Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 08/22/17 in Berichten

  1. Goed hoor. Ik was even vergeten dat wij allen hier voortdurend en strikt on topic blijven. Mijn nederige excuses
    3 punten
  2. Zoals je zegt aardig.... Maar dan is in algemeen die koffie die je vanuit thermoskan schenkt al te koud voor mij. Dus moet je eerst weer heet water in de kan gooien zodat hij op temperatuur is en dan kun je gaan koffie zetten en dan gauw die deksel erop voor het alsnog koud is. Dus tja dat was het voor mij ook niet... Maar als je Nr:4 filters op zijn en je wil echt een bak koffie dan is mijn oplossing altijd. Men nemen een grote mok, gooi er een bodempje gemalen koffie in, dan klein beetje heet water er op, dit in laten trekken zodat het een papje is, Daarna verder afgieten met heet water en suiker en melk ( indien behoefte aan ) bijvoegen. En dan de boel goed roeren en hierna het belangrijkste......... laten bezinken ....... Dan rustig drinken en dan nog de grootste TIP giet hem niet achterover want dan heb je een mond met prut !!!! Dit ooit als kleine jongen geleerd van mijn Pa, en enkele collega's zijn ook blij met de tip sinds we bij een project aankwamen en er achter kwamen dat er geen filters waren. De wereld was om 7 uur in de ochtend al te klein !! Maar Edje mopperde niet mee, die ging lekker aan de slag met de waterkoker de koffie en de bekertjes en riep na 10 minuten, motten jullie nog koffie of wat ?? één collega dacht dat ik toch nog een filter ergens gevonden had, en die heb ik wijs gemaakt dat ik me onderbroek had gebruikt als filter.. Affijn we hadden wat koffie over......
    2 punten
  3. Skoda Octavia G-TEC: 'daar zit een luchtje aan' Waar koeien al niet goed voor zijn... 06 juni 2014 Wist je dat er in Nederland zo’n anderhalf miljoen melkgevende koeien rondlopen, dat iedere koe dagelijks zo’n 60 tot 100 liter water drinkt en elke dag meer dan 50 kilogram koeienvlaai produceert? Uit die hopen koeienvlaai kan via een ingenieus proces biogas worden gemaakt. Op de ontlasting van vijf koeien per jaar kun je vervolgens met de Skoda Octavia G-TEC zo’n 36.000 kilometer rijden. In de ontlasting van koeien zitten waardevolle mineralen, zoal stikstof en fosfor, die nodig zijn om planten te kunnen laten groeien. Daarnaast bevat koeienvlaai ook organisch materiaal waarin energie zit opgeslagen. In een vergister kan dit organisch materiaal met behulp van micro-organismen worden afgebroken tot methaan. Methaan vormt op zijn beurt de basis voor het zogeheten Compressed Natural Gas (CNG), waarmee onder meer de Skoda Octavia G-TEC prima uit de voeten kan. Bivalente 1.4 TSI De Octavia G-TEC wordt aangedreven door een bivalente 1.4 TSI-turbomotor, die zowel benzine als CNG lust. De CNG-tanks snoepen iets van de bagageruimte af, maar gezien het enorme ruimteaanbod dat de Octavia’s in de basis al bieden, is het verlies vrijwel te verwaarlozen. De Hatchback op CNG heeft een maximum volume van 1.450 liter, tegen 1.580 liter in de reguliere versie. Ook het bagagevolume van de Combi op CNG slinkt met 130 liter tot nog altijd een keurige en bruikbare 1.610 liter. Feitelijk is dat het enige verschil dat je mogelijk kunt ervaren met een reguliere Octavia. De vulopening van de CNG-tanks bevindt zich achter het tankklepje, waar ook de benzinetank gevuld kan worden. Tanken van CNG gaat kinderlijk eenvoudig. Het is een kwestie van het pistool op de vulopening klikken en de knop aan de pomp kortstondig in te drukken. Tanken kan al op veel plaatsen in ons land. In Nederland en Europa is een groeiend aantal tanklocaties waar CNG getankt kan worden. Altijd op CNG De 1.4 TSI-turbomotor in de Octavia G-TEC levert 110 pk en 200 Nm aan koppel. Verwacht geen strepentrekker, maar aan het rollen, weet de motor de gang er prima in te krijgen. De koude start van de TSI verloopt altijd op benzine, waarna de elektronica automatisch overschakelt op CNG. Je hoeft dus zelf geen knopje in te drukken. Dat kan overigens ook niet, want er is helemaal geen knopje om over te schakelen. De Octavia G-TEC rijdt namelijk in principe altijd op CNG, tenzij de CNG-tanks 'leeggereden' zijn. En dat is in theorie na zo’n 400 kilometer (en in de praktijk honderd kilometer eerder). Vervolgens wordt de benzinetank aangesproken, ook goed voor een actieradius van ruim 900 kilometer, indien afgetankt. Volgens Skoda zou je in totaal meer dan 1.300 kilometer ver kunnen komen in de Octavia G-TEC. Van het omschakelen tussen benzine en CNG merk je als bestuurder echt helemaal niets. En zo hoort het natuurlijk ook. De brandstofvoorraad wordt zichtbaar gemaakt via twee separate analoge meters in het instrumentarium. 20% bijtelling De bivalante 1.4 TSI-motor voldoet aan de Euro 6-emissienorm en noteert op CNG een verbruik van 3,5 kg/100 km, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 97 g/km. Daarmee komt de Octavia G-TEC (Hatchback en Combi) met standaard handgeschakelde zesbak (er is geen automaat beschikbaar) bij zakelijk gebruik in aanmerking voor 20% bijtelling, zowel dit jaar als in 2015. Neef Audi A3 g-tron lukt het om in de 14% bijtellingscategorie te vallen. Ondanks de iets hogere prijs van die auto is hij goedkoper in de netto bijtelling, maar moet het riant afleggen op ruimte-aanbod. Skoda levert de Octavia G-TEC in drie uitrustingniveaus: Ambition, Elegance en de Ambition Businessline. In alle gevallen is een trekhaak met afneembare kogel standaard. Dit om de overwinning van de Octavia als klassewinnaar bij de Trekauto van het Jaar nog maar eens te onderstrepen. De G-TEC mag overigens een aanhanger of caravan trekken met een ongeremd gewicht van 640 kilogram en 1.400 kilogram geremd. In dat laatste geval zal het een-punt-viertje er vermoedelijk zwaar aan moeten trekken. Navigatie De Ambition biedt zaken als een airco, cruise control, dagrijverlichting, licht- en regensensor en een radio/cd-speler met SD-kaartlezer en Apple Connectivity. De Elegance wordt verfraaid met onder meer lichtmetaal in de maat 16 inch, parkeersensoren achter, een automatische airco en extra chromen accenten aan het exterieur. De Ambition Businessline tot slot wordt bovenop de Ambition geleverd met onder andere een navigatiesysteem met 5,8 inch kleurenscherm, 16 inch lichtmetaal, een automatische airco en een multifunctioneel stuurwiel. Komen we tot slot uit bij de prijzen. De Octavia G-TEC Hatchback komt als Ambition op 23.790 euro en als Elegance op 25.890 euro. De Businessline start bij 25.150 euro. Voor de Octavia Combi G-TEC vraagt Skoda 24.790 euro als Ambition, 26.890 euro als Elegance en 26.150 euro als Businessline.
    1 punt
  4. Alleen m'n bankrekening maar, Ed.
    1 punt
  5. Hahaha! "Is er leven, is er leven na DXO"
    1 punt
  6. Sorry, was niet duidelijk zie ik. Met FF heb je minder DOF (dus méér achtergrondonscherpte). Vandaar dat ik het beperkt noemde. Bij personen wil je toch juist méér DOF? Ik wel in ieder geval Ik blijf het zeggen - verkijk je niet op DXO-grafiekjes. Mijn eigen ervaring met de 50mm f/1.4 is dat'ie ragscherp is - ook bij f/1.4. De STM-AF is langzamer dan de USM-AF bij de 50mm's. Je mag 'm best een keer proberen, by the way.
    1 punt
  7. 1 punt
  8. Klopt net zoals een koffiezet apparaat nu een schakelaar is met een timer ingebouwd, maw gaat na een 3/4 uur uit zich zelf uit. Maar als je goed zoekt op internet dan kom je de 2500W of iets minder nog wel tegen hoor.... Maar dat oude boschje kon ik in twee toeren regelen.... AAN - UIT dus geen fijne lage zoem zoem zoem...
    1 punt
  9. Ik heb het even nagerekend en deze verbruikt 2,53kg stront per kilometer...
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe