Ga naar inhoud

Nederlandse taal maxidot


avannigt
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Octavia 1.9 TDI van 2009 en heb een klein probleempje.

Een erg fijne auto, al mist hij wel het de brute aantal PK's van mnijn voorgaande 2.0 TDI.

Het probleempje is het volgende.

Toen ik de auto bij de dealer ophaalde stond de maxidot in de Nederlandse taal.

Na enkele weken is de maxidot automatisch overgeschakeld in de Engelse taal.

In de setup wilde ik de taal terugstellen naar Nederlands, echter Nederlands ontbreekt in de lijst (zie foto's).

Op z'n minst vreemd te noemen. Weet iemand van jullie raad (dealer is geen optie voor mij 100 km vv).

post-753-0-86814700-1324900226_thumb.jpg

post-753-0-51773600-1324900250_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja het venster wat jij hebt zo zie ik het ook en staat bij mij dan ook altijd op Engels

Maar ergens op forum staat een bericht van een lid van hier dat een Yeti rijd en die ook de NL taal heeft in zijn maxidot

maar zoals je al aangeeft dmv de foto's staat er geen NL bij, maw niet in te stellen ook

Dus blijft er mijn inziens nog één optie over en dat is dat het misschien is in te stellen met VCDS

Maar garanderen doe ik het niet !!

Maar tussen de tijd van NL tekst en nu de engelse tekst, is je wagen toevallig naar de dealer geweest en heeft hij daar misschien een software update gehad ?

Want in dat geval kan het daar aan liggen, ook hier is een voorbeeld van dat een lid in maxidot een olietemperatuur meter had en na een update niet meer !

Mocht je er achter komen waar en wat het probleem was dan lezen we wel graag de reden er van !

Zodat als een ander in toekomst hetzelfde probleem heeft dan eventueel weet wat hij wel of niet er aan kan doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel vreemd, wat zegt de handleiding hierover. Met andere woorden, staat er in de handleiding (eventueel te vinden bij downloads bovenaan - hoef je niet naar de auto te lopen ;) ) dat je de Nederlandse taal kan kiezen? Dan denk ook ik dat er iets verkeerd staat vanaf de dealer, ben ik VCDS niet zo snel iets met talen tegengekomen wel EMEA instellingen e.d. ten behoeve van km/l weergave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal met Erik (CH) eens: model uit 2009 KAN geen NL, dit is bij de modellen na kalenderweek 22 van 2011 pas het geval...

En als het wel kon, zou het op de mijne ook al lang geactiveerd zijn!!!

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe