Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 07/08/12 in alle zones

  1. De distributiekettingen die ik van vroeger ken werden aan één kant gespannen, aan de niet trekkende kant. Denk maar aan een ketting van een fiets met derailleur, daar zit een spanner aan de onderzijde. Die heeft wel iets meer speelruimte om het wisselen van tandwielen op te vangen, maar het principe is hetzelfde. Als ik naar een plaatje van een tsi motor kijk lijkt het systeem niet veranderd, uitrekken van de ketting wordt gecompenseerd omdat hij door de spanner eenzijdig weer strak gezet wordt. Maar hij is wel langer geworden, dus de timing van de nokkenassen en dus ook de kleppen verandert wel iets. Het tijdstip waarop de in- en uitlaatkleppen openen verandert. Als een ketting echt veel te lang wordt kan dit niet meer helemaal gecompenseerd worden door de electronica. Met een nieuwe ketting staat dit weer exact op tijd, dus ja, naar mijn idee kan het wel degelijk merkbaar zijn. Mijn ervaring is wel wat roestig, zo'n 30 jaar geleden Als er tegenwoordig mechanismen ingebouwd zijn (variabele kleptiming??) die dat uitrekken wél kunnen compenseren zit ik er dus naast.
    2 punten
  2. Voor nu zijn de links naar informatie over ELSA offline, daar de bron niet langer beschikbaar is. Hoewel wij geen invloed hebben op de locatie en beschikbaarheid van deze informatie proberen wij binnen enige termijn de links te vervangen. Hoe lang dit precies gaat duren kunnen wij niet aangeven. Met dank aan GarageForum UK presenteren wij jullie ElsaWin 4.00 met de nieuwste databestanden zoals beschikbaar op 22 juni 2012. ElsaWin is een officieel programma van VAG met o.a. alle reparatie handleidingen, elektrische schema's en technische gegevens. Normaal gezien exclusief voor VAG-dealers, het is dus niet te koop. Deze software bevat zeer veel handige informatie. Maar is zeker niet voor iedereen weggelegd. Wees er dus zeker van dat je weet wat je doet of vraag het iemand anders (bijv. de dealer) wanneer je er niet uitkomt. Gebruik van deze software is voor eigen risico! Wij beheren de bestanden niet en hebben dan ook geen invloed op de inhoud ervan. ElsaWin 4.00 Base http://www.skodaforum.eu/files/file/143-/ Skoda 2-2012 http://www.skodaforum.eu/files/file/144-/ Volkswagen 3-2013 http://www.skodaforum.eu/files/file/146-/ Seat 1-2012 http://www.skodaforum.eu/files/file/145-/ Audi 2-2012 http://www.skodaforum.eu/files/file/147-/ Totale download grootte ruim 41 Gigabyte! Met name willen wij Mr. F33nix bedanken voor zijn fantastische bijdrage aan de installatie en de handleiding. En, Emma voor de handige installatie video! www.rapidshare.com/files/773628025/ElsaW...nstall_Video_4.0.rar Wachtwoord: Patrian Automotive Industries Tot slot Mr. Dimitri & Mr. Vagvag, super bedankt voor het vrijgeven van deze ElsaWin 4.0 release en de data DVD's. p.s. dit bericht is na overleg met de uploader tot stand gekomen.
    1 punt
  3. je verwachtingen liggen helemaal niet hoog. Maar je geeft zelf al aan dat ze je verwachtingen niet waarmaken, en dus niet uitvoeren dan kun je dit aankaarten bij zo'n dealer die verder aardig is. maar als ze dan nog niet je verwachtingen waarmaken moet je je eigen conclusie trekken en dus of met de chef of baas van die toko om de tafel gaan zitten en als dat uiteindelijk niet bevredigend is je conclusie trekken en dus afscheid nemen. Doe je dat niet dan weet je dat er niet gedaan wordt wat je verwacht en heb je dat aan jezelf te danken ! hard klinkend misschien maar wel zo als het is ! En een tweede optie is zoals gerardus dus doet, zelf aan de slag en alles dus zelf doen ! Als het dan niet goed gedaan wordt kun je tegen jezelf zeggen dat je er een zooitje van hebt gemaakt En je stukje over de verloedering. Ja helaas komt deze voor, maar hier kun je je dus druk om gaan maken waardoor jezelf uiteindelijk met hartklachten rondloopt, of je gaat op zoek naar die toko's die nog wel een arbeidsmoraal hebben. Maar zoals ik het lees nu in je tekst dan komt het er op neer dat er geen enkele goede dealer of firma meer is, en dat is in mijn beleving zeker niet zo. Ja je moet soms zoeken, maar ondanks dat je dealer aardig is zou ik als ik jou was toch een ander gaan zoeken want ze voldoen niet aan je verwachting en dat gaan ze aan de hand van je verhalen ook niet doen. Met als gevolg dat jij je alleen maar meer gaat ergeren. Maar blijf van mening dat ondanks dat als je bepaalde dingen bij een service beurt opgeeft je bij het ophalen van de wagen gewoon even moet controleren. Het kost je 5 minuten meer aan tijd en een boel ergenis minder achteraf thuis. En een kilo kaas is vaak ook een beetje meer en dat controleer je feitelijk ook op moment dat je voor de toonbank staat en het op de weegschaal ligt en je meekijkt en de vraag krijgt mag het een onsje meer zijn !
    1 punt
  4. Als de timing iets later wordt wordt een motor slomer. Vroeger compenseerde we dat door de ontsteking een paar millimeter tegen de draairichting in te draaien, m.a.w. iets vroeger te zetten. Van teveel kon de motor gaan pingelen, maar als je de moeite nam even te gaan rijden en eventueel iets bij te stellen kon je een motor veel levendiger krijgen. Op een gegeven moment kon ik het ook op het gehoor goed krijgen. De hedendaagse motor heeft niet eens een ontsteking meer, alles wordt getimed met sensoren en electronica. Overigens waren wij sneller klaar met het vervangen van een ketting, de oude ketting werd met een pons gedeeld, de nieuwe er aan gekoppeld en door de motor met de hand te draaien er omheen gerold, het was alleen zaak te zorgen dat hij goed op het bovenste tandwiel bleef liggen. Als hij helemaal rondgedraaid was werd de oude ketting losgemaakt en de nieuwe gesloten. Ontstekingstijdstip even afstellen en binnen een half uur was het hele klusje klaar. Het geeft wel een beetje een deja-vu gevoel, waar ik werkte was een Skoda/Trabant dealer die in 1973 overstapte op Mazda, de eerste modellen daarvan hadden toen net als nu last van uitrekkende kettingen. Dat waren enkele kettingen die meer op een fietsketting leken, later monteerde men dubbele en was het probleem over. Ik heb dus ook nog aan de "echte" Skoda's gewerkt, maar behalve het logo is er weinig overeenkomst met de huidige.
    1 punt
  5. dat staat er verder niet bij de bestandsnaam Dus sorry
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe