Ga naar inhoud

muntstukken in CD gleuf van Columbus


skodarijder2
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn dochter heeft vandaag enkele muntstukken in de cd gleuf van mijn columbus navigatiesysteem gestopt.

Ik zie ze niet meer, maar als ik erin koter hoor ik ze wel. Ik kan er nog een CD in/uit schuiven maar hij speelt die niet meer af.

Iemand een idee hoe ik dat eruit krijg?

Kan ik ergens vinden hoe ik de hele unit uit de wagen krijg? En plaats je dat nadien dan zonder problemen terug? (codes, heractiveren, ...?)

En als ik die unit eruit krijg, zou ik dat dan verder kunnen openvijzen om eraan te kunnen?

Het is gemonteerd in een superb combi.

alvast bedankt,

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

gehele unit eruit krijgen is 1 minuut werk

even het frontje rond je navi voorzichtig lostrekken en dan de 4 torx schroeven die te voorschijn komen los schroeven

Hierna kun je de gehele unit er uit trekken en de stekkers lossen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welja, als ik zo lees over al die diefstallen kan het niet echt moeilijk zijn om die eruit te halen.

Kent er iemand het adres van die dievenbendes? Dan vraag ik het aan hen :)

Waar moet ik dan precies trekken want ik zie nergens aanhechtingspunten ofzo.

En kan het geen kwaad als ik de kabels losmaak? Zal ie niet achter een code komen vragen nadien want die heb ik niet (denk ik).

Misschien lukt het ook zonder kabels los te maken, als ik hem ondersteboven kan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kans dat je code nodig hebt is aanwezig en zouje van je dealer gehad moeten hebben !

En tsja hoe leg ik uit welke rand ik bedoel omje navi !

Zou zeggen maak foto van je navi in de wagen en ik bewerk hem van de week even met pijlen wat je moet lostrekken met beleid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke Jukebox! moderne vorm, muntje erin en spelen maar!

Ik zou hem ook gewoon openschroeven. Met een beetje geluk kun je de stroom er trouwens gewoon op laten staan zolang je alleen schroeven draait. Lage spanning (12v en de zekering zouden voldoende moeten zijn als het misgaat). Als je het frontje eraf haalt vallen de muntjes er misschien al weer uit. Dat wil overigens niet zeggen dat de CD-speler het daarna weer doet. Het is afhankelijk of er ernstige beschadigingen zijn aan de tandwielen (meestal plastic, gemaakt voor een lage weerstand = snel kapot)

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-27-0-70267800-1344955199_thumb.jpg

De rand gemerkt met de 4 soewarte pijlen is de rand die er af moet

Deze liefst met een kunststof spatel voorzichtig loswrikken door de spatel in de naden te zetten

Als spatel gebruik ik vaak de spateltjes die bij een potje Bison Kit of tix geleverd worden ( gele)

Of als je een Miele wasmachine hebt dan heb je ook een soort van spatel meegeleverd om het luikje te openen waar de ontgrendel hendel zit voor de laaddeur

aangepast door EdK
typo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt !

Ik had gelukkig nog enkele spateltjes van enkele Brodit GSM houders van vroeger.

Het is inderdaad gruwelijk eenvoudig om die console eruit te halen.

De unit eruit gehaald en na een paar keer schudden vielen er 4 munten uit.

Nadien even getest en de DVD speelt gelukkig nog goed.

Bedankt voor de hulp!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoho, het dochterje moet er wel wat aan over houden. Anders kan ze zich nooit een columbus (met auto er omheen) veroorloven...

Hohoho kerstman ronald, ze heeft die muntjes erin gedaan om muziek te horen !

En die gaat ze nu zeker te horen krijgen !

Dus maak het forum nummer maar bekend nu !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe