Ga naar inhoud

Kenwood DNX-5210BT


Cyrus
 Delen

Aanbevolen berichten

Vergelijk eens met die foto's van mij, want kwa afdekking komt het volgens mij op zelfde neer !

Maar op foto lijkt het of het boven vlak zit en onder dat verschil er in zit !

Misschien dat het kunstof raam 180 graden moet draaien ?

Of dat je toch het verkeerde inbouwraam hebt ?

Stomme is dat het me opvalt bij jou en ik op dat moment het niet eens weet hoe het bij mezelf is !

En dan kijk je er dagelijks tegenaan !?

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is altijd klooien met die metalen frames, dat zijn van die dingen waarbij je lipjes moet ombuigen en dat werkt nooit geweldig. De vraag is ook of je het daarmee überhaupt goed uitgelijnd kunt krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ken dat probleem

En weet niet meer of het bij die Kenwood was, maar had ook stalen plaatjes zodat ik stalen frame vast kon inbouwen dmv constructie

Maar vond ik teveel werk en dus voor makkelijke manier gekozen

En die frames................. je haalt er altijd je vingers aan open als je er vantevoren niet zelf even een vijl langshaalt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad... Ik heb ook zo'n frame liggen met die metalen plaatjes enzo (eigenlijk van de Pioneer, maar de Kenwood past daar ook in). Maar dat frame zelf gaat óók weer met die K.U.T. lipjes. En dan is het afwachten of de schroefgaatjes in de behuizing van de radio precies de goede afstand hebben om het verschil op te vangen.

De radio moet er toch nog een keer uit (nieuwe CANBUS en iPod-steker) dus dan zal ik er zeker nog eens naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de nieuwe CAN-BUS interface besteld. Komt als het goed is morgen binnen. Dan is de iPod-kabel er ook, dus kan dan mooi in 1x de laatste aanpassingen doen. Dan kijk ik ook nog even naar het metalen frame, zodat wellicht het front van de radio zelf meer in lijn gebracht kan worden met het dashboardpaneel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de interface van TCP geworden.

iPod-kabel was verkeerd geleverd; snel nieuwe bestellen. Dan schuif ik de finishing touch qua inbouw door naar vrijdag, ipv morgen. Ga niet elke dag het dashboard opentrekken :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De AUX aansluiting in mijn auto (bij de handrem) gaat via een blauw langwerpig blok op de grote radio stekker. Je hebt dus van die grote pinnen, en een klein smal (maar breed) blauw blok met 20 gaatjes of zo.

Een aftermarket radio/canbus module doet normaal niks met dat blokje (loze AUX dus), is bij mij gewoon een gat in de Radio Stekker (ding op de door jouw gelinkte foto) als het ware. Op de foto, zie je in het midden van het zwarte een wit langwerpig deel met 2 pinnen. Ofwel, de tegenpool van de originele blauwe??

Misschien kan je eens kijken of jouw stekker gelijk is aan die foto. Of maak gewoon even een foto in de gelijke stand (beiden mag uiteraard ook) als die op de website. Naast het feit dat je dus dat witte deel met die 2 pinnen nodig hebt kan ik zo snel niet onderscheiden of het de juiste zijn. Met een foto gaat dat vast makkelijker.

Even wat duidelijker:

post-2-0-29763000-1340221402_thumb.jpg

Heb jij dat witte ding (in rood), en steken daar pinnen uit (geel), zo ja. Welke? (of foto's :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah zo... Dat hele gedeelte is leeg, geen pinnen (zelfs niet een leeg blokje). In mijn geval geen ramp: ik heb die AUX-aansluiting niet in de auto zelf.

Aangezien de radio er toch nog een keer uit moet (voor CANBUS en iPod-kabel) denk ik dat ik ook nog een normale AUX-aansluiting vanaf de achterzijde van de Kenwood naar het dashboardkastje breng. Maar goed, daar ben jij natuurlijk niet mee geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

* kuch *

Na 3 maanden genieten van de Kenwood was de pret afgelopen vrijdag spontaan over. 's Morgens werkte het apparaat nog prima; toen ik later op de dag wegreed, startte de radio niet meer op. Hij bleef in het bootproces hangen, zoals een Windows-computer doet als er een driver- of hardwareprobleem is.

Kenwood er uit en de Skoda Swing, die nog "op de plank lag", tijdelijk gemonteerd. Vervolgens naar navishop.nl gebeld en er naartoe gesneld, Kenwood ingeleverd voor reparatie onder garantie. Fijne jongens daar, men doet niet moeilijk en had - in afwachting van mijn komst - de aankoopfactuur ook alvast uitgedraaid.

Ben benieuwd hoe snel de Kenwood weer terug is, met een beetje geluk eind van de week al, maar ik reken op 2 weken.

De Swing valt qua geluid niet tegen, maar wat een gemis, zonder SD-kaart, navi en carkit.... Dan besef je weer hoe verwend we eigenlijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat merk je inderdaad snel, bijvoorbeeld als je een leenauto mee krijgt die een standaard ding aan boord heeft. Bleh afzien ;)

Overigens vind ik de opkomst van systemen gekoppeld aan je telefoon ook lang niet gek (beeld + touchscreen op de radio i.p.v. op je telefoon). Moet alleen niet je telefoon gestolen worden of kapot gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehhh had je er toevallig een USB of SD kaart aanhangen met net nieuwe muziek er op ?

Dit komt me erg bekend voor en was bij mij kwestie van USB loskoppelen op dat moment en het opstartverhaal was verdwenen

had bij mij te maken met de map structuur van de mp3 en de byte grote van de mp3

heb het hier ergens verteld in topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dacht ik ook aan. De SD-kaart zit er al tijden in en een USB-stick was niet aangesloten: daar zit de iPod-kabel aan, maar die was op dat moment ook niet in gebruik. Ongeveer een week voor dit defect de radio van een nieuwe softwareversie voorzien; zou dat de issue zijn, dan was hij er wel meteen mee genokt.

De radio is gereset (met SD en iPod-kabel los), stroom van de radio af gehaald, CANBUS interface er tussen uit gehaald. Zelfs de stroom is van de auto af geweest (accupool los en weer vast, gedaan door de garage ivm eventuele her-coderigen) en ook dat hielp niet. Ook nog even met VCDS gekeken of de auto soms spontaan de codering (Gateway 19 - installation list - analog radio) kwijt was, maar ook dat was OK.

Niettemin een goede tip van je ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja en zal je ook wel gedaan hebben dan, maar heb je scherm eraf gehad en er weer opgezet ?

van de week me scherm er even vanaf gehad vanwege parkeren A'dam en na herplaatsen wel radio maar zwart scherm

twee keer moeten herplaatsen waarbij ik voor tweede keer plaatsen even met een doekje de contacten heb schoongeveegd waarna probs verholpen waren en weer beeld ook had !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook scherm er af gehad en dan contact aan, weer uit en scherm terug. Hielp ook niet.

Toen ik de auto had geparkeerd met werkende radio, is het scherm er niet af gegaan. Met het scherm er nog steeds op de auto gestart en einde verhaal :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met http://www.jncs.nl/index.asp goede ervaringen die in Twisk zit

Gewoon een winkel aan huis maar goede service en uitleg en mooie prijzen

Ik kon zowel me JVC als de Kenwood die ik nu heb nergens goedkoper vinden.

En met die usb bedoel ik nier de kabel waar jij het over hebt

Heb ook een USB kabel en een Ipod kabel vanuit de unit lopen die het dashboard kastje makkelijk halen

Maar ik heb op die van mij echt een mini USB stopcontact zitten zeg maar, en als ik die aansluit op de laptop dan kan ik in de mapstructuur van de Garmin software komen

Maar klaarblijkelijk worden die USB aansluitingen niet meer gemonteerd

En nergens in de manual vind je er wat over terug !

Wat jij bedoelt is de USB aansluiting voor de TMC (File informatie)... oudere Kenwood apparaten hebben deze inderdaad omdat de TMC module dan los erbij zit... tegenwoordig is de TMC geintergreerd dus is de mini USB niet meer nodig...

Dat jij daarmee in de garmin software komt betekent dus dat je iets hebt gevonden wat "eigenlijk" niet hoort...

@Cyrus: Dikke kenwood heb je gekocht... ziet er super uit! ben een behoorlijke fan van Kenwood, op de Sub na is mijn complete install van Kenwood...

aangepast door DJ--NeO--
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee DJ--NeO--, Ik heb een kabel uit mijn unit met een USB aansluiting die ik kan gebruiken om een USB stick aan te hangen met muziek.

Dan een kabel uit de unit met een USB stekker die specifiek is voor de Ipod ( ook zo gestickerd vanaf fabriek )

Dan een mini usb aansluiting aan de achterzijde van de unit waarmee ik in de garmin software kan komen zodra ik de laptop er op aansluit en de garmin software opstart ( zelfde zie je dan als dat je een Nuvi aansluit )

En dan mbt tot de TMC, deze zit gewoon netjes in de unit ingebouwd dus niets extern met kabeltjes of modules

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou niet tijdelijk hoor , zit er al vanaf fabriek in !

Maar zie dat jij de 7200 hebt en die is iets gedateerder dan de 9260

En zover ik weet zit bv bij de 9280 die min usb ook niet meer aan de achterzijde van de unit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bericht van navishop.nl: de Kenwood is weer gerepareerd terug en gaat vandaag per post mijn kant op. 't Is dat ik deze week echt geen tijd heb om naar Nootdorp te rijden, anders was ik 'm op gaan halen.

Ben benieuwd, ik ga er van uit dat hij morgen terug in huis is.

De navi missen is tot daar aan toe, maar ik heb al anderhalve week geen carkit en dat is echt vervelend. Bel wel met "oortjes" maar dan zo min mogelijk, want dat is bloed-irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe