Ga naar inhoud

Wetgeving flitspaalsignalering in Omliggende landen


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn gps (rns 510) toont gewoon de vaste snelheidcamera's (door de laatste update), dat is geen probleem vermoed ik?

Toch wel, spijtig genoeg is ook dat niet toegelaten :mad1:

Ik hoop ze op de ene of andere manier toch op mijn rns 315 te krijgen binnenkort, in mijn tijdelijke leaseauto is dat het eerste wat ik gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In hoeverre zal de desbetreffende controlerende politie-agent helemaal jouw systeem kunnen doorgronden en zo zien waar jouw meldingen zijn?

Ik bedoel: hoeveel verschilllende navi-systemen zijn er wel niet en moet de pliesie deze allemaal kunnen doorgronden?

Ik snap zelf mijn eigen Columbus nog niet!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk er net hetzelfde over en zou er mij dus niks van aantrekken ;)

gewoon geen coyote of toestanden gebruiken in die landen (ga ik wel doen als ik de vaste flitspalen niet in de rns 315 krijg)

aangepast door Steven
Link naar reactie
Delen op andere sites

In hoeverre zal de desbetreffende controlerende politie-agent helemaal jouw systeem kunnen doorgronden en zo zien waar jouw meldingen zijn?

Ze houden je ergens tegen in de buurt van een flitspaal en zien ze de melding op het scherm, dat is een manier.

Welke vaart het allemaal zal lopen is de vraag gaan ze een heksenjacht ontketenen op de buitenlanders om hun staatskas te vullen?

In ieder geval zullen de abonementen op de flitsplaatsen ook drastisch verminderen want als je ze niet mag geruiken wat ben je er dan mee.

Dus allemaal naar het mooie België voor jullie vakantie daar mag het nog :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze houden je ergens tegen in de buurt van een flitspaal en zien ze de melding op het scherm, dat is een manier.

Aha, dat zou kunnen bedenk ik me ook nu?

Dus allemaal naar het mooie België voor jullie vakantie daar mag het nog :-)

Weet wat je op je hals haalt hoor met al die hollanders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de buurt van een flitspaal aanhouden is een oplossing maar ik weet niet hoe het op de rns systemen werkt, maar in de peugeot die ik tijdelijk gekregen heb, kan je deze meldingen ook gewoon uitschakelen. Zoals reeds gezegd, ik denk niet dat ze al die agenten op cursus gaan sturen om elk navisysteem zodanig te leren kennen dat ze ook nog eens kunnen nakijken of het er instaat.

aangepast door Steven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kunnen ze nu een boete geven voor iets wat je van een originele dvd (V8 west-europe) van skoda/vw geïnstalleerd hebt?

Tsja, er zijn zoveel zaken die je legaal kunt kopen, maar die toch illegaal in gebruik zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de tekst lees van de anwb is het niet voldoende om de snelheidscamera's uit te vinken maar moeten ze verwijderd worden.

Nu in Frankrijk kan je dit omzeilen door gebruik te maken van de melding gevarenzone dat mag en kan via een update gebeuren.

In de andere landen denk ik dat het beter is het gewoonweg niet op uw systeem te plaatsen.

Bij de losse toestellen is er nu reeds een update beschikbaar maar hoe zit het op de vaste toestellen in de wagens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze een boete in dit geval nooit kunnen hard maken, een toestel die gewoon in de wagen zit en met deze software geleverd is in het land van oorsprong, waar je ook nog eens woont. Uitvinken is volgens hun wet idd niet genoeg, maar ze kunnen niet van u verwachten dat je uw ingebouwde toestel uitbouwt voor je op vakantie gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, toch wordt er van jou verwacht dat jij ervoor zorgt dat je voldoet aan de wettelijke eisen van het land waar jij doorheen of naartoe wilt rijden. Hoe je dat doet, is jouw probleem. "dat kunt u niet van mij verwachten" is een excuus waar oom agent, hoe terecht die opmerking ook kan zijn, geen boodschap aan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt idd, en ik ben helemaal akoord met wat er gezegd is, ik denk gewoon dat het niet zo'n vaart zal lopen dat ze ingebouwde toestellen gaan zitten checken of het er op staat of niet, ik ga er allesinds niet wakker van liggen.

Zijn we eigenlijk wel zeker, aangezien het in die landen niet toegelaten is, dat hun flitspalen wel op de software staan? Mss werkt het wel perfect in Nederland en België (en andere landen waar het toegelaten is) maar staan er voor de landen waar het niet toegelaten is helemaal geen POI's van de flitspalen op. Het lijkt mij dat dit dan ook helemaal conform hun wetgeving is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, dat ben ik helemaal met je eens. Ook ik geloof niet in "POI-razzia's". Hooguit heb je wat uit te leggen als je bijvoorbeeld, veel te hard rijdend, vlak voor een flitspaal ineens fors minder hard gaat rijden, terwijl dat dan gesignaleerd wordt door een achterrijdende politiewagen. Kleine kans, dus... ;)

Volgens mij staan de flitspalen van de andere Europese landen er gewoon op, dus dat is dan nog niet conform de wetgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

t'ja dan kan je nog altijd zeggen dat je hem net gezien had, als ze achter je reden en je reed te snel is het toch al te laat.

Ik vermoed dat als die wetten zo blijven veranderen dat op de officiële updates geen poi's van flitspalen meer zullen staan voor die landen. Toch vreemd dat de redenering land per land zo verschillend is, waar het ene land het veiliger vind van het wel toe te laten en het andere juist niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe