Ga naar inhoud

Geen geluid


Rem82sch
 Delen

Aanbevolen berichten

Dan mis je het meest essentiele... ;)

Ik ben bang dat we op basis van zo weinig informatie ook weinig zinnige tips kunnen geven, behalve om je bedrading te checken en even te controleren of je volume niet op nul of mute staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien inderdaad wat weinig info.

Probeer het wat uitgebreider te formuleren.

Aangezien ik de standaard radio beu ben in mijn Skoda Octavia RS

Heb ik een Pioneer dubbel DIN radio gekocht.

Met bijbehorende verloop connector voor antenne en stroom/boxen.

Heb het systeem aangesloten.

Alles functioneert op het geluid na.

Heb de radio getest in een andere auto en daar kreeg ik wel geluid uit de boxen.

Dus het zal niet aan de radio zelf liggen.

Heb ook de oude radio (skoda radio) opnieuw aangesloten, en daar mee krijg ik wel geluid uit de boxen.

Dus ik sta nu voor een raadsel waarom wel geluid met de originele radio. Maar niet met mijn Pioneer radio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en welke pioneer heb je genomen ?

met die info kunnen we eventueel op site pioneer de montage pdf downen

om te kijken naar pin bezettingen

En de standaard radio in de RS is een Swing ? Bolero ?

En aan de ahnd van onderstaande link al kunnen zien wat eventueel probleem is ??

http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

De originele radio wat er in zat was de "Stream"

Heb de Pioneer AVH-8400BT gekocht.

Als ik er tijd voor krijg ga ik morgen nog even langs de

Skoda dealer of zij hier meer van afweten.

post-1675-0-87851000-1350676185_thumb.jp

aangepast door Rem82sch
Link naar reactie
Delen op andere sites

De skoda dealer heeft mij ook niet verder kunnen helpen. Het enige wat ik te horen krijg van de dealer is dat dit een bekend probleem is bij de RS versie (Audio pack). Het audio systeem zit verwerkt in de CAN bus / Computer van de auto. Zij hebben het al eens geprobeerd om een andere radio in een RS te zetten maar kregen ook geen geluid.

Hier laat ik het niet bij zitten mijn zoektocht gaat verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw auto is voorzien van een soundsysteem (te herkennen aan 3 luidspreker in de deur). Deze worden aangestuurd middels een 10 kanaals versterker, die op zijn beurt weer aangestuurd wordt via de CAN bus. Volgens mij zijn hier speciale verlopen voor om dit te laten werken. In feite moet het luidspreker signaal (high of low level) vertaald worden naar de CAN bus.

even snel gegoogled, je hebt iets nodig als: http://www.navinc.nl/Producten?s=557

(of mail die gasten even je probleem)

P.s. dealers snappen hier inderdaad heeeelemaal niets van...

Nog even verder gezocht, volgens mij heb je zoiets nodig: http://enfigcarstereo.com/PAC_C2R_VW2.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Sorry, dat ik niet eerder heb laten weten hoe dit afgelopen is, niet erg netjes !!!

Het systeem draaid nu alweer een dikke 7 maanden !

Heb inderdaad een module moeten bestellen, heb de module besteld bij Navinc.

Alles draaid nu supper perfect geluid, navigatie, carkit, enz.

En het ziet er ook nog eens zeer mooi uit. ( over smaak valt natuurlijk te twisten )

Sorry, dat ik niet eerder heb laten weten hoe dit afgelopen is, niet erg netjes !!!

Het systeem draaid nu alweer een dikke 7 maanden !

Heb inderdaad een module moeten bestellen, heb de module besteld bij Navinc.

Alles draaid nu supper perfect geluid, navigatie, carkit, enz.

En het ziet er ook nog eens zeer mooi uit. ( over smaak valt natuurlijk te twisten )

post-1675-0-42328300-1367685524_thumb.jp

post-1675-0-84261100-1367685563_thumb.jp

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

beter laat dan nooit is het gezegde.

En hier is volgens eigen bewoording dan laat

Maar ziet er netjes uit, al zou ik het alu front zelf liever in zwart genomen hebben.

Maar ja over smaak valt gelukkig niet te twisten 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe