Ga naar inhoud

weblink klikken en word start op ?


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Zit met een raar iets en hoop hier te weten te komen waar de instelling zit om het weer terug te zetten.

Als ik op een weblink klik in een email of in een stuk tekst dan starte altijd opera of firefox op en ging dan naar die webpages toe

Om één of andere reden heb ik nu 2 dagen al dat MS Word (tekstverwerker) word opgestard om de webpage te tonen.

Uiteraard word ik hier niet goed van , en heb al gezocht waar ik dit moet kunnen aanpassen

Alleen ken ik ik het ff niet vinden, wie o wie weet waar de instelling zit in Win 7 om dit weer aan te passen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

me mail opent wel gewoon hoor pim ( live mail ) maar als er dan in de mail een weblink staat en ik klik hierop

dan word deze dus geopend ( auto ) met word en dus niet met opera of firefox zoals voorheen.

En kom er niet achter waar ik die instelling kan veranderen.

Heb al gezocht in live mal maar daar vond ik niets of heb er overheen gekeken

Jou bovenstaande verhaal net uitgeprobeerd maar geen resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wist ook niet wat er gebeurde

En zover ik weet heb ik geen instellingen veranderd

Maar op een of andere wijze is dit gekoppeld aan word

en dit moet toch ergens aan te passen zijn lijkt me, alleen waar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal dingen:

-Als je weet wanneer het opgetreden is, zou je met system restore kunnen terug gaan naar de situatie vóór het moment waarop het begon (mits je system restore aan hebt staan).

-Als IE niet meer je default browser is, wil het wel eens gebeuren dat links in teksten standaard worden geopend in MS Word offline mode ipv in een browser.

-Check in je control panel wat de instelling voor je default programs is. [Control Panel] , [All Control Panel Items] , [Default Programs] , [set your default programs] , [kies het programma waarom het gaat] , [Choose defaults for this program] . En dan kun je zien wat het desbetreffende programma doet als je een bepaalde link klinkt en/of andere acties.

Suk6.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

gevonden heren,

Control Panel\Programs\Default Programs\Set Associations en daar eens geneusd

als je dan op een extensie klikt krijg je een keuze menu

En op een of andere wijze stond daar een unknow HTML met word geassocieerd

Deze aangeklikt en keuze openen aan firefox gekoppeld en het geluk is met den domme als ik nu weer een linkie aanklik in de mail dan start hij geen word meer op maar firefox

voor degene die geholpen hebben, mijn dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie had dat gedacht, Erik die Ed een dienst kan bewijzen ;)

Mooi gedaan heren, PC-fre@k is helemaal niet nodig in zo'n geval whaha

Overigens een veel voorkomend probleem, dus onthoudt het maar. Kan je zelf ook nog weleens iemand mee helpen in de toekomst (bijv. zodra de Windows 8 hebben BAH)

  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe