Ga naar inhoud

Vaarwel Octavia, welkom ..... Octavia


DimiTator
 Delen

Aanbevolen berichten

Wel ff bij de halfords een paar bussies platin grey halen en dan is dat ook verholpen !

Maar ga je hem in deze kleur afnemen met een flinke korting ?

Of zijn ze nu in de Skoda fabriek van het weekend aan het overwerken ?

't Is natuurlijk jammer, maar een ramp is het niet. Die dealer is een familiebedrijf hier vlakbij en ik ben altijd tevreden van hun service. Dat is ook de reden waarom in geen VW genomen heb. Iedereen maakt fouten en ik vind dit niet onvergeeflijk.

Ik denk dat ik een compensatie voor carwash ga vragen en misschien nog een uiterlijke opsmuk.

Rosso Brunello vind ik een mooiere kleur. Maar wel vet balen als dit soort dingen niet kloppen. Tja, het enige wat je nu kan doen is de auto niet accepteren, maar dan begint de wachttijd weer overnieuw voor de goeie. Of je maakt er een dealtje van.

Die is mooi als hij gewassen is. Maar je ziet er ieder spatje op. Dat is ook de reden waarom ik Platin Grey koos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

genoeg wasstraatbonnen voor tweemaandelijkse wasstraatbeurten eisen voor de eerstkomende 5 jaar

De lease loopt maar 36maanden, dan zal in de resterende bonnen naar jou sturen. En wassen gebeurt 2x per jaar; je kan niet met een vuile auto naar de klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Gisteren ben ik hem gaan afhalen. 't Ziet er fatsoenlijk uit.

Wat mij opvalt is dat de DSG erg vroeg schakelt. Toerentallen lager dan 1500, dat is gewoon te laag. Misschien dat ik dat bij een DSG-specialist kan laten aanpassen.

Verder zijn er nog een paar dingen die nog moeten aangepast, o.a. de daglichten werken niet. Dit schijnt ingesteld te moeten worden.

Ik zie ook dat in de MFA de olietemperatuur kan weergegeven worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi DimiTator! Veel rijplezier natuurlijk. Mijn dsg schakelt ook erg snel op, ik wen er maar aan want ik ga het niet laten aanpassen. Maar je hebt gelijk, alles kan aangepast worden door een specialist! Maar ik bedenk me altijd wel: het zal niet voor niets op deze manier gaan en heb er al snel vrede mee.

Als je foto's hebt, load ze maar op hier in je album aub! Bedankt alvast!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

is idd even wennen. Zelf zou je het niet doen met een handbak, maar het is natuurlijk vooral met het oog op zuinig rijden. Overigens kun je het moment van op-en terugschakelen zelf wel beinvloeden met je rechtervoet.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schakel met mijn 1.2 tsi naar 1150/1200 toeren. Dan moet je verder ook helemaal niks meer willen dan met het zelfde doorhobbelen, en in z'n 5 heb je al ietsje meer toeren nodig. In z'n 4 bij 1150/1200 toeren zie je wel de allerlaagste verbruikscijfers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

S

- Stand voor sportief rijden

Door laat op te schakelen wordt het vermogenspotentieel van de motor optimaal

benut. Terugschakelen gebeurt bij hogere motortoerentallen dan in stand D.

Als de keuzehendel in stand

S wordt gezet vanuit stand D, moet de grendelknop

in de keuzehendel worden ingedrukt

aangepast door Wasmachineman
Groter letterype gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

S

- Stand voor sportief rijden

Bewerkt door Wasmachineman, Vandaag , 11:02.

Groter letterype gebruikt

Ik vind dat kleine letter type wel wat hebben.......ruimtebesparend, alleen die ruimte tussen de regels vind ik helemaal niets :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Inmiddels zijn we al 6 weken verder. Ik heb er nu 4500km mee achter de wielen.

De motor begint nu los te komen en het verbruik gaat ook de goede kant uit. Bij gemengd gebruik kom ik op 5,4l uit en dat is bijna 10% minder dan de vroegere TDI.

De DSG7 reageert merkelijk sneller dan de DSG6.

De kleur bevalt me meer en meer, al moet ik zeggen dat een zuchtje wind er al krasjes op kan maken.

Het enige wat me dik tegenvalt is de Amundsen navigatie. Brol! Zeker als je een TomTom Live gewoon bent. Veel huisnummers die al jaren bestaan kent hij niet. En als je dan toch op dat adres aangekomen bent, is het onmogelijk om de huidige locatie als favoriet aan te maken. Je kan er geen POI of flitspalen aan toevoegen. Ik heb geen cd of SD-kaartje gekregen, maar zelfs daarmee zou het volgens andere bronnen niet lukken.

Helemaal belachelijk is de zoekfunctie. Daarmee houdt Skoda de klanten op een schandalige wijze voor de gek. Daarmee kan je nagenoeg NIETS mee vinden. Een dokter vindt hij niet. Bedrijven die al meer dan 20 jaar bestaan vindt hij niet. Winkelketens vindt hij niet. Een groot benzinestation in 30km verderop vindt hij niet.

Dus over die GPS gaat nog een hartig woordje gediscussieerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Intussen heb ik al ruim 15000km achter de wielen. De huidige motor is een pak stiller als de oude TDI. Maar ook iets langzamer dan oude, hoewel vermogen en koppel hetzelfde zijn.

Over de DSG7 ben ik minder enthousiast: Die rijdt niet zo goed als de DSG6. Het probleem zit vooral in het te snel opschakelen. Aan 65km/h gaat hij naar 7 en dan draait de motor 1250/minuut. Dat is gewoon te traag. Als he dan een beetje moet versnellen gaat dat heel moeizaam. In Nederland zal dat niet zo een probleem zijn omdat daar vaak 80km/h mag gereden worden. In Vlaanderen is dat 70.

De DSG6 ging niet onder de 1400/min en zo hoort het!

Weet er iemand of dat tegen een redelijke prijs te veranderen is? Liefst in België? Ik zie dat DSG-Dokter daar €299 voor vraagt, en dat vind ik ruim veel voor een half uurtje werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet er iemand of dat tegen een redelijke prijs te veranderen is? Liefst in België? Ik zie dat DSG-Dokter daar €299 voor vraagt, en dat vind ik ruim veel voor een half uurtje werk.

Dan kun je kijken of ze de motor kunnen chippen? Kost wel nog meer natuurlijk maar dan heb je maatwerk dus alles aangepast en meer vermogen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je kijken of ze de motor kunnen chippen? Kost wel nog meer natuurlijk maar dan heb je maatwerk dus alles aangepast en meer vermogen!

Dat riskeer ik niet. 't Is een lease, en D'Ieteren (=invoerder) is niet de gemakkelijkste qua garantie.

Ik heb de vraag van de DSG ook aan de dealer gesteld en die dacht zelfs dat dat problemen kon geven qua garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe