Ga naar inhoud

Interieur verlichting gaat niet auto.uit


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Normaal gezien als je de wagen opendoet gaat de binnenverlichting branden. Als je de schakelaar in de juiste positie hebt ingesteld zou deze automatisch na ongeveer 30 sec moeten uitschakelen of als je de deuren vergrendelt of de auto sleutel in het kontakt steekt.

In de superb blijven deze branden ook als ik wegrij wil ik de lichten uit dan moet men deze in de stand 0 zetten maar ja dan branden ze niet als je de deuren opendoet. Zie ik hier iets over het hoofd?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En volgens de maxidot zijn je deuren inclusief de achterklap wel allemaal goed gesloten ?

Zou toch haast zeggen dat er een schakelaartje defect is of een instelling in je BC niet in orde is !?

Nu heb ik geen superB dus kan ook niets controleren, maar je kunt ook niet zoiets instellen in de maxidot ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet is wat canon eye verteld bij de buren dan zou je het haast gaan denken

Als ik me kofferbak open doe zie ik wel degelijk een verandering in me maxidot

Nu is dat grafisch wel minder groot dan de deuren hoor en in begin had ik niet eens door dat hij dat aangaf

Maar normaal is het niet wat je nu als probleem hebt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes, gevonden sla de klep niet hard genoeg dicht :doh2:

Als ik de klep dicht deed hoorde ik een "blikken" geluid vond dat dit geluid niet paste voor zo een wagen mogelijk sloeg ik de klep te hard dicht en als ik aan de koffer voelde was deze vast.

Nu met in de maxi dot geen beweging te zien de klep wat harder dicht gedaan en dan zag je verandering op het scherm en de verlichting ging uit. :D

Maar het "blikken" geluid is er nog steeds en natuurlijk luider wel dit is de nummerplaat die tegen de PVC nummerplaat houder trilt dus morgen de nummerplaat eraf en daartussen een rubberen vel plaatsen zodat ze niet meer kan trillen.

Een nieuw auto het is ook niet dat. :dopey_h4h: :dopey_h4h:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het "blikken" geluid is er nog steeds en natuurlijk luider wel dit is de nummerplaat die tegen de PVC nummerplaat houder trilt dus morgen de nummerplaat eraf en daartussen een rubberen vel plaatsen zodat ze niet meer kan trillen.

Een nieuw auto het is ook niet dat. :dopey_h4h: :dopey_h4h:

Bij de Yeti's hebben we daar helemaal geen last van :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heb een paar maal hetzelfde probleem met mijn Octavia Combi gehad. k Dacht eerst ook dat ik niks abnormaals zag op de MaxiDot. Maar een openstaande, of slecht gesloten achterklep, wordt op de MaxiDot weergegeven door een witte achterklep. Als alle portiers gesloten zijn, verdwijnt het auto-figuurtje. Gewoon wat harder dichtklappen :evo:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je dealer het slot even opnieuw moet afstellen.

Klep moet gewoon goed en makkelijk dichtgaan

Maar kan ook zijn dat de hoedenplank niet geheel goed zit, dan sluit de klep ook niet altijd lekker ( althans bij de Yeti )

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wagens hebben ook allemaal van die rubberen voetjes (halverwege de klep zon beetje). Daarmee bepaal je de afstand tussen klep en chassis. Als je die kan indraaien (al dan niet met hulp van de dealer) ben je er ook denk ik. Of het slot moet echt helemaal verkeerd staan dat het niet te compenseren is...

Zelfde geldt voor de motorkap, zitten ook van die rubberen pootjes die je kan indraaien.

Bij mijzelf leek het ook slecht dicht te gaan, maar dat was de rammel van mijn nummerplaat waardoor ik hem zachter dicht deed. 2 likjes kit (misschien van dat olifanten gum spul) achter de plaat (door de dealer) en hij sluit als een zonnetje (doordat ik nu beter kan inschatten hoe hard ik hem dicht doe).

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het blikken geluid heb ik een rubberen vlies achter de nummerplaathouder geplaatst en dat is opgelost.

Het sluiten van de koffer is niet het slot maar het zijn de gasveren die wat meer weerstand bieden daardoor moet je wat meer kracht zetten om de klep dicht te gooien. Maar eens je dit onder de knie hebt is het niet echt een probleem. Zoals ik eerder zei de wagen in de toonzaal ging vlotter dicht mogelijk, meer gebruikt een andere temperatuurs omgeving. De dealer had er wel eens na verloop van tijd moeten vervangen maar dat was omdat ze de koffer niet openhielden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja dat krijg je met die showmodellen. Dan gaan dat soort dingen (zeker bij de Superb, want dat is natuurlijk van de reclame) als eerste kapot.

Temperatuur zal zeker verschil maken. Zie het ook bij mijn gasveer van de motorkap. Die gaat nu weer steeds soepeler omhoog (zonder schok aan het eind), zelfs JD Engineering (Mark) was onder de indruk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle nieuwe dingen moeten inslijten, en dus ook gasveren !

Dus Snelle , even snel 1000 keer die klep open en dicht doen en kijken of het dan soepeler gaat !

Kinderen vinden dat een leuk spelletje, dus verantwoord trappetje achter de Superb en laat ze maar spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe