Ga naar inhoud

PDC vraagje


SuperBartje
 Delen

Aanbevolen berichten

Als ik achteruitrijd met de PDC aan en over het richeltje van 4 cm bij mijn oprit rijd, begint de PDC heel kort maar heftig te piepen alsof ik al ergens tegenaan zit - terwijl er dan nog geen obstakels in bereik zijn.

Hetzelfde als ik de PDC voor aanzet en een oneffenheidje neem.

Kan me niet voorstellen dat dat zo hoort - en vermoed nu dat er in 1 of meer van de zender/ontvangers in de bumper(s) misschien een druppel water zit die even springt of klotst op het moment dat ik over een oneffen randje rijd.

Iemand idee/ervaring ? Kan dit ? Zo ja: Hoe kan ik het vocht er uit krijgen ?

Ik heb nog garantie enzo maar de verkoper is niet zo dichtbij.

Bedankt voor het meedenken en de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees dan denk ik dat er één of meerdere sensoren afgesteld moeten worden omdat hij iets ziet wat hij niet hoeft te zien !

Ik heb verder geen ervaring hiermee omdat ik deze sensoren niet heb en weet dan ook niet hoe de stralingshoek van een sensor is!

Maar als dit elke keer weer is dan zou ik hier toch even mee naar de dealer gaan !

En maak eventueel een foto van de heuvel waar het voorkomt en print die uit en neem deze mee, zodat ze kunnen zien hoe en wat je bedoeld

Anders gaan ze het bij hun misschien uitproberen en hebben ze geen melding en zegt men dat het goed is !

En kom jij thuis of bij dat heuveltje en heb je nog de ellende !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat soms ook bij het achteruit inparkeren in een maar achteren schuin oplopend parkeervak. De voorsensoren zien dan blijkbaar nét teveel straat en beginnen te piepen. Omdat het een andere piep is dan die van de achtersensoren vind ik 't niet zo erg als dat af en toe eens gebeurt, maar als je het bij je eigen oprit iedere keer hebt is 't knap irritant. Wellicht kan er iets afgesteld worden (maar ik ben bang van niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij "kijken" de sensoren ook naar beneden en waarschuwen voor gaten/ slootjes/ einde weg. Als ik achteruit rij en er is een gat begint die ook te piepen. Net zo handig als je in Amsterdam parkeert. Kan dus wel kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ken ik ze ook, elk obstakel ongelijk aan de weg doet hem piepen. Dus een (plat) blikje, tennisbal, bladeren, stoeprand, etc.

En daar ben ik wel blij mee, je kan als het ware alles zien, zelfs die kleine dingen. Uiteraard moet je er wel even aan wennen, maar in mijn geval is het echt niet storend. Heerlijk zelfs dat PDC.

Als het echt heel vaak voorkomt dat hij onnodig piept zou ik er wel naar laten kijken, mogelijk dat hij dan iets te laag staat en/of dat ze dit een beetje bij kunnen stellen. Dat laatste kan je natuurlijk testen met hulp van iemand die wat dingen op de weg legt of er langs beweegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ondanks dat ik inmiddels wat meer gewend ben met de PDC, toch nog een vervolg vraagje:

Zou het mogelijk zijn de PDC aan de voorzijde onafhankelijk aan/uit te kunnen schakelen ? Misschien met een 2e schakelaar erbij gemonteerd voor de pook ?

Dat de PDC achter bij achteruitrijden vanzelf aan gaat vind ik niet erg: maar dan zijn er steeds familieleden die rechts al uitgestapt zijn als ik 'm thuis (achteruit strak met de rechterkant langs de schutting) parkeer, die aan de voorkant door de PDC lopen.

Ik zou de PDC voor dus standaard uit willen en alleen in sommige gevallen actief aan willen zetten.

(en ja ik heb ook aan een schakelaar op die familieleden gedacht maar die stond niet op hun accesiorelijst en hun besturingssysteem is ook niet compatible ;) )

Wederom alvast bedankt voor het meedenken en de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij eerlijk gezegd juist erg onhandig om de PDC vóór uit te schakelen als je nog achteruit aan het manouvreren bent. Daarmee ondermijn je een beetje de PDC-functie.

Immers: als je aan het achteruit rijden bent, dan let je op zaken achter / naast de auto. Dan is de PDC nog een mooi vangnet voor wat zich aan de voorzijde, wellicht buiten je zicht, afspeelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel het zou kunnen door een fysieke knop (draad onderbreken) dan vermoed ik dat je boordcomputer begint te piepen dat de sensoren kapot zijn... Heb je nog niet wat je wilt dus.

Wat wel kan is ze uitbouwen en ze naar mij opsturen, alleen dan ben je ze voor altijd kwijt haha ;)

Dus helaas, ik denk niet dat 'tijdelijk' uitschakelen een optie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe