Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 10/25/23 in Berichten

  1. Das een lang verhaal 😉 Ik begon met de volgende serieuze kandidaten: 1) de Skoda Octavia 1.5TSI DSG-7 Sportline Business (lava blue met de nodige pakketten en opties); 2) de Seat Leon ST FR 1.5TSI DSG-7 Business Intense (Desire Red met de nodige pakketten en opties); 3) de Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Business GR Sport Plus (Platium Pearl White parelmoer / zwart dak); 4) de Peugeot 308SW GT met de 1.2 Pure Tech automaat (Blanc Okenite met blauw leer). Heb eerst met de Leon en daarna met de Octavia proef gereden. Voor mijn gevoel nét betere stoelen dan de Leon ST. Bij de Leon ST zijn de stoelen net iets breder, waardoor ze minder zijdelingse steun geven. Er is helemaal niets mis met de Octavia, maar toch wordt ik er nog niet heel warm van. De Leon vind ik mooier dan de Octavia, en rijdt ook super. De stoelen zijn minder dan de Octavia, maar nog steeds gewoon goed. In een dikke uitvoering staat er gewoon een serieus mooie auto voor de deur. De Toyota heeft het op papier allemaal. De zwaarste motor, een prima uitrusting, sportstoelen... en toch krijg ik er nog niet "hét" gevoel bij. Misschien ook omdat het écht een andere auto is dan alles wat ik hiervoor gereden heb. een proefrit bevestigde: dit wordt het tóch niet voor mij. Het is niet verkeerd, maar na drie keer een auto met dsg is een CVT toch een stap terug. En ik vind het interieur te ouderwets/ grof. Van buiten was het een hele mooie auto, maar van binnen niet. En de stoelzittingen zijn gewoon te kort voor mij, ook bij de sportstoelen. De Peugeot vind ik écht heel mooi, en heeft goddelijke stoelen. Alleen... ik heb de afgelopen maanden veel gelezen en gehoord over de 1.2 Pure Tech motor (die ook in diverse Opel-modellen te vinden is). En de mooiste kleuren zijn inmiddels niet meer leverbaar ;-( Gevoel versus verstand... lastig! Qua prijs ontloopt het elkaar allemaal niet zo gek veel, alleen de Octavia is een stukje goedkoper. De Octavia komt op € 44.720, de Leon ST op € 47.480, de Corolla op € 46.900 en de Peugeot op € 47.140. Gelukkig zit er wel wat rek in de oorspronkelijk grens van € 45.000 😉 Vraag is ook op de leasemaatschappij alle keuzes goedkeurt. De rode kleur van de Leon en het blauwe leer van de 308SW kunnen zomaar voor gefronste wenkbrauwen en dus een hoger prijskaartje voor de werkgever zorgen. En voor mijn werkgever telt natuurlijk de maandelijkse leaseprijs, en die ken ik niet van de huidige keuzes. Kan dus zijn dat daardoor op de achtergrond keuzes wel of niet geaccepteerd worden. Mijn primaire keus was uiteindelijk de Leon in Desire Red. Qua cataloguswaarde paste die binnen het budget. Helaas bleek de leaseprijs die geoffreerd werd boven de norm te liggen en mocht de kleur niet, dus moest ik ‘m dusdanig downgraden dat ik er niet blij van werd. Toen toch nog een keer met de Octavia gereden, en de Sportline Business beviel me wel heel goed. Heerlijke stoelen. Maar helaas gold daar hetzelfde: cataloguswaarde was ruim binnen de norm, leaseprijs niet. VAG-producten zijn gewoon duur in de lease momenteel. Toch nog even de 308 laten berekenen: die kwam ook te duur uit dankzij de vele problemen met dit motorblok en gebrek aan inkoopkorting. De Corolla viel zoals gezegd ook af, dus ik was even terug bij af. Toen kreeg ik vanuit de leasemaatschappij aan paar suggesties, waaronder de Ford Kuga. Die ben ik gaan bekijken. Maar ik vind ‘m gewoon niet mooi (interieur is me te grof/ “ouderwets”) en de kofferruimte onvoldoende. Maar er zat nog wel iets anders tussen de suggesties, en dat was de Focus. En toen ikme daar eenmaal in ging verdiepen, was ik verkocht 😉
    3 punten
  2. Dank voor de reacties. In het verleden heb ik wel een keer last gehad van een marter. Dat is al weer 4 jaar geleden. Toen zijn de kabels vervangen. Maar misschien was het ook wel zo dat er bepaalde kabels zijn vervangen en niet alles. Het blijft onduidelijk. Oh en Sneek en Snaak. Al die buitenlandse namen ook. Dat is ook moeilijk.
    1 punt
  3. Bij deze stel ik mij en mijn 408 beschikbaar om dit forum op de hoogte te houden mbt eventuele motor storingen van de bekende 1.2 motor 130 pk.
    1 punt
  4. Ik zie dat ik dit topic niet echt bijgehouden heb. Inmiddels nadert voor de Golf na bijna 5 jaar alweer zijn afscheid. Tijd voor een opvolger dus. Heb me eerst gecontreerd op de VW Golf, Seat Leon, Skoda Octavia, Peugeot 308 en de Toyota Corolla. Maar het is uiteindelijk iets anders geworden. Vanmiddag is de bestelling de deur uit gegaan voor een Ford Focus ST line X. Een lekker complete en sportieve wagen, met alles erop en eraan wat ik maar kan wensen. Ziet er leuk uit, rijdt prima en het is eens iets anders dan een VAG-product. Oftewel: het wachten kan beginnen 😉 Dit filmpje laat 'm mooi zien; het enige verschil met de mijne is dat ik voor chrome blue ga (zie afbeelding van een ouder exemplaar eronder).
    1 punt
  5. Wat dacht je van postcode 8603 in Sneek? @VAG-man
    1 punt
  6. Een aantal jaren terug waren er hele series met een bepaalde motor waar 1 of 2 bougiekabels al heel snel corrosie vertoonde, dat was bij alle VAG-merken zo, omdat de motoren in alle merken gebruikt worden, en vaak uit dezelfde motorenfabriek komen. De andere punten komen mij niet bekend voor als zwak punt, mogelijk dat je last hebt van marterschade (die kabels aanvreten), of dat er door een minder deskundig persoon aan de auto is gesleuteld (ook bij dealers kom je knoeiers tegen).
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe