Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/25/13 in alle zones

  1. Bij deze is dit ook achter de rug. Deze aanpassing wou ik eerst niet doen, je achterlichten zie je immers nooit. Toen kwam ik een wel heel goedkoop setje achterlichten tegen, en van het een kwam het ander... De nieuwe achterlichten hebben een nieuwe manier van bevestigen, die qua bescherming van de bouten stukken beter is. Je hebt dus ook 2 plastic kapjes nodig. Na het plaatsen van de nieuwe LED achterlichten, is een foutmelding op het dash niet te vermijden. Je krijgt meldingen "linker achterlicht, linker mistlicht, linker pinker", etc. Om dit op te lossen kan je ofwel weerstanden tussen de bekabeling beginnen plaatsen, of het nieuwe boordnet uit de Facelift naplaatsen. Dus dat komt er ook weer bij. Onderdeelnummers en prijzen; BCM = 1K0 937 087 AN = 83,84€ LED achterlicht L = 3T9 945 095 A = 85,00€ LED-achterlicht R = 3T9 945 096 A = 85,00€ Cover L = 3T9 945 311 = 8,26€ Cover R = 3T9 945 312 = 8,26€ Totaalprijs = 270,36 EUR. Oude achterlichten voor 75€ verkocht, dus een 200€ is de eindbalans. De lampen plaatsen is geen probleem, het boordnet wisselen daarentegen... HANDLEIDING IN HET DUITS INCL FOTO'S KLIK 1. Na het verwisselen van de BCM moeten 2 stekkertjes een overbrugging krijgen. Dit omdat anders de mistlamp aan de verkeerde kant gaat staan. C47 en A6 zijn de nummers. 2. Hierna moet de oude codering overgezet worden naar de nieuwe module. 3. Hierna moet byte 18 (de "landcode" van het voertuig) op HEX 05 gezet worden. Ik verwachtte dat er in de lijst een "05 - Skoda Superb Facelift" ging staan, maar 05 bestond niet. Manueel op 05 zetten werkt echter, dan zijn er geen foutmeldingen meer en de LED-achterlichten branden correct. Mogelijke troubles; 1. Elektrische achterklep werkt niet meer 2. KESSY werkt niet meer 3. Tankklep sluit niet meer 4. Automatische bagageafdekking werkt niet meer Deze zijn op te lossen door de wagen aan VAS te koppelen (dealer, helaas) en de functie "BCM wissel" uit te voeren, en dan krijg je een aantal vragen "Kessy voorzien, elektrische achterklep voorzien", etc. Hierop antwoord je ja of nee. Opgelet, de wagen moet ook in VAS staan als "Superb MY 2014" Hierna gaan al deze problemen opgelost zijn. Een ander neveneffect is dat de afstandsbediening niet meer werkt, (startonderbreker wel nog, maar ontgrendelen/vergrendelen via de remote werkt niet meer), met VCDS kan je de sleutels echter terug inlezen via DEZE procedure. Bij mij had ik alleen het probleem met de afstandsbedieningen, tankklep en bagageafdekking, de achterklep werkt wel nog altijd naar behoren en ik heb geen KESSY. Zou ik het opnieuw doen? Tsja....Geen geld voor een leukere kont, en als ik de wagen nu ontgrendel 's nachts en CH springt aan, staat het wel erg leuk met de LED kentekenverlichting moet ik zeggen. Meer info? HIER, HIER, HIER en HIER
    1 punt
  2. die van ons bennen van geperst aardappel meel of prut. als ik echt patatten wil dan moet ik ze zelf snijden
    1 punt
  3. Hollanders die discuteren over de befaamde Belgische goudgele frietjes, wat gaan we hier nog meemaken
    1 punt
  4. Volgens mij eten jullie meer Belgische friet (of patat) dan wij
    1 punt
  5. Het voordeel van de Mcvreetschuur is dat ie redelijk voorspelbaar is in de kwaliteit1). Overal op de wereld kun je er van op aan dat de hamburger hetzelfde smaakt en dat je het standaard assortiment krijgt (los van de specials). Het is er overal "schoon" en er wordt "genormeerd" gewerkt (na x minuten vervangen ze de gebakken producten of het vet etc). De frietkot van onze gewaardeerde zuiderburen is meestal (veel) beter van kwaliteit op het gebied van de smaak, de "specials" en de sfeer. Maar je kunt er niet echt van op aan dat je bij een willekeurige frietkot altijd tevreden bent. De spreiding in de diverse aspecten (smaak, reinheid, assortiment etc.) is nogal groot. Soms is de teleurstelling dan groot (laatst in de buurt van Lanaken na een fietstocht van 50 km kleffe slappe frieten, grote teleurstelling: nog 30 km fietsen met zwaar op de maag liggende frieten in de buik moeten rijden) of ben je erg blij zoals laatst in Antwerpen waar alles perfect was (wat je in die vorm in 'olland vrijwel niet tegenkomt omdat ze bijna allemaal fabrieksfrieten gebruiken). Het zou voor het "erfgoed" handig wezen als er een kwaliteitskeurmerk is om het kaf van het koren te scheiden. Sfeer valt natuurlijk moeilijk te vangen... 1)Kwaliteit is er altijd, maar je kunt onderscheiden in goede en slechte kwaltiteit
    1 punt
  6. volume open van Swing maar ook van het externe apparaat ?
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe