Ga naar inhoud

United Consumers


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Deze organisatie bestaat nu al wat jaren en kom af en toe wel eens op hun site

En ondanks dat de brandstof prijzen stijgen ben ik er niet bij aangelsloten.

Wie van de leden hier als niet leaserijder tankt wel bij de aangesloten pompstations en hoe bevalt dit.

Ben je werkelijk goedkoper uit ?

Zitten er toch addertjes onder het gras ?

http://www.unitedconsumers.com/tanken/index.asp

Affijn ben benieuwd hoe jullie mening over deze organisatie is

en dan graag de positieve en negatieve ervaringen en gaarne onderbouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WMM: maar wat betaal je dan precies per m3 water, per kWh elektra en per m3 gas? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar...

Heb trouwens net gekeken op die site van UC, maar de brandstof tank ik hier bij de supertank goedkoper... :o

Toch nog maar ff getankt voordat de BTW verhoging toeslaat. Betaalde 1,73 per liter euro 95.

aangepast door EdK
2 berichten samengevoegd tot 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn al jaren lid van UC, je krijgt scherpe tarieven en alles wat je op factuur binnenkrijgt, daar wordt 10% van terug gestort op je rekening.

Gas, ziektekosten, veel zaken.

VGZ is onze ziektekostenverzekering en dat loopt ook via UC dus.

Francisca regelt deze zaken eigenlijk dus exact weet ik ook niet het fijne ervan maar volgens haar is alles prima geregeld zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus weten we nu nog niks...

Iets factureren en vervolgens 10% terugbetalen kan ik ook... zegt helemaal niks over het oorspronkelijke prijsplaatje...

Gewoon harde cijfers! Wat kost een kuub gas? Wat kost een kWh elektra? Dan pas kun je vergelijken en zeggen of het zin heeft.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in geval van ziektekosten is dus VGZ wel bij UC aangesloten neem ik aan ?

Want zie bij tankstations ( mijn eigenlijke vraag ) wel pompstation lijst staan die meedoen met UC

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ed: ik tankte altijd met UC, totdat het Tamoil station er mee stopte. Liep leuk op: gemiddeld rond de EUR 0,05 per liter. Het systeem is dat je aan de kassa de normale literprijs afrekent en vervolgens bouw je bij UC een spaarpotje op.

Die korting wordt berekend via een aparte formule: men neemt de landelijke adviesprijs (A), daar gaat een vaste korting van af - zie de UC website voor het juiste bedrag - en dat wordt de netto UC-prijs (UC). Vervolgens berekent men het verschil tussen jouw werkelijke literprijs (W) aan de pomp en de netto UC-prijs. Dat verschil wordt in je spaarpotje gestopt.

Ofwel: W - UC = opgebouwde korting.

Als er meer dan EUR 25 in zit, kun je het tegoed laten uitkeren.

Keerzijde is dat je van de brandstofmaatschappij geen spaarpunten meer krijgt. Ik tank tegenwoordig bij Avia, daar krijg je spaarpunten en die kun je omzetten in €€€. Dat gaat volgens mij harder dan bij UC. Esso heeft ook spaarpunten die je in €€€ kunt laten omzetten, gaat ook wel vrij rap.

Hoe dan ook: al die spaarsystemen zijn uiteindelijk een sigaar uit eigen doos, want als alle brandstofmaatschappijen het sparen afschaffen, gaat de literprijs met centen omlaag. Maar goed: het is zonde om er géén gebruik van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn al jaren lid van UC, je krijgt scherpe tarieven

Mogen we dan weten wat die scherpe tarieven dan zijn? Want zo speciaal vind ik de tarieven niet die ik op hun website zie...

Volgens mij is dit weer een mooi staaltje van marketing misleiding... de mensen laten denken dat ze goedkoper uit zijn... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die spaarpunten voor gratis wasbeurten: hoeveel duurder is die brandstof bij de BP? Stel als je nu altijd bij een goedkopere pomp zou tanken...

Zoals hier b.v. in Lelystad. Het verschil hier, tussen de duurste en de goedkoopste, is bijna 10 cent per liter! Op een tank van 50 liter scheelt dat 5 euro... M.a.w. als je dan na 4 tanken een wasbeurtje 'gratis' krijgt, heb je dus 20 euro voor die wasbeurt betaald... Hoezo interessant? 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe