Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 07/08/14 in alle zones

  1. Hallo iedereen, Ik rijd al 15 jaar in een Octavia Hatchback L&K en ben dus een Octavia L&K rijder van het allereerste uur. Gekocht tijdens de introductie op de AutoRai in 1999 en vervolgens nog 6 maanden geduldig wachten. Alhoewel de dagwaarde inmiddels nihil is, is het een auto waar ik nog met veel plezier instap. Heb in die 15 jaar al heel wat "ach god, rijd jij in een Skoda" blikken moeten aanschouwen maar heb tegelijkertijd al heel wat "wow" blikken gezien, bij passagiers die voor het eerst in een L&K stappen. Het fijne vind ik dat de auto mij tijdens de 190.000 km nooit langs de kant heeft laten staan. Daarnaast is het een wolf in schaapskleren, die (zeker in zijn eerste jaren) meer pk's had dan menig ander auto op de weg. Tegenwoordig is 150pk niet zo heel veel, meer. Dat de auto ontzettend veilig is, heb ik ook aan den lijve ondervonden toen de auto 3 jaar oud was. Noodstop in een fuik (wegwerkzaamheden) moeten maken. Was de laatste in de file (iedereen stond op tijd stil) totdat 2 minuten later een niet-oplettende Vectra met topsnelheid kwam aanrijden. Door omstandigheden had die bestuurder er zijn hoofd niet bij en ziet de file pas als het te laat is en ondanks noodstop klapt hij er behoorlijk bovenop. Ik zag hem aankomen dus voet keihard op de remmen en alle energie opgevangen met kofferbak (inhoud: lichtmetalen reservewiel). Twee kleine kinderen met Isofix stoeltjes op de achterbank en twee volwassenen in de riemen voorin. Niemand een schrammetje maar de Vectra was total loss en de L&K was ietsje korter. Dankzij goede verzekering (herstel tot nieuwwaarde) heb ik hem kunnen repareren ondanks meer dan 10.000 euro schade! Na zo'n ongeluk zetten ze je auto op een frame met puntjes en dan kunnen ze zien hoeveel hij ontstelt is. Alleen de achterste kreukelzone (in de grote kofferbak) had hard moeten werken. Het reservewiel was niet eens ontzet. Tot vorige week reed ik dus nog steeds vol trots rond. Vooral het compleet beige leren interieur (incl. veiligheidsgordels) spreekt me erg aan en natuurlijk de heerlijke turbo motor met 20 kleppen. Totdat de garage me deze week belde: tijdens jaarlijkse APK bleek distributieriem alweer 5 jaar na dato en had ik de achterremmen en schijven weer tot de draad versleten en nog wat versleten onderdelen die vervangen moesten worden. De garage vroeg zich af of ik het niet erg vond dat reparatiekosten groter zouden zijn, dan de economische waarde. Tsja, wat doe je dan? Was al wel een tijdje naar nieuw aan het kijken maar niet rijk genoeg voor een nieuwe L&K . Ja, de euro is een gulden waard of noem het inflatie. Ook mijn oudste (inmiddels bijna 17) vind de L&K supermooi, dus toch maar APK-waardig laten repareren want een auto waar je verliefd op bent, laat je niet zomaar in de steek ;-) Tegelijkertijd toch besloten dat ik heel binnenkort in een Superb Business Elegance 1.8TSI ga rijden en ik kijk er nu al naar uit. Wat een prachtige auto is dat en dat maakt toch veel goed. Het is een jonge 2e handse (2012) met niet veel kilometers en ziet er perfect uit. Zwart nappaleer en panoramisch schuif/kanteldak, 18 inch velgen. Hopelijk kan ik jullie over een jaar of 13 vertellen dat ik nog steeds verliefd ben op Skoda en kan ik dan de loftrompet opsteken over hoe goed en hoe mooi een Superb is. Daarna vindt de buitenwereld wel weer dat het tijd wordt voor een ander model
    5 punten
  2. Beetje late reactie van mij, maar dan toch nog het eindresultaat......... Bij de desbetreffende dealer kom ik nooit weer, daar zijn woorden voorbij gekomen die beter niet voor herhaling vatbaar zijn. Daarna bij een "vag specialist" geweest en het volgende gedaan. - Ander type motor olie - Ander type olie filter ( bosch ) Geluid komt nauwelijks nog voor, denk van de 100x starten misschien 5x keer nog. Had de dealer dit niet kunnen bedenken?? Verlengde garantie is inmiddels afgelopen, waardeloze klachten afhandeling van Pon en Dealer. Volgende keer als ik weer een auto koop neem ik deze wel zonder garantie, en regel ik het zelf.
    1 punt
  3. Afgelopen vrijdag heb ik een andere Yeti gekocht.opgehaald. Door de aanschaf van een andere caravan (bijna nieuwe Sprite Alpine Sport 470 CF), was het nodig een andere auto te kopen waarvan het trekgewicht hoger is dan van de Yeti 1.2 TSI (1200 kg). De keuze is gevallen op een bijna nieuwe Skoda Yeti 1.6 TDI Greenline Outdoor Ambition (Candy white) van feb. 2014 met bijna 15k op de teller. Deze auto mag 1400 kg trekken. Het is een geïmporteerde auto uit België waardoor er kleine verschillen zijn in de Ambition uitvoering. Als extra's zit er nog op: Navigatie Amundsen+, Bluetooth handsfree carkit met telefoonbediening op stuurwiel, MDI, Sunset, PDC achter, stoelverwarming voorstoelen en vaste trekhaak.
    1 punt
  4. De foto van Gerda liegt er niet om. Zij lijkt mij het slachtoffer van betastingen in garageboxen, waarschijnlijk met toestemming, Als ervaringsdeskundige is het haar gelukt, ondanks alle tegenslag, hogerop te komen,waarvoor hulde. Daarna moet je je klep houden, dat is dan weer niet gelukt.
    1 punt
  5. Kan me die discussie ook niet goed herinneren. Uiteraard zit er verschil in een heleboel opzichten tussen een Skoda en een Audi. Anders zou je wel heel maf zijn zoveel meer geld uit te geven. Vier ringen is leuk, maar het verschil is groter dan dat. De afwerking bij Audi is top, de keuze van materialen etc. Wat niet betekent dat Skoda daarmee slecht is. Een ander segment, dat wel. Met daartussenin VW. Blijkbaar doet Skoda toch iets errug goed, gezien de lichte paniek die bij VW heeft toegeslagen over de verkoopcijfers van Skoda. Audi heeft daar m.i. minder last van en vindt het wel comfortabel, zo'n VW als buffer :-)
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe