Ga naar inhoud

Honden/bagagerek Roomster


Sergeant
 Delen

Aanbevolen berichten

Tijdje terug een afspraak gemaakt met Skodagarage om een bagagerek te laten plaatsen in de Roomster en de dorpels van strips te voorzien. Afgelopen vrijdag was het zo ver...auto afgeleverd, Octavia met alles erop en eraan als leenauto mee en naar het werk.

Dan wordt ik om 16.30 gebeld (half Nederland staat inmiddels vast in de files) met de mededeling dat ze het hek er niet in krijgen. Heel verhaal over gaten die ze hebben geboord en trekbouten die niet passen, het ontbreken van juist gereedschap en dat ze niet mijn hele achterbak uit elkaar willen halen omdat dan de boel wel eens blijvend niet meer zou kunnen passen. Excuus is dat ze zo'n montage niet eerder hebben gedaan en kennelijk montageset niet klopt (?). Ik zit nu met twee vragen: je mag toch wel van een Skodagarage verwachten dat als je een een standaard Skodaproduct besteld dit er moeiteloos in gezet zou moeten kunnen worden?

Tweede vraag: heeft iemand wel zo'n rek in zijn Roomster weten te krijgen? Dan hoor ik graag waar dat is gedaan...

Overigens bleek ook 1 vd 4 dorpelstrippen dusdanig beschadigd te zijn aangeleverd dat deze er niet op is gezet en ze een nieuwe hebben besteld.

En tja, ik heb ook nog eens 1,5 uur mogen oefenen met schakelen en gratis Skoda reclame voor ze mogen maken in de file <_< .

Stg.

aangepast door Sergeant
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel erg knullig dat een officiele Skoda dealer zo zit te prutsen met een bagagerek. Ik neem aan dat het een bagagerek is, speciaal voor een Roomster? Het lijkt me dat zo'n rek met niet al te veel werk erin te zetten is en er ook weer makkelijk uit te halen.

http://seddes.eu/ws11/nl//product_info.php?cPath=1096&products_id=2097&osCsid=453626de675291fb7f57c3f41b02e900

Dat er een dorpelstrip beschadigd is kan gebeuren, maar is wel vervelend.

In ieder geval heb je een mooie ervaring met een Octavia opgedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is balen. Gek dat ze dat rek er niet in hebben gekregen, mogelijk hebben ze het echt nog nooit eerder gedaan maar het lijkt me dat ook zij dan even contact kunnen zoeken met bijv. PON. Beschadigde strip kan gebeuren, dus netjes dat ze die later plaatsen. Let er dan wel op dat er geen kleurverschil is.

Ik zal even de montage handleiding uit ELSA trekken :)

--

Bij deze, de montagehandleiding voor de roomster (2012, maar kan me niet voorstellen dat hier veel gewijzigd kan zijn)

Skoda Roomster Montageoverzicht scheidingswand - Skoda Forum Europe.pdf

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald als ik kijk naar dat PDF file van je dan krijg ik het vermoeden dat dit de scheidingswand is voor de Praktik wat dan weer de bedrijfsuitvoering is van de RR

En die niet in nederland wordt verkocht omdat de laadvloer niet aan de pallet wetgeving voldoet.

Want als ik op de PDF kijk naar de plek van de wand dan zit deze tussen de 2 deuren in gemonteerd en het honderek zit zover ik weet achter de achterstoelen gemonteerd , dus puur om de laadruimte te scheiden van de cabine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al zo'n vermoeden... (vond het ook niet echt lijken op wat bijv. Menno heeft in zijn Yeti), gek genoeg staat er dan niks over dat rek bij. Hmm.

Vind wel een ander plaatje over een 'net' (welke toch echt van metaal lijkt te zijn), is helaas niet zo scherp maar lijkt veel op de eerder geplaatste handleiding. De beugels waar de boutjes doorheen moeten zitten alleen wat anders, kan alleen niet garanderen dat deze dan wel voor de normale Roomster geschikt is. >> waarschijnlijk niet, want ook die zit achter de voorstoelen i.p.v. achter de bank.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties, ik baalde wel een beetje toen ik de Roomster zonder rek maar met 4 gaten mee terug nam. Garage mistte het juiste gereedschap en hadden dit klusje nog niet eerder gedaan. Zoveel Roomsters worden er niet verkocht, laat staan daarin een rek plaatsen. Vandaag nog contact gehad en ze gaan hun best doen om het gereedschap te vinden waarmee ze de trekbouten(?) kunnen vastmaken. Alternatief is de kunststof platen van de achterbak losmaken, de bouten bevestigen en dan maar hopen dat ze alles weer mooi aansluitend op zijn plaats kunnen krijgen. Dat had duidelijk niet hun voorkeur... De dorpel die ontbreekt is niet hun fout, ben allen maar blij dat ze dat zo opgelost hebben. Het belangrijkste is dat ze achter er al op zitten; daar klimmen de kinderen mbv de dorpel naar binnen. Ik heb er vertrouwen in dat het wel goed gaat komen.

Stg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog wat specifieker te zijn....het probleem van het rek zit 'em in de bevestiging door de grote zijpanelen heen. De foto is van de skoda-accesoiresbrochure dus ergens is er wel iemand die het juiste gereedschap heeft om dit klusje te fixen... Overigens vind ik de degelijkheid van dit hek een pluspunt in vergelijking tot andere algemene modellen. Het doel waar ik hem voor wil plaatsen, te weten extra bagage mee te kunnen nemen, vraagt om wat bescherming van de zijruiten, iets wat niet (altijd) bij een hondenrek terug te vinden is.

Stg.

post-833-0-80671500-1328619925_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Even een update.... verleden week vrijdag wederom bij de dealer geweest voor het plaatsen van het hek en de onbrekende dorpelstrip. Er was gereedschap geleend bij een ander bedrijf waarmee het klusje geklaard zou kunnen worden. Na twee koppen koffie, een aantal potjes poker via de gratis Wifi-aansluiting (houwe zo deze service!) en me verlekkerd te hebben aan een zilverkleurige Yeti (als ik het geld toch eens had....) kwam een medewerker met de twee bekende mededelingen: "Mijnheer, we hebben goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat de dorpelstrip erop zit, het slechte nieuws is dat het hek nog niet geplaatst kan worden". Tja, mij hoor je niet klagen hoor op zo'n moment. Het alternatief van de start van deze dag was gewoon werken.... :P Voor de dealer is het natuurlijk ook niet leuk dat het weer niet gelukt is. Het gereedschap dat geleend werd bleek na telefonisch contact niet compleet te zijn waardoor het plaatsen nog steeds niet mogelijk was zonder de boel (onnodig) uit elkaar te halen. Al met al hebben ze er redelijk wat tijd in gestoken en dat voor een rek van 205 euries (incl. plaatsing).... Als oplossing is er nu aangeboden om het hek dan maar voor MIJN deur te komen vastzetten zodra ze er zeker van zijn wel het juiste gereedschap te hebben. Ik vind dat een nette oplossing. Het geeft mij in elk geval het gevoel dat ze je als klant zo goed mogelijk proberen te helpen. Als het uiteindelijk allemaal gelukt is, is het voor hun ook een mooi leermoment geweest!

Stg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind al met al toch wel erg amateuristisch overkomen en dat voor een gekwalificeerde dealer. Ik kan me voorstellen dat het de eerste keer niet lukt doordat je specialitisch gereedschap mist, maar dan kan je toch te moeite nemen om je goed voor te bereiden, zodat het de 2e keer geen probleem mag opleveren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja wat moet ik er van denken ?

Maar voor de deur laten doen is bij mij uit den boze

Ik breng wel de wagen de dag ervoor en ze geven me in jouw geval die zilverkleurige Yeti mee als leen wagen en ze doen het maar in de werkplaats

Want zie het nu al voor me als ze het voor de deur gaan doen en het regent, heb ik zeiknatte bekleding en dus een partij vocht in de wagen

En hebben ze toch een boutje te kort en moeten ze weer weg om dat boutje te halen.

En moeten ze weer stroom hebben om te boren oid, en dan willen ze me stofzuiger nog even lenen om het afval op te ruimen

Nee, ze doen het maar lekker warm en droog in die garage en ze geven me maar een ruilwagen mee !

En liefst nog dat ze de wagen komen halen en brengen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twijfelachtig....als je vooraf nooit eerder het juiste stuk gereedschap in handen hebt gehad of het bestaan ervan kende dan kan ik me enigzins voorstellen dat als een collega-garage(?) je het beoogde materiaal leent, je er dan vanuit gaat dat dit compleet is. Weet niet in hoeverre het te beoordelen was dat het materiaal incompleet was. Ze hebben wel gezegd nu met de te plaatsen bouten naar de collega te gaan om er zeker van te zijn dat ze nu wel materiaal hebben waarmee dat hek eindelijk vastgezet kan worden.

Maar EdK heeft wel een punt, mijn auto heeft geen 220V stopcontact en tijdens het inbouwen zal zeker een paar keer de deuren/klep open moeten. Inschatting is dat het echter niet veel tijd kost. Al het voorbereidende werk zoals gaten boren is al gedaan. En anders moeten ze maar op een droge dag komen. Het bespaart mij in elke geval het ritje heen/weer.

Aan de andere kant....die leen-Yeti zie ik ook wel zitten :drive1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe