Ga naar inhoud

De Yeti 1.2 TSI DSG Tour opgehaald


Benno
 Delen

Aanbevolen berichten

Yeti 1.2 TSI DSG Tour,

donderdag hebben we - 2 weken eerder dan gepland - de nieuwe Yeti Tour, met als extra, Resevewiel en Trekhaak, opgehaald bij de dealer. Er mist nog een Safety gard aan de trekhaak, de Adapter voor de anti diefstalbouten en een kunstofklem om de wieldoppen te verwijderen, ik hoop dat dit van de week geregeld wordt.

Ook had ik om Corner Lights gevraagd, maar de was een moeilijk verhaal, ik heb toen maar de handleiding om 'corner lights' te activeren, van PC-fre@k gemaild, het zal vast wel goed komen.

De eerste kilometers zitten er op.

Wat een fijne auto, het rijdt heerlijk en het schakelen verneem je niet.

Dit is de eerste auto waar ik heel veel in de handleiding heb ( moeten ) lezen, inmiddels staat het Maxi Dot en de Admunden+, in de Nederlandse taal, wel zo makkelijk.

Ik heb in de Admunsen+ een SDHC 4 Gb kaart met Mp3 muziek, werkt perfect.

Automatisch vergrendelen en ontgrendelen heb ik ingesteld en km/l. via het Maxi Dot.

Kan iemand mij nog tips geven betreffende het inrijden van 1000 -1500 km, over 3 weken ga ik naar Dusseldorf en dan staan er wel 1000 km op. Het gaat toch over de autobaan.

Auto is van deze dagen erg smerig geworden, dus foto's komen nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooooooooo, maxidot in de nederlandse taal ????

Gaat Skoda op modern ?

Bedoel je per ongeluk niet gewoon engels ?

En ja dat is dus lekker 2 weken eerder genieten van een wagen waar we allen ( yeti rijders ) het rijgenot van eren !

En mbt inrijden, stond ook ergens in die manual, maar komt er op neer dat je gewoon rustig moet rijden variëren in snelheid en niet te hoog in de toeren jagen.

En is je regensensor ook geactiveerd ?

en dus auto wissen en rainclosing op je elektrische ramen .

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Benno, gefeliciteerd met je mooie Yeti. Ik ben benieuwd over je dealer je cornerlights kan activeren. Zij gebruiken meestal andere apparatuur , dan de kabels die een aantal hier gebruiken.

Ik wens je straks veel plezier met je rit naar Dusseldorf.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!!! En heel veel rijplezier.

Inrijden heeft hobbeldebobbel heel veel verstand van, hij is onze inrij-expert. Leest veel op Engelse sites en zo, dus vandaar. :)

Als je gepromoveerd wordt, of ineens tot expert wordt gebombardeerd, moet je oppassen 8-)

Mijn enige tip is, rustig aan doen, ook met DSG, de motor na wegrijden pas hoger belasten, als de olietemperatuur een graad of 75 is geworden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je monster! Klinkt goed!

In principe zou de dealer de cornerlights gewoon moeten kunnen aanzetten. De VAS (die ze als het goed is gebruiken) kan namelijk ook hex-invoer verwerken. Het cornerlight is wel aan te raden, met name in de donkere dagen een aanwinst/ uitkomst!!

Nog wel een vraagje vanwege de Amundsen+, zit daar nu een DAB ontvanger in? Mijn dealer beweert van wel en de handleiding heeft het er ook over... maar nog van niemand gehoord dat het ook echt zo is. Ook zou er bij een aantal modellen BT (Bluetooth) in zitten die je kunt aanzetten/ gebruiken voor handsfree bellen. Maar dat is alleen nog maar bij enkele series bevestigd.

Wat je inrijden betreft, je mag best wel redelijk snel rijden (80% van het maximum) maar je moet gewoon niet fel optrekken. Dat moet je sowieso al niet, maar met inrijden al helemaal niet. Hanteer het nieuwe rijden en je zit goed.

Inrijden moet je trouwens ook doen voor de banden. De eerste 500 km hebben die namelijk nog niet de optimale grip, dus ook met remmen rustig aan doen/ even geduld hebben.

Wat dat ritje naar Düsseldorf betreft moet je erg uitkijken. Dat is een uiterst gevaarlijk gebied!! Bij ons in de familie hebben we het over de verboden stad :o . Maar daar hoef jij je niets van aan te trekken, een gedeelte van mijn familie komt namelijk uit Keulen en dan is alles wat Düsseldorf betreft zo fout als het maar kan. Net zoiets als A'dam en R'dam, Zwolle en Kampen. Voor de buitenstaander is er trouwens geen verschil zichtbaar, alleen drinken ze in Ddorf oud / schraal bier (Alt ipv Kölsch) en hebben ze een spraakgebrek (roepen met carnaval Helau ipv Alaaf zoals het natuurlijk hoort).

Voor de rest zijn het aardige mensen en is het wel een mooie stad trouwens, maar qua weer altijd een beetje minder. We hebben daar namelijk altijd (geen grapje) veel eerder last van regen en sneeuw als het seizoen daarvoor is. We hebben de afgelopen jaren 2 keer (bijna) vastgestaan in de sneeuw, beide keren: in/ om Düsseldorf <_< .

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zou ff checken of je voor je duitse tripje geen milieusticker nodig hebt...

http://www.dekra-claims-and-expertise.nl/Particulier/316.html

Bedankt voor je tip, maar ik ga niet verder dan Dusseldorf airport

Die heb je daar nodig. Maar die kun je ook bij veel benzinepompen halen voor €5,=, met de hand geschreven dan;)

http://www.umwelt-plakette.de/umweltplakette/Karten%20Umweltzonen%20D/2011/UZ-gr-1011.pdf?SID=9e8b36fed3e66ae7c752d92b24721f29

Bedankt voor je tip, maar ik ga niet verder dan Dusseldorf airport

aangepast door Benno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooooooooo, maxidot in de nederlandse taal ????

Gaat Skoda op modern ?

Bedoel je per ongeluk niet gewoon engels ?

En ja dat is dus lekker 2 weken eerder genieten van een wagen waar we allen ( yeti rijders ) het rijgenot van eren !

En mbt inrijden, stond ook ergens in die manual, maar komt er op neer dat je gewoon rustig moet rijden variëren in snelheid en niet te hoog in de toeren jagen.

En is je regensensor ook geactiveerd ?

en dus auto wissen en rainclosing op je elektrische ramen .

Hoi EdK,

voor jou even wat foto's, je zie pas 280 km gereden dus ik moet nog veel ontdekken. Wat het in rijden betreft gaat het wel vanzelf denk ik, als je niet harder rijdt dan 120 km/u, kom je niet onver de 75% belasten en normaal optrekken.

Volgens mij zit de regensensor erop, zal het nog controleren

Gefeliciteerd met je monster! Klinkt goed!

In principe zou de dealer de cornerlights gewoon moeten kunnen aanzetten. De VAS (die ze als het goed is gebruiken) kan namelijk ook hex-invoer verwerken. Het cornerlight is wel aan te raden, met name in de donkere dagen een aanwinst/ uitkomst!!

Nog wel een vraagje vanwege de Amundsen+, zit daar nu een DAB ontvanger in? Mijn dealer beweert van wel en de handleiding heeft het er ook over... maar nog van niemand gehoord dat het ook echt zo is. Ook zou er bij een aantal modellen BT (Bluetooth) in zitten die je kunt aanzetten/ gebruiken voor handsfree bellen. Maar dat is alleen nog maar bij enkele series bevestigd.

Wat je inrijden betreft, je mag best wel redelijk snel rijden (80% van het maximum) maar je moet gewoon niet fel optrekken. Dat moet je sowieso al niet, maar met inrijden al helemaal niet. Hanteer het nieuwe rijden en je zit goed.

Inrijden moet je trouwens ook doen voor de banden. De eerste 500 km hebben die namelijk nog niet de optimale grip, dus ook met remmen rustig aan doen/ even geduld hebben.

Wat dat ritje naar Düsseldorf betreft moet je erg uitkijken. Dat is een uiterst gevaarlijk gebied!! Bij ons in de familie hebben we het over de verboden stad :o . Maar daar hoef jij je niets van aan te trekken, een gedeelte van mijn familie komt namelijk uit Keulen en dan is alles wat Düsseldorf betreft zo fout als het maar kan. Net zoiets als A'dam en R'dam, Zwolle en Kampen. Voor de buitenstaander is er trouwens geen verschil zichtbaar, alleen drinken ze in Ddorf oud / schraal bier (Alt ipv Kölsch) en hebben ze een spraakgebrek (roepen met carnaval Helau ipv Alaaf zoals het natuurlijk hoort).

Voor de rest zijn het aardige mensen en is het wel een mooie stad trouwens, maar qua weer altijd een beetje minder. We hebben daar namelijk altijd (geen grapje) veel eerder last van regen en sneeuw als het seizoen daarvoor is. We hebben de afgelopen jaren 2 keer (bijna) vastgestaan in de sneeuw, beide keren: in/ om Düsseldorf <_< .

Van die cornerlihgts wil ik nog wel regelen, maar ik heb pas 280 km gereden. Volgens mij zit er geen DAB op, als je het pop up venster van Band heb,dan staat het er niet bij. Trouwens, ik had voor dat ik op het forum zat, nog nooit van DAB gehoord, ik vind het al prachtig dat ik al mijn muziek op een SD kaart heb, dat werkt perfect.

Het inrijden, ik trek meestal rustig op en niet boven de 120/130 km/u.

Ik kom niet verder dan Dusseldorf airport, ik hoop dat er geen sneeuw is, want ik heb (nog) geen winterbanden.

post-478-0-76446800-1322643167_thumb.jpg

post-478-0-91246300-1322643189_thumb.jpg

post-478-0-52805800-1322643283_thumb.jpg

post-478-0-53361900-1322643312_thumb.jpg

post-478-0-87263200-1322643618_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het Maxi Dotscherm confort, staat regensluiting, dat kan je bij mij aan- of afvinken, staat aan dus nu moet ik wachten op regen, maar dat mag van mij wel een tijdje wegblijven.

Dit staat in de handleiding:

Comfort

Hier kunt u de volgende functies inschakelen, uitschakelen of instellen:

Rain closing

(Regensluiting)

In-/uitschakelen van de functie automatisch sluiten van

de ruiten en het schuif-kanteldak bij regen bij een vergrendelde

wagen a). Als het niet regent en de functie is

ingesteld, worden de ruiten inclusief het schuif-kanteldak

automatisch na ca. 12 uur gesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta versteld dat het inderdaad in hollands is.

En mij benieuwen als ik naar garage ga voor servicebeurt of ik dan een update krijg en dat ik dan ook de keuze naar NL heb !

maar je regensensor zit erop hoor en is ook geactiveerd, anders had je de keuze van rainclosing niet gehad !

Alleen jij kan het dus in maxidot instellen al optie, en dat is dus bij mijn Yeti ( en van meerdere ) niet het geval

Maar genietse van je wagen en we horen graag over een tijdje je ervaring , al zouden we hem hier al zo kunnen neer zetten !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Gisteren bij de dealer (Tjeerdsma Veendam) geweest, ik was niet tevreden met de matten en met de hulpkoppeling op de trekhaak, dat was een heel lelijk ding, zie fotoalbum Yeti Benno.

Er is een orginele Skoda Safety guard geplaats en andere matten, met het Yeti logo, deze zien er veel beter uit.

Ook zijn de Cornerlights geactiveerd, was niet veel werk volgens mij, maar de dealer is afhankelijk van informatie van Skoda, maar is zit erop nu. Bij achteruit rijden doen de lampen het allebei, bij stilstand en de richtingaanwijzer aan, doet een lamp het en uiteraard met het draaien aan het stuur. Ik heb nog niet kunnen zien of dat met de richtingaanwijzer onder het rijden en bij welke snelheid ook brand. Maar ik ben blij dat het gelukt is. :dopey_h4h:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Safety Guard ziet er een stuk beter uit dan de vorige hulpkoppeling. Wat voor probleem had je met de vorige matten?

Zo te horen heb je een dealer getroffen die de moeite voor je heeft genomen om je Cornerlights te activeren, dat hoor je nog wel eens anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de matten had ik begrepen dat ze van mindere kwaliteit waren, dan wat er nu in zit en de ouwe liggen in de kofferbak, misschien voor als we nogeens een slechte winter krijgen.

De nieuwe matten hebben ook een verstevigingsstuk bij het gas- en rem-pendaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe