Ga naar inhoud

DeSmit stelt zich voor (Aloha)


DeSMiT
 Delen

Aanbevolen berichten

Welkom Robert, nog een maandje wachten en dan heerlijk genieten van je Yeti. Ondertussen kan je hier wel het een en ander lezen over je nieuwe auto. Bij downloads kan je diverse handleidingen over je Yeti vinden en als je vragen hebt dan horen we die wel.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom aan de nieuwe Yetirijder! Altijd goed volk lijkt me, alleen al vanwege de keuze voor de auto! Die avatar komt daar nog eens bovenop!

Inderdaad ook de vraag, welk model heb je/ ga je krijgen!

@Ed: Kapucijners zul je bedoelen, met spek (niet voor Menno..).

Om het met de woorden van de jammergenoeg van ons gegane Tedje van Es te zeggen in de onvergetelijke discussie met Cor van der Laak op de LP (ja!) "Op hun pik getrapt" waar de heer van der Laak net zit te vertellen dat hij altijd voor niets op de knop van het stoplicht drukt omdat die toch niet werkt: van Kapucijners met spek ken je ook lekker drukken!

Je zult begrijpen dat deze LP natuurlijk bovenaan moet staan in de vaderlandse canon van de cultuur (samen met de bonus "Gouden doden" waar het complexe Nederlandse politieke steksel op kinderlijk(e) eenvoudige wijze wordt uitgelegd.... Maar dat is misschien wel iets voor een nieuwe thread...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit, ik ben blij dat ik die periode (jaren 80) bewust heb mogen meemaken ;) . Maar vraag me niet over de hippietijd, daar heb ik alleen kennis-via-de-boekjes... Misschien toch niet oud genoeg voor de Yeti.

Trouwens ook zonder de nodige K&B kennis mag je Yeti rijden :D .

Link naar reactie
Delen op andere sites

straks stel je nog een minimum leeftijd voor yeti rijders voor!

Nee tuurlijk niet, zo'n gemiddelde kan dan juist niet meer naar beneden natuurlijk :lol:

Dus welkom Robert. Ik ben inderdaad ook wel nieuwsgierig naar wat details over je Yeti. En waarom je bij zo'n Yeti uitgekomen bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aloha....daar ben ik weer.

Bedankt voor het warme welkom. Ik ben lid geworden van dit forum zodat ik het instructie boekje kon downloaden van de Yeti.(deze is inmiddels uit)

Ik rij nu nog een opel astra uit 2004. Deze wagen heb ik nu 5 jaar en een beetje. Een half jaar geleden is mijn meisie(vrouw) bevallen van een dochter en toen we een weekendje weg gingen zag ik niks meer door mijn binnen spiegel. Dus in het kader van de veiligheid heb ik het erdoor kunnen drukken dat het beter is om een nieuwe auto te kopen. 8-)

In eerst instantie ging ik op zoek naar een stationwagon en een caravan-trekker. Vroeger hebben we beide vaak gekampeerd en dat leek ons ook leuk voor de komende zomer(s). De backpack reizen naar Azie zijn voorlopig toch uitgesloten met een kleine.

Het merk "SKODA" zag ik vaak voorbij komen in de autoweek en qua prijs/kwaliteit verhouding vaak vol lof. Omdat ik regelmatig in de file sta op de ringweg van Rotterdam leek mij een automaat wel makkelijk. Daarom ben ik een proefrit gaan maken in een octavia 1.2 tour met de dsg bak. Ik vond het een mooie, complete auto maar hij had maar een 1punttweetje. Van dit vooroordeel was ik na 2 minuten geheel genezen. Wat een zalige motor. Alsof ik in een 2 liter reed. Het werd een Skoda... thats for sure.

Ik ben een week hierna nog een proefrit gaan maken in de Yeti met de handgeschakelde 6 bak. Echt een heerlijke auto, lekker overzichtelijk en je zag hem tenminste niet zo vaak rijden als een kever in Mexico-stad.

Na dat ik op het internet heeeel veel positieve berichten had gelezen en zelf de "Top gear" afkraker "Jeremy Clarkson" positief gestemd was dacht ik....HEBBEN DIE KIP. In de showroom stond er een ambition in de kleur mato brown. Deze zag er mooi uit maar ik vond de Tour net wat mooier uitgerust. Deze was echter niet op voorraad. Er werd een goede prijs gegeven voor de Astra dus tekenen maar. Dit was 26 augustus............

Later heb ik gebeld naar de dealer omdat ik in menig forum had gelezen dat de spatflappen voor/achter geen overbodige luxe zijn.

Deze week is de Yeti van de lopende band gerold. Week 50 wordt hij geleverd maar ik wacht nog even 2 weekjes voor een 2012 kenteken maar mijn god....wat duurt het wachten langgggggggggggggg.

aangepast door DeSMiT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nog meer leesplezier kun je hier je geluk zoeken :doh2: .

Met de tour heb je dus "gewoon" een ambition uitvoering met een wat leuke en zinvolle extra's (parkeersensoren, navigatie, sunset, lendesteun). Mooie wagen, uitstekende keuze! De kleur ook (verderop in mijn straat staat ook zo'n Yeti), maar mijn eigen kleur vindt ik mooier ;) .

Als je iets verder snuffelt op het forum kom je ook vast wel wat tips tegen om je bolide verder te pimpen zonder dat het je wat kost ;) . Zoek maar even naar cornerlight, regensensor, koplampspoeiers en je hebt de must-haves al te pakken. Al die zaken kun je overigens door de dealer laten instellen of je moet een sukkel (genoeg hier op het forum!?) zoeken die je Yeti aan de laptop legt.

Laat je overigens niets wijs maken door de dealer, ze kunnen het allemaal voor je instellen als het een echte dealer is, niet kunnen is dus niet willen :o .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe