Dit weekend heeft Günther Steiner (ex-Haas teambaas) gereageerd op het 'ontslag' deze week bij het Haas F1-team. Allereerst blijkt het niet om een ontslag te gaan, maar zijn contract dat tot 1 januari liep, is niet verlengd, en eigenaar Gene Haas heeft Steiner dat via een telefoontje tussen kerst en nieuwjaar laten weten. Wat ook bijzonder is, dat Günther het interview met Sky gebruikt om de leden van het team te bedanken voor de samenwerking, omdat Haas hem die kans blijkbaar niet heeft gegeven.
De plek van Steiner wordt opgevuld door een Japanner die al zo'n 20 jaar in diverse functies bij F1 teams heeft gewerkt (kan de naam even niet meer terugvinden).
Ook de technisch directeur van Haas Simone Resta (gehuurd van Ferrari) is weg bij het team en gaat terug naar Ferrari, maar niet bij de F1-afdeling. Het lijkt er op dat Gene Haas behoorlijk de bezem door het team haalt, om te proberen de prestaties te verbeteren. Over een paar weken worden officieel de eerste 2024 auto's gepresenteerd, dus het lijkt mij veel te laat om nu het team te veranderen en komend seizoen direct beter te presteren, want in principe moeten de auto's nu al bijna klaar zijn wat het ontwerp betreft, alleen de fabricage van onderdelen en het samenbouwen zal nog moeten gebeuren. Een vernieuwd team kan hooguit wat goede modificaties maken voor de 2024 auto, vergelijk het ook met een groot rijk team als Mercedes hoeveel moeite die gehad hebben om weer wat podiumplekken te kunnen scoren.
Vanaf 5 februari komen de eerste teams met de officiële perspresentatie van de nieuwe auto's. In werkelijkheid is dat de laatste jaren weinig meer dan de nieuwe livery en eventueel nieuwe teamnaam, maar om niets weg te geven eigenlijk nooit echt de nieuwe auto.
Het team dat vorig jaar onder de naam Alfa Romeo reed, rijdt komend seizoen onder de naam 'Stake' en in landen waar dat vanwege wetgeving op het gebied van gokreclames niet mag rijden ze onder de naam "Kick".