Ga naar inhoud

Effe voorstellen dan...


borspil
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi, ik kwam dit forum tegen, toen ik zocht naar een oplossing voor een probleempje met het elektriek van mijn Skoda (zie werkplaats/elektronica).

Leuk dat er zo'n plek is om ervaringen te delen.

Ik ben 59 jaar en woon in Zeist. In 1997 kocht ik mijn Skoda Octavia en heb er nu bijna 500.00 km mee gereden. Met heel veel plezier.

Een fijne auto met een geweldige motor. Loopt als een zonnetje en heel betrouwbaar. Gemiddeld verbruik 4,3 liter op 100km of 1 op 23 voor de snelle rekenaars.

Geen spatje roest en wat dat aangaat zou ie volgens mij nog 500.000 mee kunnen.

De zwakke plek van mijn Skoda is echter de elektronica en vochtproblemen. Heb vaak last van kortsluitingen in de deuren, met name in de centrale vergrendeling.

Nou, vanaf nu hoop ik nog vaak hier een kijkje te nemen. O ja, mijn technische kennis stamt nog uit de tijd dat ik zelf mijn Citroen 2CV kon demonteren. Sindsdien is er veel veranderd. Ik krijg nu niet eens meer de binnenbekleding van de deuren geschroefd en ga dus voor bijna alles naar de garage....

Vroeger had je nog van die fijne boekjes van ene meneer Olieslager of zo. Bestaan die nog? Dat zou wellicht helpen.... :D

Bor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier, borspil,

Bijna 500k km, dat is echt wel veel zeg. En dan nog met zo een mooie verbruikscijfers.

Vandaag ben je het beste af met Elsawin, als je iets wil vervangen of repareren, maar er bestaat dacht ik toch ook nog een Haynes Manual voor de Octavia I.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe