Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 04/09/22 in Berichten

  1. Wat een kwalificatie vanmorgen vol met incidenten. Aston Martin moest vol aan de bak om te proberen beide auto's rijdend te krijgen vóór het eind van Q1. Het lukte uiteindelijk om de auto van Stroll net op tijd klaar te krijgen, maar de auto van Vettel leek niet op tijd klaar te zijn met nog maar een paar minuten te gaan voor de finishvlag van Q1 zou vallen. Dan rijden Latifi en Stroll achter elkaar in een opwarmronde en lijkt Latifi ruimte te maken voor Stroll (maar dat was voor een Alfa een stukje daarachter bezig met een snelle ronde. Stroll passeert en maakt zich klaar om wat verder op aan een snelle ronde te beginnen en stuurt (zoals gewoonlijk) blind in bij de eerstvolgende bocht. Latifi wil echter zijn plek op de baan weer terug en ziet het gat dat Stroll laat aan de binnenkant van de bocht, en wil zo weer passeren. Alleen Stroll is al begonnen met insturen, beiden raken elkaar, het voorwiel van Stroll staat scheef, de Williams van Latifi is een wrak, veel puin op de baan dus direct code rood. Dat was geluk voor Vettel, daardoor krijgen zijn monteurs de tijd om zijn auto nog voor het eind van Q1 op de baan te krijgen, en kan ie met slechts één opwarmrondje (in Australie doen veel coureurs 2 of 3 opwarmrondes voor de eerste snelle ronde) aan een snelle ronde beginnen. Dat levert 'm de 18e plek op. Hammond weet net uit Q3 te ontsnappen, op naar Q2. Linkje naar filmpje met Stroll/Latifi. Q2 was voor veel rijders lastig om een complete goede lap neer te zetten en ook veel rijders die klaagden over verblinding door de zon, en een begin wat nog vertraagd werd doordat eerst de auto van Albon (eind Q1 gestrand) nog van het circuit gehaald moest worden. Bottas leek in Q1 weer Q3 te kunnen halen, maar dat lukte deze keer niet, en ook Gasly strandde in Q2. Dan Q3, met beide Mercedessen, dat is al weer even geleden dat beiden Q3 hebben gehaald. Het spel voor pole leek weer te gaan tussen Red Bull en Ferrari, en de RB's en Leclerc hadden al een mooie 1.18 gescoord in Q3 toen Alonso aan een supersnel rondje bezig was, wat makkelijk een plek op een van de eerste drie rijen leek op te gaan leveren. Leek want bij het terugschakelen voor een snelle bocht, wilde de Alpine niet terugschakelen, waardoor Alonso de bocht miste en zijn auto kapot reed met losvliegende stukken dus weer code rood. Helaas voor Sainz want hij was tientallen meters voor de finish bezig met een snelle tijd, op het moment dat de rode vlag viel (iets achter Leclerc) en kreeg dus geen tijd. Alonso had op dat moment de snelste tijd voor sector 2 gezet, dus was echt snel op het moment van de crash. Nadat Q3 weer herstart was gingen de Mercedessen in slagorde de baan op, om langzaam de banden op te warmen waar Russel klaagde dat Lewis vlak voor hem te langzaam reed. Ondertussen ging ook de rest naar buiten om een snelle tijd neer te zetten, het lukte Max om de snelste tijd neer te zetten, maar Leclerc was direct daarna sneller, Perez zat 0,001 seconde achter Leclerc, en Sainz maakte een fout in bocht 6 waardoor hij opnieuw geen snelle tijd neerzette en als 9e eindigde. Beide Mercedessen (5 en 6) mooi ingeklemd tussen beide McLaren's die weer snelheid hebben gevonden, en Alonso die aan het eind van de sessie nog steeds de snelste sectortijd voor sectie 2 had. Aan het eind van de kwalificatie dus 4 auto's te repareren: Alonso, Russel, Latifi en de auto van Vettel zal ook nog wel beter afgesteld worden voor de race (en dan dus starten uit de pitstraat).
    1 punt
  2. Deze Honda is tijdelijk want shortlease maar ik blijf open staan voor diesel hoor. Maar ik snap wel dat diesel onder een vergrootglas ligt en dat het steeds zeldzamer wordt om diesel te rijden. Ik heb heel NL als regio en rijd overal en dan is diesel gewoon lekker. Zodra electrisch rijden nog beter wordt dan zal ik ook overstappen. Of waterstof maar die ontwikkeling gaat erg traag helaas.
    1 punt
  3. Tsja 50K zakelijk is appeltje eitje voor ons als monteurs buitendienst....... Caddy nu 1,5jaar en staat alweer op wat honderde kilometers op de 80K en dan moet seizoen voor storingen/onderhoud nog beginnen
    1 punt
  4. Zodra je richting de 50K km per jaar gaat, is diesel vaak nog goedkoper. Er worden er nog zat geleased dus.
    0 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe