Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/17/21 in Berichten

  1. Zo, gisteravond zijn we weer even lekker bezig geweest. We hebben de lijmresten van de stickers (die eraf moesten ivm niet doorgaan van de rally vorig jaar) weg gepoetst(k-klus zeg...), en een extra lichtbak aan de voorkant gemonteerd. De koplampen zijn smoked en geven sowieso al niet al teveel licht, ondanks de Xenon. Voor de eenzame ruigere weggetjes door de bergen hebben we er nu een stevig led-kanon opzitten. Nog wat geknutseld aan het electrisch circuit, maar daar moet nog veel meer gebeuren. Er zit een stevige lekstroom in, en omdat er nogal wat aan de auto geknutseld (audio, licht, geluid) is krijgen we die er niet zomaar uit. We gaan er gewoon een hoofdschakelaar inbouwen die door de grill te bedienen is. Opgelost 😉 Een paar plaatjes dan maar weer: Even knutselen: Niet echt veel licht 😄 Dit lijkt er meer op: Staat er weer strak bij, toch? 😉 En natuurlijk even kijken of het belangrijkste nog werkt: En o ja, deze zijn onderweg:
    2 punten
  2. .....waarmee de energiewende op serieus op gang komt. https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/15/volkswagen-gaat-in-europa-batterijfabrieken-bouwen-a4035705 Volkswagen gaat in Europa batterijfabrieken bouwen Elektrische auto’s Om minder afhankelijk te zijn van leveranciers in Azië gaat Volkswagen met partners batterijfabrieken in Europa bouwen. Volkswagen, de grootste autobouwer van Europa en na Toyota de grootste ter wereld, gaat als eerste autofabrikant de komende jaren met partners een eigen Europees netwerk van batterijfabrieken bouwen. Dat heeft het Duitse bedrijf maandag aangekondigd. Het gaat om zes fabrieken. Één ervan is op dit moment al in aanbouw, in samenwerking met het Zweedse Northvolt. Op deze locatie, in het Duitse Salzgitter, neemt Volkswagen het belang van Northvolt volledig over. Stabiele toevoer verzekeren Met de investeringen in de fabrieken hoopt Volkswagen zich in de toekomst te verzekeren van een stabiele toevoer van batterijen. Op dit moment zijn veel autofabrikanten nog afhankelijk van Aziatische batterijfabrikanten als LG Chem, die ook voor veel andere automerken produceren. Nu veroorzaakt dat nog geen problemen, maar autobouwers vragen zich in toenemende mate af of dat ook over een aantal jaar nog het geval is, wanneer de vraag naar batterijen flink is gestegen. Hoeveel de eigen fabrieken gaan kosten is niet bekendgemaakt – analisten houden doorgaans rekening met een prijskaartje van 2 miljard euro voor één batterijfabriek. De zes fabrieken zouden jaarlijks zo’n vijf miljoen auto’s van batterijen kunnen voorzien, is de bedoeling. Volkswagen deed de aankondiging tijdens de zogenoemde ‘Power Day’, waarop het de elektrische toekomst van het concern verder wilde concretiseren – een duidelijke referentie naar pioneer Tesla, dat af en toe een ‘Battery Day’ organiseert. Van Volkswagen-topman Herbert Diess is bekend dat hij het Amerikaanse bedrijf ziet als een grote concurrent. Het Duitse concern (660.000 werknemers) zet fanatieker dan de meeste andere autobedrijven in op elektrificatie. De komende jaren investeert het bedrijf, waar onder andere Audi en Seat onder vallen, tientallen miljarden in de transitie. Ook laadpalen bouwen Volkswagen maakte maandag ook bekend dat het zelf massaal laadpalen wil gaan bouwen in Europa: al in 2025 moeten dat er zo’n 18.000 zijn. Daarvoor heeft het afspraken gemaakt met oliebedrijf BP. De palen moeten onder meer bij benzinestations komen. Ook kondigde het bedrijf enige batterij-innovaties aan, waarmee het hoopt de kosten omlaag te brengen, en maakte het bekend een groter aandeel te nemen in het Zweedse Northvolt. Op dit moment is dat 20 procent, de nieuwe verhouding is niet bekendgemaakt. Volgens cijfers van Bloomberg komt dankzij de plannen van Volkswagen het Europese aandeel in wereldwijde batterijproductie in theorie op 30 procent – ten opzichte van 7 procent nu. Het persbureau zei erbij dat de komende tijd vermoedelijk nog meer aankondigingen van Europese fabrieken zullen komen.
    2 punten
  3. Mannen ... het is een terrascontainer, geen woonunit ..... tenzij zijn vrouw andere plannen heeft op termijn 🤣🤣🤣
    2 punten
  4. Ken je dat, dat het ineens tijd is om gek te doen? Dat had ik pas met een paar vrienden. Op een gezellige avond, rondneuzend op Marktplaats, kwam ineens het idee om met z'n vieren mee te doen aan een rally. Natuurlijk kenden we de bekende barrel-challenge, maar dat had een net wat te hoog zwarte-cross-gehalte voor ons. Na wat zoeken kwamen we op een heel andere challenge uit: de European Mountain Summit 5000. Duizenden kilometers, door de Alpen, eindigend aan de Cote d'Azur, zonder navigatie en zonder snelwegen te gebruiken, maar mét allerlei uitdagingen en challenges. Kan niet wachten 😄 Anders dan bij veel andere rally's is er geen maximaal budget, maar is de enige relevante eis dat de auto minimaal 20 jaar oud moet zijn. Tsja, dan begint het grote zoeken! Uiteindelijk hebben we gekozen voor.... een 25 jaar oude Opel Omega V6, dus met de fijne 2.5 V6 met 170PK, in GTA5-editie 😄 Hij is voorzien van de nodige audio, een afneembare trekhaak, leren bekleding, Xenon-verlichting, en een mobilofoon/ en werkend zwaailicht en sirene 😉 Hij stond ergens bij Almelo in een boerenschuur op een liefhebber te wachten. Moet nog gekeurd en geimporteerd worden, maar dankzij wat groene platen konden we toch ff testrijden. Wat een verrassing is die auto... 25 jaar oud, maar alles werkte nog: elektrische stoelen, elektrische ramen, elektrische rolgordijnen, stoelverwarming, noem maar op: het werkte gewoon nog. Het was natuurlijk ook het vlaggenschip uit die tijd. Dat was ook te zien aan de ruimte: enorm. En rijden deed het als een echte limousine: supercomfortabel! Kortom, de deal was snel rond! Vandaag staat'ie bij de RDW, volgende week wordt'ie gekeurd, en daarna istie voor ons! Wordt vervolgd... Uiteraard zijn we te volgen via Instagram: https://www.instagram.com/4crimestoppers/. 814e7bb1-5906-4409-ab29-ab5949c0d4d6 by marcoeoscanon, on Flickr Onderstaand wat screenshots van de advertentie: IMG_0622 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0625 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0628 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0627 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0629 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0630 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0631 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0632 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0633 by marcoeoscanon, on Flickr
    1 punt
  5. Aluminium traanplaat makkelijk reinigen ??? Wel als het de echte is dan wens ik je veel plezier met schoonmaken... Neem dan maar linoleum met traanplaat motief , dat is inderdaad makkelijk te reinigen
    1 punt
  6. Is een mooi project zeg wat anders dan een houten blokken doos en dan met een groendak erop daar heb je ervaring mee.
    1 punt
  7. Minder benauwende ervaring?? In een kruipkelder kun je dit ervaren, niet in een veranda waar schuifdeuren open kunnen en waar je kunt loungen. Lekker relaxen dus, dat gaat makkelijk want dit hebben we al getest in een showroom hoor. 30 cm extra voegt niets toe in ons geval, bij anderen misschien wel, dat kan want daar zijn andere wensen. Zoveel mensen, zoveel wensen. Isoleren zal niet nodig zijn in ons geval. Het enige wat echt iets toevoegt is het sedum dak om de warmte buiten te houden als de zon brandt op het stalen dak. 😆 Klopt wel een beetje...op mijn hoogtepunt (2012 ergens op de Afsluitdijk in de winter) heb ik de 1.80 aangetikt toen maar je schijnt te krimpen als je ouder wordt. Gelukkig lopen hier nog een paar jonge gastjes rond die mij nu al neer hoeken als ze zin hebben... En die oudste van die 2 gastjes is al 1.85 met maatje 46 maar de rem zit erop, denken we? Die vrouw van mij broedt altijd op allerlei ideeën en af en toe komt er een “ei” uit zoals deze veranda. Ik ken haar al een tijdje (sinds 1992 ergens op Kreta) maar dit is wel het leukst qua toevoeging in/om het huis. Klopt, bij ons is de binnenhoogte ook 2,40 meter. Jammergenoeg geen oud herenhuis hebben we maar een jaren 90 huis die wat compacter is. Kale container prijs varieert van €800 die wind en waterdicht is tot €3000 voor een container die nieuw is in de kleur zoals jij wil. Vloer is van hout en die gaan wij later aanpakken en er een traanplaat vloer overheen leggen. Erg makkelijk als je eens iets morst en met een dweiltje moet schoonmaken. Aanpassingen kosten serieus geld inderdaad want er zit veel arbeid in. Maar zelf kan ik dat niet en het moet allemaal wel perfect zijn als je toch iets laat doen zoals dit. Relax heren. Als het weer mag komt er een borreltje voor de leden van dit forum bij mij in de container! 🍻
    1 punt
  8. Ach met de lengte van Frankie ( 1,65mtr) kan die straks binnen nog van vreugde een sprongetje maken.... Dus wat is het probleem eigenlijk ?? En woonkamer zit ik op 2,53 maar bovenverdieping is 2,45 mtr en dan praat ik over een woning gebouwd in de jaren 60 van de vorige eeuw
    1 punt
  9. @NakHarry nee die is bij oudere huizen 2,5 en sinds jaar en dag 2,6. Natuurlijk is 2,4 ook voldoende. Het voordeel van een highcube is dat als je gaat isoleren of het plafond gaat bekleden je nog voldoende hoogte overhoudt.
    1 punt
  10. Volgens mij is een standaard hoogte van een plafond in huis toch ook 2,40m of vergis ik mij? (ik heb het uiteraard niet over een oud herenhuis).
    1 punt
  11. Zo blijven doordrammen over de hoogte ... dat het benauwd zou zijn etc ... moest het een woonunit zijn is hoogte idd wenselijk en aangenaam maar in dit geval .. hoogte maakt toch weinig uit
    1 punt
  12. Ik had het ook over een kale container prijs. En daarna kun je het zo duur maken als je wilt. Neem aan dat er ook vloer isolatie onder gemaakt is
    1 punt
  13. Wie heeft het over een woonunit ???? Ohhhhh ja jijzelf....
    0 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe