Ga naar inhoud

Cruise control ?


EdK
 Delen

Moet Rosinfield wel of niet een CC in laten bouwen ?  

9 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Tuurlijk moet er CC in z'n Henkie!

Daarmee kan ie nog meer ontspannen rijden en als ie dan ook nog z'n regensensor activeert hoeft ie niet meer zelf als interval te werken. Nog meer relaxed dus.

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 100 euro???? Wel goedkoop zeg. Ik gokte op een bedrag rond de 400 euro.

Zal wel iets zijn uit China! Maar als deze cc goed werkt is dit wel een verrijking hoor, Menno! Ik zou niet meer zonder willen.

Draagt ook bij aan de veiligheid vind ik! En comfortabel!

Voor die 100 euro gaat Ed het zeker monteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dat vind ik dan weer zo overdreven, ik kijk praktisch nooit op die meter, maar weet vrij exact hoe hard ik rijd. Zelfs met verschillende correcties voor zomer en winterbanden (resp. +5 en +10). Misschien overgehouden aan de cursus vliegen, keek ik ook steeds op de meters, tot het kwartje viel en ik het door had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo langzamerhand een beetje een running gag geworden tussen Ed/Pim en mij, maar nu dan even serieus.

Ik ben er uit: ik begin er definitief niet aan. Ik kan me voorstellen dat het een handige feature is wanneer je veel over lange dun bereden wegen moet rijden, zoals in de V.S. Al moet je dan natuurlijk wel uitkijken niet in slaap te vallen. In onze contreien echter, moet er veel te vaak van snelheid worden gewisseld naar mijn zin om CC de moeite waard te maken. Zelfs op het stuk dat ik wekelijks rijd van A'dam naar Friesland en v.v. kun je nooit echt lang een constante snelheid aanhouden, ook niet buiten de spits. Voor onze oosterburen geldt hetzelfde met hun talrijke Baustelle. In concreto betekent dit dat veelvuldig handmatig gecorrigeerd c.q. ingegrepen zal moeten worden, waarmee de CC dan op die momenten eigenlijk niet veel meer is dan een handmatig gaspedaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de hand van je bericht en je verhaal aldaar zeg ik dat je de plank volledig mis slaat !

En is zeker geen stelling zonder argumenten, want die zijn al tot in den treuren verteld en de poll geeft ook al aan dat je die argumenten negeert !!

Ik zie hier heel sterk de winterbanden negering die je voorheen ook had. :dopey_h4h:

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik kan de plank helemaal niet mis slaan! Ik ga uit van een ervaringsfeit (veelvuldige noodzaak tot wisselen van snelheid op onze wegen) en maak op grond daarvan een persoonlijke keuze. Daar valt geen plank aan mis te slaan, dunkt me. Evenmin kan ik jou of anderen verwijten de plank mis te slaan als men tot een andere keuze komt.

precies, Skoody begrijpt het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je gaat uit van een ervaringsfeit die is gebasseerd op rijden zonder CC en je kunt geen vergelijk maken met een ervaringsfeit met cc rijden !

Dan kun je toch een enkelzijdige conclusie trekken die op verkeerde feiten is en blijft gebasseerd !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, het ervaringsfeit is dat je vaak je snelheid moet aanpassen op onze wegen. Of je dat doet door een voetbeweging op het gaspedaal of handmatig met de CC, is daarbij niet van belang. Op grond van dat ervaringsfeit kun je dan al of niet voor CC kiezen. Zo simpel is het eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ervaringsfeit is met CC dat je je snelheid minimaal nog hoeft aan te passen , dit omdat je op een bepaald moment de snelheid instelt aan de hand van de voorganger en je een constante krijgt

En met een voet op gaspedaal kun je die constante gewoon niet realiseren.

Maarr goed dat is vanuit ervaring met rijden met CC en die kun je NOG niet delen met ons.

:dopey_h4h:

Het is zelfs mogelijk om met cc in de bebouwde kom te rijden .

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me een goed idee. Het laatste wat ik overigens wil, is mijn snelheid aanpassen aan mijn voorganger, tenzij die exact net zo hard rijdt als ik wil. Verder heet het ding niet voor niets CC. Dan wil ik ook, zeg minimaal 50 km achtereen met de ingestelde snelheid blijven rijden en niet voortdurend moeten intervenieren, want dat doe ik met mijn voet net zo makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe