En dat is nu net hetgeen wat je nooit in een vergelijk tussen winter en zomerbanden tegenkomt. Wat ik wel eens getest zou willen zien is een zomer vs winterband op een droge weg bij een temperatuur onder de 10 graden. Mijn persoonlijke ervaring/persoonlijk gevoel (wat bewijzen kan ik het niet) is dat de continental energiezuinige banden het dan nog altijd beter afbrengen dan de dunlop SP wintersport 4d winterbanden die er in de winter onder moeten (ik heb geen keus is onderdeel van ons leasepakket). En ja als er echt sneeuw op de weg ligt dan doen de Dunlops het beduidend beter, maar die sneeuw ligt er hooguit een dag op de plekken waar je met z'n allen rijdt, op alle N en A wegen is doorgaans goed gestrooid en is de weg nat ipv dat er sneeuw ligt. Dan heb ik het uiteraard wel enkel en alleen over NL. Hoe het in het buitenland is weet ik niet, ik kan me voorstellen dat het in de wintersportgebieden onontbeerlijk is, maar dat zijn andere omstandigheden dan hier in NL. Maar goed, volgens mij kunnen we de uitkomsten van de discussie hieromtrent nog wel terughalen van vorig jaar (of vorige jaren). Daarbij is iedereen het erover eens dat op een besneeuwde weg een winterband het met gemak wint van de zomerband. Dat wil niet zeggen dat je met een aangepaste rijstijl de weg met een zomerband in NL niet op zou kunnen. (maar dat is mijn persoonlijke mening) De discussie die telkens terugkomt is dat een winterband het altijd beter zou doen in winterse omstandigheden, en daarover verschillen de meningen nogal, ik ben benieuwd hoelang het draadje dit jaar gaat worden, de pepernoten liggen nog maar net in de winkel en het kwik is pas net onder de 20 graden..