Ga naar inhoud

Nu problemen met de 1.4 Tsi?


Sodela
 Delen

Aanbevolen berichten

Kwam net dit artikeltje tegen bij de auto-blöd over de kettingen van de 1.4 TSI die kennelijk ook al een probleem worden. Er wordt wel gesproken over de 140 pk variant en die zit niet in de Skoda's. Maar goed, de ketting zou maar zo hetzelfde kunnen zijn als in de 122 pk variant en de effecten lijken toch verdacht veel op die 1.2 problemen. Die 61 klachten waar met het over heeft zijn natuurlijk een heel laag percentage gezien het aantal verkochte exemplaren, maar toch, het zal die van jou maar zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft hier de VW's Touran, Golf en Tiguan en met name de Touran van bouwjaar 2006/2007 met 140 pk motoren. Het blijft altijd de vraag komt dit ook bij de 1.4 TSI 122 pk motoren voor. Blijf dus attent op een ratelend geluid bij koude start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sodela we hebben volgens de boekjes en folders inderdaad een 122Pk versie, maar ook al op forum gelezen dat er 122PK 1,4 TSI versies waren die standaard op de rollenbank al 140Pk gewoon afgaven.

Dus tsja het blok blijft hetzelfde en zoals Pim zegt we krijgen er een taak bij, namelijk het in de gaten houden van rammeltjes bij koude motor.

En indien het zich gaat voordoen dan nog de taak om de dealer dit duidelijk te maken !

Pffff, nog meer werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat Skoda's er problemen mee krijgen zijn volgens mij maar klein.

Zeker omdat Skoda pas op het laatst wordt voorzien van de "nieuwste" VW techniek.

Zijn er al veel kinderziektes verholpen en verleden tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag iemand ook nog hetzelfde item bij Tros radar (dacht ik ) twee dagen geleden.?

Het ging over de motorschade ontstaan door distributiekettingen bij nieuwe Citoen en Peugeot motoren, ze hadden allebei een turbo.

De conclusie van de de deskundigen, was het uitrekken van de ketting met zo'n 5 cm na ca. 60..000 km al.

Wel handig om eens na te gaan waar al die kettingen vandaan komen en hoe ze herkend kunnen worden.

(loupje erbij)

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, ik was aan het snuffelen naar ervaringen en problemen met de 1.4 TSI 122 pk en kwam zomaar hier terecht.. (zo zie je maar weer hoe waardevol de info op een forum kan zijn :-P )

Reden dat ik aan het snuffelen ben is dat mijn schoonouwelui hebben een Tiguan op de korrel (auto uit 2011) hebben. Zijn de distributieketting problemen nog actueel? Wat ik tot nu toe gevonden heb is dat het met name bij de 150 en 170 pk versies dramatisch is. Dat lees je dan ook weer terug in de verschillende gebruikersreviews op bijvoorbeeld autoweek.nl

Ik kan me voorstellen dat er een aanpassing is gedaan aan de kettingen de afgelopen jaren, ik kom over de 122 pk variant ook weinig of geen problemen tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe