Ga naar inhoud

Diesel-Lekkage


Busje
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren een flink stuk gereden +/- 200 km ik ben bijna thuis sta voor een verkeerslicht voor mij staat een oude Daihatsu. Ik denk wat stinkt dat ding. Werd groen weer rijden, volgende verkeerslicht weer stop sta ik achter een andere auto die ook al zo stonk. Thuis maar eens onder de motorkap gekeken. Beschermkap ervan af stond er voor de verstuivers een plas diesel. En ik weet niet waar deze vandaan komt. Heeft iemand een idee ?

Morgen maandag maar eens met de garage kontact opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou de boel eens schoonmaken met een lap en stationair laten draaien om uit te zoeken waar het excact vandaan komt !

Je zal maar morgen naar de dealer rijden en je ineens een brandblusser nodigt hebt die dan ook nog eens te weinig vulling heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond heb ik het helemaal op gedroogt. Vervolgens de motor gestart en wat meer toeren laten draaien, maar ik, zie het nergens lekken. Het is niet veel want onder auto zie ik ook niks. Geen plekken op de oprit.

Vorig jaar heeft de garage een nieuwe verstuiver gemonteerd het zal toch niet hiermee te maken hebben ? (Ik denk maar hard op).

Van de 4 Skoda's die ik gereden heb de afgelopen 13 jaar, is dit toch het model waar de meeste probleempjes mee gehad heb. Geen ernstige dingen maar toch geregeld buiten de beurten om naar de garage voor een of andere kleinigheid. Jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men heeft bij de garage een leiding aangedraait, en zoals het nu schijnt is het lek dicht. Maar ik kwam er niet achter of het iets met het vervangen van de verstuiver was destijds. Ik had er wel naar gevraagt maar kreeg een ontwijkend aantwoordt. Dat vind ik niet zo netjes. Maar ja het is weer verholpen hopelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geen antwoord geven en het min of meer ontwijken ervan , geeft bijna het gevoel bij mij dat ze een stomme fout willen verbloemen !?

En hoe simpel is het om een fout toe te geven , wie werkt maakt fouten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vaak ook nog een kwestie van geld. Zeker als je een foutje als garage toegeeft, dan moet je dat kosteloos herstellen. En nu kun je de rekening sturen als garage. Levert ze nog wat op i.p.v dat het hun iets kost.

Die rekening zal wel meevallen maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja maar wat levert op lange termijn meer op voor een dealer ?

niet toegeven en dus een rekening sturen en met gevolg dat jij een vies gevoel in de mond krijgt en als het een tweede keer voorkomt dat je een andere dealer gaat zoeken

Of dat het nu wordt onderkent dat ze wat fout hebben gedaan en je probleem kosteloos wordt verholpen en jij er een goed gevoel bij overhoud en aanblijft bij de dealer met gevolg dat je over een X aantal jaar gewoon weer bij hem de nieuwe Skoda besteld ondanks dat je ergens anders een iets betere deal had kunnen afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar daar ging het niet om Ed :)

Ik bedoelde te zeggen dat dit volgende voorwaarden (waar in dit geval Busje mee akkoord is gegaan) je dit niet vergoed krijgt als hij buiten garantie is. Anderzijds is het nogal vervelend dat dit voor kan komen, zo snel althans en mogelijk te herleiden tot eerder onderhoud. Geen idee hoe dat met die garantie zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Edk het is weer de al oude discussie de dealer versus de universele garage (vakgarage). Dat is altijd moeilijk.

Ik zelf zou nu de garantie voorbij is eigenlijk graag naar een vakgarage in de buurt gaan. Zoals je misschien weet ligt 'mijn' dealer in Heerlen dat is 50 km van mijn woonplaats. Dus 100 km heen en weer, ongeveer ander half uur.

Mijn vrouw rade me aan om naar de dealer te gaan dus heb ik dat gedaan.

De volgende beurt gaat die naar een vakgarage hier in de buurt. En als de volgende auto weer een Skoda zou worden dan probeer ik hier die Skoda te bestellen. Hij adverteert met deze mogelijkheid.

Maar voorlopig blijf ik deze nog zeker een jaar rijden. Geen MRB de diesel die 35 cent goedkoper is dan de benzine, en je komt er ook nog eens een stuk verder mee. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Edk het is weer de al oude discussie de dealer versus de universele garage

Ga ik verder geen discussie van maken hoor.

Kijk ik heb de massel dat mijn dealer maar 3 a 4 Km van mijn woning zit en ik op gegoede voet met hem leef ( zakelijk)

en dit si de reden dat ik hier gewoon naar toe ga in en na de garantietijd.

Maar als ik 50Km moet rijden naar me dealer , tsja dan zou het voor mij misschien ook anders liggen kwa onderhoud voor en na de garantie periode

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wel ik heb niets meer ontdekt van een lekkage. Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik de GL niet meer gebruikt heb sins ik terug ben van de garage.

Ik werk nu in onze woonplaats (bij Veolia) en ga zoveel mogelijk met de fiets naar de zaak, +/- 6 km. Dit werk duurt tot 31-10-2012, wat er daarna is/komt weet ik nog niet. Misschien weer naar Eindhoven bij Hermes ?

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe