Ga naar inhoud

Mijn Yeti 1.2 Oxbow (Ambition) - ingereden


Skoda1200Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

We hebben onze Yeti 1.2 sinds 6 juni. Er staan nu 2200 km op en de auto rijdt een stuk soepeler dan in het begin. Uiteraard rustig gereden, veel geschakeld, en met cruiscontrol gereden. Deze laatste zorgt voor constante en rustige rit. Zelfs op de kleinste stukjes wordt de CC ingezet. Ik heb laagtoerig gereden, Iets meer dan 50 km, 1200 rpm in de 6. De auto stottert niet en klinkt goed. Alleen acceleren naar hogere snelheden moet je natuurlijk terugschakelen. Verbruik ligt volgens de Yeti op 6.7 liter op de 100 (1 : 14.92km) Niet slecht, maar de ritgemiddelden liggen vaker op 6.3 liter en lager. Met een tank rijdt ik meer dan 700km, en heb nog wat reserve over. Ik rijd niet overdreven langzaam, maar houd me wel aan de maximum toegestane snelheid. Het gezin ervaart de auto als zeer prettig.

Dus even op een rijtje:

Het rijden is "zeer zacht" je glijdt als het ware op de weg, de auto is ook nog eens fluisterstil. Goede stoelen, de Amundsen+ is perfect (bluetooth probleemloos, GPS werkt snel en accuraat, telefoneren gaat perfect als ook de muziek. Cruisecontrol is een aanrader, en op cruisecontrol rijden vergt een inspanning om het te leren en is meer dan alleen het vastklokken op een bepaalde snelheid. Mag misschien in de toekomst een actieve CC zijn (automatisch afremmen etc). Panoramisch dak is geweldig fijn. De voorruitverwarming heb ik (nog) niet uitgeprobeerd, zeker niet met de huidige temperaturen :lol: . De airco (werkt prima maar...) wordt bewust niet vaak gebruikt, en als, dan ook niet lager dan 24-25 graden op een zomerdag. Heb ook een park distance control, en desondanks toch nog tegen een paaltje gereden, gelukkig geen schade. Heb ook een lens op de achterruit zodat beter naar achteren kan kijken.

wat vinden vrienden, buren, collega's en familie van de auto?

Buren die de Skoda Yeti zagen, vonden het "wel een leuke auto voor een minder merk.... :blink: " ze rijden trouwens een opel zafira :P Vrienden vinden het zeer mooie auto en konden het niet geloven dat het een 1.2 moter heeft. Mijn collega's zijn onder de indruk van zoveel auto voor een betaalbare prijs. De kleur MatoBrown beviel hun prima (mij trouwens ook, anders was de kleur er niet gekomen....) Voor de sceptici die nog steeds niet begrijpen dat Skoda is geevalueerd van probleem auto naar prima auto: het is ECHT zo!!!

aangepast door Skoda1200Yeti
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een zeer mooi en herkenbar verhaal! Trouwens wel lef van de buren, hun domheid zo/ twee keer te tonen: dat ze niet doorhebben dat Skoda gewoon een Volkswagen is en dat ze zelf ook nog in een Opel rijden (dat merk dat zelf moet uitkijken dat ze niet onder de wielen komen..) Misschien moet je de buurman maar eens op de passagiersstoel zetten en dan dat rechterknopje bij de airco inschakelen (ja, de stoelverwarming dus!).

Vooral die lof voor de CC zal Menno wel aan (moeten) spreken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review, en leuk dat je je Skoda zo kan appreciëren. Het is toch wel plezierig dat je auto zo aan je verwachtingen voldoet.

Eén zaak ben ik het wel minder mee eens. De buren vinden het een leuke auto voor een minder merk (ieder zijn mening natuurlijk :)), maar dan besluit je wel dat Skoda van probleem auto naar prima auto gegaan is. Goed, Skoda was niet altijd mee qua uiterlijk en rijeigenschappen. Maar wanneer waren het probleem auto's? Tegenwoordig zijn er meer problemen dan vroeger hoor, denk maar aan de distributiekettingen (en in de Favorit draaiden de kettingen toen al 250.000 km zonder probleem). Zijn een beetje de vooroordelen van vroeger die vandaag nog overgebleven zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo jammer dat een heleboel mensen niet weten dat Skoda ver vooruit liep met zijn modellen voor de 2e wereld oorlog

En dat ze die slechte naam alleen maar hebben gekregen doordat ze onder het oostblok vielen en daardoor niet meer mochten bouwen wat ze eigenlijk wilde bouwen !

Maar ach binnenkort dan moeten de Slopel rijders en de Citroën en Peugeot rijders gaan zoeken naar een ander merk.

En dan is er nog hoop tot inkeer voor ze !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, Skoda was oorspronkelijk geen budgetmerk. Omdat het merk in de jaren na de oorlog niet kon innoveren is het achter geraakt. Dat is een feit natuurlijk, maar het zijn naar mijn weten nooit probleemauto's geweest.

Laatste auto's van voor het VAG tijdperk waren niet helemaal mee, maar als je onder de kap kijkt waren de motoren bijvoorbeeld helemaal niet ver achteruit, zuinig en heel betrouwbaar. Anders dan bij Lada bijvoorbeeld die zaken van andere merken ging recycleren en verouderde onzuinige motoren ging gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe