Ga naar inhoud

Geschakelde + / Continu +


MacManiac78
 Delen

Aanbevolen berichten

Heren,

Ik ben in de zekeringbox.... (of daar vlakbij) op zoek naar een geschakelde + draad (stroom bij contact AAN) en naar een draad die continu stroom heeft.

Het liefst zo dat ik in de zekeringbox een zekering bijplaats om de draden mooi weg te kunnen werken. Wie kan me hier een beetje bij helpen?

PC-Freak is al zeer hulpvaardig geweest met het aanwijzen van 2 mogelijkheden:

PC-fre@k zei:

======================================================================

Er staat niet zo in ELSA van die draad is geschakeld en die niet.

Je moet dus een beetje logisch nadenken met de informatie erbij.

Blz 11 van deze PDF:

Zoals gezegd zit op 17 je radio en op 23 je binnen verlichting.

Ook zie ik op internet dat er schijnbaar zekeringen voorbereid zijn. ofwel, wel een draad, maar geen zekering en afname draad. Die kan je dus eenvoudig doormeten, massapunt vind je als het goed is achter de zijplaat links (deur open doen, daar waar normaal het kaartje hoor te zitten). Zie ook eens dit topic: Let wel op, dit is een Yeti. Bij ons zitten de zekeringen aan de voorzijde.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

De oplossing van Witte Yeti heb ik dan ook gezien, maar.... no offence..... die vind ik zo hel mooi niet, met die draden 'in het zicht' (achter een kapje, ter hoogte van je linker scheenbeen) [*Ja, ik weet het: Ik ben een MierenN**ker!*]

Het lieft werk ik de draden in de box weg en plug ik de zekering in de box..... maarja.... van welke draad moet ik dan een takje afsplitsen?

Misschien moet ik toch ook maar even de multimeter in de box pluggen. Of heeft iemand hier HET antwoord?!

Plies, plies??!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dacht je vanaf de fusebox bij je scheenbeen in een lege plek een pen te pakken en vandaar een draad te leggen naar war je hem nodig hebt

En die pennetjes moeten bij de dealer verkrijgbaar zijn, en als je draad van te voren al legt knijpen ze hem er misschien ook nog wel ff aan

Heb je je eigen afgezekerde continu spannings draad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, Ik had de multimeter gebruikt om de zekeringbox door te meten op schakeldraad en of continu, waar ik beiden naar op zoek ben. Min-Pool op massa punt en de Plus steeds zoekend in de fusebox. Helaas moest ik kort daarna weg dus, boel dichtmaken en rijden. Helaas werkte de airco toen niet meer. VCDS erop en de storing gewist en daarna weer wel een werkende airco. Wat het geweest is.... geen idee. Maar ik prik nu zo heel graag m'n Multimeter niet meer in de fusebox. Vandaag mijn vraag aan jullie. Wie van jullie weet een geschikte plaats voor een continu en een geschakelde draad?

B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.... toch maar weer even eigenwijs geweest en een geschakelde positie gevonden. Maar nu een volgende uitdaging. Om de pinnen te kunnen plaatsen (wat overigens dezelfde pinnen zijn die de BMC heeft.) [kleine zekering pins] moet er een kunsstof balkje uit de zekeringbox verwijderd worden die de zekeringen op de plek houden. De kabel zijn ook zo lekker lang dat je er met veel gepruts nog steeds niet goed bij kan. Het achterste klepje van de zekeringbox is wel goed los te krijgen.... maar hoe krijg ik die balkjes los? Iemand enig idee?

PS... in de zekeringbox zit een dikke blauwe en een dikke rode. Vooralsnog lijkt het erop dat de blauwe een geschakelde draad is.

aangepast door MacManiac78
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helpt je dat?

Bedoel ik leg de draden en laat de draden in fusebox lekker doen door de dealer......

één verkeerde verbinding maken en je complete fusebox brand eruit en ben je nog veel duurder uit

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel ik leg de draden en laat de draden in fusebox lekker doen door de dealer......

één verkeerde verbinding maken en je complete fusebox brand eruit en ben je nog veel duurder uit

Strak plan. Zo zou ik het ook gedaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe