik direct naar Amersfoort rijden en uit eten gaat, is dan wel fijn als je even kan proberen. Maarja, ik wist dan al wel hoe ik de auto moest gebruiken ;)

aangepast door PC-fre@k
pff, typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

ach ik had dan wel me motorrijbewijs en was bezig met me autorijbewijs te halen, en dan moesten we ivm vliegeren naar het buitenland en dan na Breda kreeg ik steevast de sleutels van de transporter en reed ik de kilometers over de belgische en Franse wegen !

En me rijschoolhouder vroeg zich maar af waar ik die ervaring opdeed tijdens de lessen !

Joh rij toch al jaren motor......... ja maar mbt de auto ga je met te grote stappen voorruit !

Mmmm, zou niet weten, volgens mij toch door het motorrijden ! :P

Na me examen heb ik hem het toch maar verteld, tsja voordat hij er een trauma aan zou overhouden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe