Ga naar inhoud

SimplyClever

Members
  • Aantal items

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

SimplyClever won de laatste dag op 8 juli 2014

SimplyClever had de meest gelikete inhoud!

Over SimplyClever

  • Verjaardag 01/05/1963

Profiel Informatie

  • M/V
    Man

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Superb Combi II
  • Uitvoering
    Elegance
  • Motor
    1.8 TSI 160pk/250Nm
  • Transmissie
    Hand-6
  • Kleur
    Zwart
  • Bouwjaar
    2012-04
  • Eigenaar sinds
    10-07-2014
  • Kilometerstand
    48.572
  • Opties
    18&quot; lichtmetalen velgen<br />panoramisch schuif kanteldak<br />sportonderstel

SimplyClever's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

5

Reputatie

  1. Er werd gevraagd om wat foto's van de L&K te plaatsen maar nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nooit foto's van de auto heb gemaakt nadat ik hem net ontvangen had. Even met smartphone fotograferen in 8 Megapixels was er toen nog niet bij Als fotomateriaal (kijk eens hoe hij eruit ziet ) gebruikte ik in eerste instantie de L&K folder en later twee L&K foto's die ik van de Duitse Skoda site had gehaald. Die toonde de auto aan de buitenkant en er was ook een hele mooie interieur foto bij. Beide op A4 met fotoprinter uitgeprint en geplastificeerd. Ik zal die eens opsnorren en inscannen. Het enige verschil is dat de Duitse L&K met koplampsproeier werd geleverd en de Nederlandse niet Op de AutoRai in 1999 heb ik wel zo'n 60 seconden video opnamen gemaakt van de L&K van zowel de buitenkant als het interieur. Die geven een hele mooie indruk van de auto, zoals hij in 1999 geïntroduceerd is. Ik weet niet of het mogelijk is video te uploaden, anders kan ik dat doen. Of een link plaatsen naar bijv. een video die ik dan op YouTube plaats als dat hier toegestaan is. Na het opvangen van de Vectra (zie mijn intro) heb ik voor het eerst foto's gemaakt van de L&K. Die kan ik wel uploaden als iemand dat leuk vindt maar tonen de auto niet in zijn beste staat Overigens is er jaren later bij de Octavia een optie gekomen om af-fabriek zonder typeaanduiding te rijden als ik het goed heb. Mijn Octavia rijdt al meer dan 10 jaar zonder typeaanduiding (vandaar de wolf in schaapskleren). Ik had een nieuwe achterklep nodig en verder is de auto in zijn geheel opnieuw gespoten. Het schadebedrijf gaf mij zelf de keuze of de typeaanduiding er op moest of dat ik de nieuwe plaatjes zelf wilde bewaren. De aanduiding "Octavia 20V Turbo" op de achterklep ontbreekt dus en de aanduiding "Laurin&Klement" aan de zijkanten boven de voorste wielen eveneens. Heb destijds overigens (geheel ongewild) nog een relletje veroorzaakt tussen importeur en fabrikant. Tussen aanschafmoment en oplevermoment zaten 6 maanden waarin ik nog wat vragen had over de auto (ik meen over "wat de telefoonvoorbereiding nu precies inhield"). Aan wie kun je die beter stellen, dan aan de fabrikant zelf dacht ik Ging (in mijn onschuld) dus rechtstreeks met Skoda in Tsjechië (in het Engels) e-mailen (en kreeg ook antwoord) totdat Pon daar lucht van kreeg. Vanaf dat moment ging er een stricte order uit naar Tsjechië dat alle communicatie met Nederlandse klanten via de Nederlandse importeur moesten lopen.
  2. Hallo iedereen, Ik rijd al 15 jaar in een Octavia Hatchback L&K en ben dus een Octavia L&K rijder van het allereerste uur. Gekocht tijdens de introductie op de AutoRai in 1999 en vervolgens nog 6 maanden geduldig wachten. Alhoewel de dagwaarde inmiddels nihil is, is het een auto waar ik nog met veel plezier instap. Heb in die 15 jaar al heel wat "ach god, rijd jij in een Skoda" blikken moeten aanschouwen maar heb tegelijkertijd al heel wat "wow" blikken gezien, bij passagiers die voor het eerst in een L&K stappen. Het fijne vind ik dat de auto mij tijdens de 190.000 km nooit langs de kant heeft laten staan. Daarnaast is het een wolf in schaapskleren, die (zeker in zijn eerste jaren) meer pk's had dan menig ander auto op de weg. Tegenwoordig is 150pk niet zo heel veel, meer. Dat de auto ontzettend veilig is, heb ik ook aan den lijve ondervonden toen de auto 3 jaar oud was. Noodstop in een fuik (wegwerkzaamheden) moeten maken. Was de laatste in de file (iedereen stond op tijd stil) totdat 2 minuten later een niet-oplettende Vectra met topsnelheid kwam aanrijden. Door omstandigheden had die bestuurder er zijn hoofd niet bij en ziet de file pas als het te laat is en ondanks noodstop klapt hij er behoorlijk bovenop. Ik zag hem aankomen dus voet keihard op de remmen en alle energie opgevangen met kofferbak (inhoud: lichtmetalen reservewiel). Twee kleine kinderen met Isofix stoeltjes op de achterbank en twee volwassenen in de riemen voorin. Niemand een schrammetje maar de Vectra was total loss en de L&K was ietsje korter. Dankzij goede verzekering (herstel tot nieuwwaarde) heb ik hem kunnen repareren ondanks meer dan 10.000 euro schade! Na zo'n ongeluk zetten ze je auto op een frame met puntjes en dan kunnen ze zien hoeveel hij ontstelt is. Alleen de achterste kreukelzone (in de grote kofferbak) had hard moeten werken. Het reservewiel was niet eens ontzet. Tot vorige week reed ik dus nog steeds vol trots rond. Vooral het compleet beige leren interieur (incl. veiligheidsgordels) spreekt me erg aan en natuurlijk de heerlijke turbo motor met 20 kleppen. Totdat de garage me deze week belde: tijdens jaarlijkse APK bleek distributieriem alweer 5 jaar na dato en had ik de achterremmen en schijven weer tot de draad versleten en nog wat versleten onderdelen die vervangen moesten worden. De garage vroeg zich af of ik het niet erg vond dat reparatiekosten groter zouden zijn, dan de economische waarde. Tsja, wat doe je dan? Was al wel een tijdje naar nieuw aan het kijken maar niet rijk genoeg voor een nieuwe L&K . Ja, de euro is een gulden waard of noem het inflatie. Ook mijn oudste (inmiddels bijna 17) vind de L&K supermooi, dus toch maar APK-waardig laten repareren want een auto waar je verliefd op bent, laat je niet zomaar in de steek ;-) Tegelijkertijd toch besloten dat ik heel binnenkort in een Superb Business Elegance 1.8TSI ga rijden en ik kijk er nu al naar uit. Wat een prachtige auto is dat en dat maakt toch veel goed. Het is een jonge 2e handse (2012) met niet veel kilometers en ziet er perfect uit. Zwart nappaleer en panoramisch schuif/kanteldak, 18 inch velgen. Hopelijk kan ik jullie over een jaar of 13 vertellen dat ik nog steeds verliefd ben op Skoda en kan ik dan de loftrompet opsteken over hoe goed en hoe mooi een Superb is. Daarna vindt de buitenwereld wel weer dat het tijd wordt voor een ander model
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe