Ga naar inhoud

Passo dello Stelvio/Stilfser Joch


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kijk vrijwel nooit naar sport op TV. Maar vandaag ga ik ook kijken. De locaties waar ze langskomen ken ik heel goed.

Ook de finish locatie is heel bijzonder. Een steil stuk met >14% stijging, aan het einde van een doodlopend dal (Val Martello). Een stel haarspeldbochten vlak voor de finish. En de Stelvio zelf belooft ook spectaculair te worden (koud) en misschien wel rijden door de mist/sneeuwbuien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit ja goed dat je t zegt, inderdaad me wagen nog leeg halen en dingen in de wasmachine donderen.......

 

En geen tijd voor al die buufvrouwen hier hoor, kan ik al die rollators weer repareren van ze.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.ad.nl/ad/nl/1062/Giro-d-Italia/article/detail/3662696/2014/05/27/Lefevere-Organisatie-Giro-behandelt-renners-als-stront.dhtml

Teammanager Patrick Lefevere van Omega Pharma-Quick Step is niet te spreken over de organisatie van de zestiende rit van de Giro. Hij uitte zijn ongenoegen daarover tijdens de wedstrijd via Twitter bij de Giro-organisatie en bij UCI-voorzitter Cookson, maar was ook na afloop altijd niet te spreken over het wedstrijdverloop.

© getty.

© getty.

De etappe werd uiteindelijk gereden in barre omstandigheden. 'Onverantwoord', stelt Lefevere. 'Dat is nu het zoveelste jaar op rij dat de organisatie de renners laat koersen onder zulke omstandigheden. Ze worden echt behandeld als stront. Ik heb er geen andere woorden voor. Dit kan zo niet langer. Er werd hier vandaag met levens gespeeld.'

Voorts was Lefevere niet te spreken over de slechte communicatie van de Giro-organisatie. 'Uran verliest daardoor de Giro. Op een gegeven moment werd gezegd via de koersradio en via Twitter dat de wedstrijd in de afdaling van de Stelvio zou geneutraliseerd worden. Elk groepje zou begeleid worden door een motor met een vlag, een soort van safety-car in de afdaling naar beneden, zodat het allemaal veilig zou verlopen. Daarom ook zijn zoveel renners gestopt op de top van de Stelvio en hebben ze zich warmer aangekleed. Quintana was op de top in het groepje bij Uran. We gingen er vanuit dat zowel Uran, als Quintana de ganse afdaling samen met die grote groep naar beneden zou rijden, maar blijkbaar is hij er met enkele ploegmaats vandoor gegaan.'

'We hebben pas gezien dat Quintana was gedemarreerd toen zijn voorsprong al meer dan twee minuten bedroeg. Ik zeg niet dat Quintana Uran er niet zou afrijden op de laatste beklimming, maar feit is wel dat hij daar zomaar eventjes ruim twee minuten cadeau krijgt. De stand in het klassement, Uran telt nu 1.41 minuut achterstand, zou er anders uitzien zonder die miscommunicatie van de organisatie.'

'De organisatie probeert nu te doen alsof dat niet zo gecommuniceerd is', gaat Lefevere misnoegd verder, 'maar ik geloof daar niets van. Het is wel degelijk gezegd via de koersradio en op Twitter. Daar is trouwens het bericht later verwijderd. Wellicht om zich in te dekken. Ongehoord gewoon. We hadden Quintana toch nooit laten rijden als we hadden geweten dat de afdaling niet geneutraliseerd was.'

Lefevere overweegt sterk om een advocaat in te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe