Ga naar inhoud

Servicestand ruitenwissers Yeti


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Kort geleden ben ik achter de optie gekomen, om de ruitenwissers in de servicestand te zetten.

Dit staat weliswaar beschreven in het instructieboekje, maar ja wie leest het hele boekje? Ik dus niet -_- .

Deze optie is handig als je de ruitenwisserbladen wilt vervangen, maar ook handig bij het schoonmaken van de voorruit.

Bij de Yeti komt een van de ruitenwisserarmen (in ruststand) tegen de motorkap aan bij het wegkantelen van de ruit.

Servicestand bij vervanging ruitenwisserbladen

– Sluit de motorkap.

– Schakel het contact in en weer uit.

– Druk daarna binnen 10 seconden de ruitenwisserschakelaar in de stand

4 (handel naar beneden, verende stand) bladzijde 64, afb. 50 - de wisserarmen draaien in de servicestand.

Misschien werkt dit ook voor andere modellen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat inderdaad in de handleiding. Bij de Yeti is het niet "echt" nodig in tegenstelling tot de Octavia die ik heb gehad. Daar had je hetzelfde probleem maar dan nog iets erger. Zonder zo zo in deze stand te zetten kon je ze niet vervangen. Het is volgens mij dezelfde procedure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze functie is ook gemakkelijk in de winter als het gesneeuwd heeft of gaat sneeuwen of als het vriest of gaat vriezen kun je de voorruit makkelijk schoonmaken en je kunt je ruitenwissers makkelijk lostrekken als ze vast gevroren zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is het dan niet zo dat de de stand waarin ze staan (recht omhoog) slechter is voor het rubber? Meer druk dan in de ruststand bijvoorbeeld?

Terwijl ik dit type denk ik eigenlijk al van niet, daar waar nodig beschikken diverse auto's al wel over zo'n variabele stand zodat hij elke keer net wat anders staat. Die ene keer recht omhoog zal dan ook geen probleem zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zelfs wel beter, als je heel ver door gaat. Het vocht blijft niet op het rubber liggen ;)

Vind sowieso dat de ruitenwissers prima mee gaan! De mijne zitten er nu toch 14 maanden op. Zal deels natuurlijk wel komen omdat mijn wagen veel in de parkeergarage staat, maar dan nog. Goede kwaliteit schijnbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je kunt je ruitenwissers makkelijk lostrekken als ze vast gevroren zitten.

Lostrekken van ruitenwissers die vastgevroren zitten ?

Wel die manier resulteert bij mij dat het rubber losgetrokken wordt van de wisser.

Tijdens krabben doe ik altijd de milieuonvriendelijke versie, dus draaiende motor blower op maximaal en achteruitraamverwarming aan.

Dan beginnende te krabben met de zijramen en dan pas de voorraam, startende te krabben in het gezichtsveld en als ik dan als bijna laatste bij de wissers kom zijn die in algemeen al ontdooid van de ramen en hoef ik dus niets los te trekken !

En achteruit krabben hoef ik dan al helemaal niet meer te doen omdat die door de elektrische verwarming al volledig ontdooid is

Waarom geen Ford voorramen in een Skoda ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voortbordurende op het :ot: verhaal... Ik doe inderdaad ook direct de blower aan, anders krijg je in het ergste geval een beslagen ruit aan de binnenkant (ongeacht hoe je die behandeld hebt). En krab dan de voorruit, als laaste de zijruitjes voor. De rest doe ik niet, of gaan vanzelf via de ruitverwarming (in mijn geval gekoppeld met de spiegels).

Overigens, als ik weet dat het gaat vriezen (op de ruit) dek ik de voorruit af. Je kan dan zelfs de wissers ietsje afdekken zodat ze niet vastvriezen.

Maar ik dwaal af ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe