Ga naar inhoud

Zaklampje met 2200 lumen


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Zag gister op iBood een zaklamp staan, was de reacties aan het lezen en raakte geïnteresseerd in het verhaal over de lichtopbrengst van die dingen.

fenix-tk70-1-003.jpg

Maar liefst 2200 lumen! (130500 cd)

fenix-tk70-1-016.jpg

Zover ik heb kunnen vinden (DE Wikipedia) zou een H7 autolamp 1500 Lumen kunnen produceren, een Xenon lamp in dezelfde klasse 3200 lumen.

http://www.fenixtactical.com/fenix-tk70.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leuke is wel dat de geclaimde opbrengst qua lumen vaak bij lange na niet gehaald wordt. Veel fabrikanten halen in tests vaak nog geen 40% van de geclaimde resultaten. De fabrieksopgave is regelmatig hoger dan wat de gebruikte LEDS kunnen produceren. Ik heb zo'n vermoeden dat Captain Hook hier ook nog wel iets over weet te vertellen.

Ik volg een paar discussies hierover op het forum van mountainbike.nl. Daar wordt veel geknutseld om zelf fietsverlichting te maken. En zoals je je voor kunt stellen, heb je echt bakken met licht nodig om met de mountainbike in het donker een berg af te denderen of door het bos te knallen.

Zelf heb ik de Olight Triton M30, die is speciaal ontworpen voor militaire doeleinden en politie. Die haalt dus wél de geclaimde lichtopbrengst van 700 lumen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik zie overigens dat er inmiddels ook een variant met 1700 lumen is.

20100413012110955.jpg

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ok, :D

Als het dan heavy moet:

http://www.4sevens.com/product_info.php?cPath=63_387&products_id=2249

Bij deze toko heb ik nog wel eens wat LED lights gekocht. Uitstekend spul, goede prijs, gratis wereldwijde levering.

En sinds kort hebben ze zelfs zogenaamde HIGH CRI output LED zaklampen. Die hebben dus een heel goede CRI waarde. Dat houdt in dat kleurechtheid heel goed naar voren komt.

http://www.4sevens.com/index.php?cPath=297_456

Kleurweergaven index:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurweergave-index

De Triton Intimidator is helemaal een beest:

SR90-3.jpg

2200 Lumen!

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Olight 30 Triton lamp is ook uitermate geschikt voor beveiligingspersoneel. De 700 lumen stroboscoop is met één druk op de stroboskoopknop, welke heel slim achter op de zaklamp bevestigd is aan en uit te schakelen. Met de gekartelde achterzijde van de lamp is een arrestant goed onder controle te houden. Het glas is gehard. De lamp kan in de meegeleverde foedraal gedragen worden of in de broekzak aan de draagclip, welke demontabel is.

:lol:

Zullen wel een boel (zo te zien dure) batterijen doorheen gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat valt heel erg mee. Ik heb 'm nu een jaar of twee, en heb na regelmatig gebruik ongeveer drie maanden geleden de batterij vervangen. En anders is er altijd nog een oplaadbare variant met meer vermogen (en een enorme aanschafprijs) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt zeker mee dan. Goede zaklamp bij de hand is nooit weg, heb hier nu zo'n simpel ding met 2xAA. Doet het niet zo best (en gaat ook niet zo lang mee), vroeg of laat dus een betere aanschaffen aangezien ik hem toch redelijk vaak gebruik voor van alles en nog wat. Er zijn dus experts in de buurt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe