Ga naar inhoud

Branstofverbruiksnotatie aanpassen


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Intro

Hieronder volgt een handleiding hoe je de brandstofverbruiksnotatie kunt aanpassen van L/100km naar km/L.

Uitleg

Deze handleiding is alleen voor auto’s zonder maxidot. Auto’s met maxidot kunnen deze instelling via de boordcomputer doen. Via deze handleiding is het huidig verbruik en het gemiddeld verbruik aan te passen van L/100km naar km/L.

Voorwaarden

Er is gebruik gemaakt van een kloon kabel met VCDS versie 10.6.0

Getest op

Yeti 1.2 TSI Active+ van Witte Yeti

Yeti 1,2 TSI Active+ van Rosinfield

Waarschuwing

Alle wijzigingen die je aan je auto aanbrengt zijn voor jouw eigen risico, ik noch Skoda Forum Europe is verantwoordelijk voor fouten in dit document en de eventuele schade als gevolg.

Maak altijd een back-up van de oude instelling (screenshot bijvoorbeeld) en verzamel wat je in de tussentijd allemaal hebt gewijzigd voor het geval je later problemen krijgt.

Twijfel je? Voer dit dan NIET uit!

Stappenplan

Start de software nadat je het contact hebt aangezet en de kabel hebt aangesloten.

post-117-0-92830700-1320072142_thumb.jpg

Kies dan de optie < Select >

post-117-0-22568800-1320072156_thumb.jpg

Kies nu < 17 - Instruments >

post-117-0-17274100-1320072164_thumb.jpg

Kies nu < Coding - 07 >

post-117-0-54455400-1320072172_thumb.jpg

Kies nu < Long Coding Helper >

post-117-0-65090200-1320072179_thumb.jpg

Na het kiezen van Long Coding Helper krijg je bovenstaande afbeelding te zien.

Byte 0 is al geselecteerd, bij Bit 4-7 zie je 10 Country: Rest of World (RoW)

post-117-0-42101400-1320072188_thumb.jpg

Deze waarde moet veranderd worden in 50 Country: Japans (JP)

Sluit bovenstaand scherm (rood kruisje)

post-117-0-34916600-1320072206_thumb.jpg

Kies nu < Do It! > als je zeker weet dat je alles goed ingesteld is.

Hierna is de current coding 120F00 veranderd in 520F00

brandstofverbruiksnotatie aanpassen.pdf

aangepast door EdK
Toevoeging rosinfield
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo VCDSers,

Onlangs ook wat aanpassingen laten doen aan mijn Yeti, o.a. de verbruiksweegave. Nu viel het mij op dat de tijd weergave is veranderd van het 24 uur's formaat naar het 12 uur's formaat. Is dit bij jullie ook zo? Niet dat het een probleem is, maar ik zie geen mogelijkheid om hem weer op het 24 uur's formaat te krijgen. Ik heb geen Maxidot.

Groet Mctreb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er niet over meepraten want ik heb een maxidot en dan kun je verbruiksweergave gewoon wijzigen zonder er meteen een Japanse auto van te maken. Wel een beetje vreemd trouwens, want eigenlijk zou je een 24-uurs weergave moeten hebben. Maar misschien staat die niet op Japan en is de verbruiksweergave op een andere manier aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bert, ik heb gisterenavond even in mijn auto gekeken naar de tijdsweergave en dat is hetzelfde als bij jou (12 uur). Ik heb ook dezelfde aanpassing gedaan aan de verbruiksweergave.

Ik kan me alleen niet meer herinneren of het voor die tijd 24-uur is geweest.

Ik weet zou gauw niet of de tijdsweergave is te veranderen van 12-uur naar 24-uur.

Als ik een keer tijd en zin heb ga ik er eens met mijn VCDS-kabel naar kijken.

aangepast door Witte Yeti
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo uit mijn hoofd is de tijdsweergave sowieso los in te stellen bij Adaption van 19 (bij mijn Fabia). Weet alleen niet of dit samenhangt met de eerder genoemde aanpassing (kan niet bij mijn Fabia). Zodra we dat zeker weten kan dit al een los 'probleem' behandeld worden of de handleiding aangepast worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe