Ga naar inhoud

Afgeleverd: Fabia Combi Ambition 1,6 Crtdi 105 pk


Beaglewings
 Delen

Aanbevolen berichten

Woensdagavond kon ik er dan eindelijk om :) Eerst nog wat papierwerk afhandelen, nieuwe nummerplaten werden er op gezet en toen konden we er aan beginnen...

Wat mij direct opviel is het kleurtje. De Storm Blue metallic was een apart, maar zeer aangenaam kleurtje. Dit was de keuze van m'n vrouw (in overleg met mezelf), en is zeer aangenaam voor het oog.

Toen kreeg ik van de verantwoordelijke verkoop/naverkoop de "hele" uitleg, en na het plaatsen van de kinderstoel, kon ik de baan op, naar huis.

Tot nu toe heb ik spijtig genoeg alleen zeer korte afstanden kunnen doen (naar de creche en zo), hopelijk dit weekend eens uitgebreider testen...

Op de planning:

- bestuurderszetel 100% aangenaam instellen voor mezelf

- uitdokeren hoe de MDI al m'n mp3's door elkaar kan mixen

- het voor mij nieuwe concept van cc testen

- foto's maken en plaatsen hier

- ...

PS: momenteel staan op m'n usb-stick m'n mp3's in volgend formaat, en die mixt ie maar "per laagste map"

USB-stick

--> liedje.mp3

--> Genre 1 --> artiest 1 ---> cd 1

----------------------------------> cd 2

------------------> artiest 2

--> Genre 2

Alle mp3's in één map zou wat minder zijn, dan moet een nieuw sorteersysteem vinden :)

aangepast door Beaglewings
Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's komen er aan, als 't dit weekend droog weer wordt ;)

Oh, nog een kleine irritatie waar misschien wel iets kan aan gedaan worden: de toerenteller en snelheidsmeter zijn, als ik met drl rij, niet verlicht, maar de wijzers wel. Dit is voor mij wat onoverzichtelijk...Kan ik er niet voor zorgen dat die verlichting van de teller ook brandt, zonder dat m'n "koplampen" aan moeten?

Als er west-vlaamse VCDS-ers zijn, laat maar weten, trouwens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na al wat meer testen...Het verschil tussen de 1,6 crtdi 105 pk en m'n vorige 1,3 cr diesel 75 pk is deftig te merken...Als je vertrekt, zit je zo aan 50km/u terwijl je denkt dat je maar 30 rijdt :)

Cruise control is zalig op de autostrade, ik kan me voorstellen dat dit binnen een niet al te lange tijd een "nooit meer te missen optie" zal worden.

Volgende wat op de planning staat is ook tapijtjes voorzien, aangezien ik (nu pas, ja) heb gemerkt dat deze er niet in lagen. Wel een gemiste kans van de garage om aan klanten tevredenheid te werken: een volle tank, en een set tapijtjes hadden de kers op de taart geweest ;) Ok, ik weet wel, dat had hun 70-80 euro gekost, maar dat verdienen ze wel terug

Dus ff om het mezelf gemakkelijk te maken een planning:

- tapijtjes regelen

- bestuurdersstoel volledig goed instellen

- MDI + USB naar m'n wensen zetten

- uitzoeken hoe "kinderslot" werkt

- wijzerplaat altijd verlicht uitdokteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met je aankoop! Ik heb vorig jaar ongeveer dezelfde auto gekocht, een Fabia Combi Ambiente (nu heet die Ambition) met enkele opties. Maar dan wel met 1.2 TDI motor. Ik begrijp jouw keuze voor de zwaardere motor en als ik nu een nieuwe zou kopen zal het ook met die motor worden. Maar toen ik de Fabia kocht was er nog die ecopremie. Met andere woorden de 1.6 TDI was dik 5.000 euro duurder dan de 1.2 TDI en dat was het voor mij niet waard.

Ahja, cruise control zal je binnekort niet meer kunnen missen :D En de kleur Storm Blue is heel mooi! Ik dacht dat die alleen beschikbaar was voor de RS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is mogelijk, er was in ieder geval een heel mooie blauwe kleur die ik toen (begin 2011) niet kon krijgen op mijn Fabia, was voorbehouden voor de RS. Hoe 'stom' dat ook klinkt ...

Ik heb ook nog even het prijsverschil tussen de 1.2 crtdi met 75pk en de 1.6 tdi met 105pk en dat is vandaag nog maar 1.750 euro. Is ook een groot verschil met die 5.000+ meerprijs toen ik mijn Skoda kocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe