Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 04/10/13 in alle zones

  1. http://www.prorail.n...es/Inbeeld.aspx Voor mensen die in de buurt wonen, wellicht een interessant fotomomentje?
    1 punt
  2. Mijn kennis is als volgt, maar ik weet natuurlijk niet alles : Zoals reeds genoemd is het minimaal aanzetten van 1 keer per maand aan te raden voor minimaal een paar minuten. Voor het verlaten van de auto de airco 5 minuten eerder uit zetten. Dan kun jij wennen aan de warmere buitenwereld (zomer, geen klap in je gezicht...) en lopen de buisjes waar schimmel kan ontstaan in de airco op een of andere manier ook leeg. Bij een temperatuur van 4 graden of lager (de winter dus) werkt de airco niet, aanzetten is dus niet relevant. De airco verbruikt tot ongeveer een halve liter extra per 100 km, procentueel gezien valt dat mee bij de dikste superb met de V6, maar bij een Fabia of citygo met een verbruik van ongeveer 1:20 of 1:25 scheelt dat behoorlijk.
    1 punt
  3. Op zich wel een interessante vraag, ik heb voor het eerst een auto met (manuele) airco en in mijn handleiding staat dat je de airco in de wintermaanden (of andere maanden zonder gebruik) 10 minuten moet aanzetten per maand. Om zo inderdaad geuren e.d. te vermijden (waarschijnlijk ook om de boel te laten circuleren, leidingen/afdichtingen drogen vrij snel kapot als je ze niet gebruikt). Een manuele airco staat gewoon aan als je de knop aan zet, die zal dan ook niet vanzelf uit gaan. Of je nu warme of koude lucht in het interieur wil, het systeem draait gewoon. Als je nu climate control hebt, zal de airco in de winter waarschijnlijk even inschakelen om de ruiten de ontwasemen, maar daarna automatisch uitschakelen. Tenzij er een hoge luchtvochtigheid is, dan zal hij waarschijnlijk terug aan gaan om dat te compenseren. Op zich kan het weinig kwaad om hem aan te laten, maar houd er rekening mee dat de aircocompressor gewoon aangedreven wordt door de multiriem, wat extra weerstand en dus extra brandstofverbruik meebrengt. Een automatische airco staat (mede om die reden) ook niet altijd aan (tenminste dat vermoed ik, het kan ook allemaal aperte onzin zijn).
    1 punt
  4. Wat ons weer brengt bij de geneugten van de Open Grens : De Asperge, het is nog even wachten, maar onderhands worden ze al verkocht, rond Emmerich, even in de rij staan, maar dan heb je ook wat. Met de aldaar aangeboden Riesling, een mooie start van het (verlate) voorjaar.
    1 punt
  5. Ja, dit is nu Europa of liever gezegd geen Europa. Omdat een stelletje morons in Den Haag nog het idee wil hebben dat ze iets zinnigs toevoegen gaan ze zich bemoeien met zaken die je gewoon EU-breed het beste kunt aanpakken. Accijns en BTW zijn zulke zaken en sowieso het hele fiscale stelsel. Dat is dan ook een van de redenen waarom NL een belastingparadijs is voor grote bedrijven die hier maar omgerekend iets van 1% belasting betalen over het geld dat ze door Nederland sluizen (als ze überhaupt iets betalen).... Als andere landen zoiets doen is Leiden in last en wordt er weer stevig geklaagd, ook bijvoorbeeld als Grieken in hun land geen belasting willen betalen en wij dat "moeten betalen"..... Even voor de goede orde, wij (onze banken) helpen de rijke Grieken bij hun ontduiking en tot nu toe hebben we nog niets concreets hoeven af te boeken op de post Griekenland... Maar goed, door de verschillen kan het weer extra leuk worden om over de grens te gaan shoppen en dan zijn we weer bij de titel van dit topic...
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe