Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 01/23/16 in alle zones

  1. Mijn 3e Octavia stond vandaag in de planning om op te halen. Stond! Want ik heb de afspraak verplaatst naar aanstaande dinsdag 10:00 uur. Omdat ik vandaag een aantal afspraken thuis had en het dus beter was om de aflevering uit te stellen. Met pijn in mijn hart natuurlijk. Want ik wil erg graag weer eens rijden in deze mooie O3. Daarom nu maar een plaatje om naar te kijken..... de ditjes en datjes: Audio & telefonie: Radio, Radio/CD-speler Comfort & Interieur: Airco, Boordcomputer, Centrale vergrendeling, Climate control, Cruise Control, Deelbare achterbank, Electr. ramen achter, Electr. ramen voor, Lederen stuurwiel, Middenarmleuning voor, Navigatie (geïntegreerd), Stoelverwarming, Zelfdimmende binnenspiegel Exterieur: 17 inch velgen, Dakrails, Electr. inklapbare buitenspiegels, Electr. verstelbare buitenspiegels, Koplampsproeiers, Lichtmetalen velgen, Regensensor, Verwarmde buitenspiegels Techniek: Stuurbekrachtiging, Traction Control Veiligheid: ABS, Airbag bestuurder, Airbag bijrijder, ESP, Knie-airbags, Parkeersensoren, Zij-airbags achter, Zij-airbags voor Verlichting: Mistlicht voor, Xenon verlichting Overig: Navigatie (geintegreerd), ACE, Alertheids systeem, Armsteunen voor, Bandenspanningcontrolesysteem, Bestuurdersstoel met verstelbare zithoogte, Buitenspiegels elektrisch inklapbaar en automatisch dimmend, Dagrijverlichting led, Hill hold control, Hoofdsteunen actief, Keyless Entry, Lendesteunen verstelbaar, Multimedia voorbereiding, Passagiersstoel met verstelbare zithoogte, Audio, Reservewiel, Ruitensproeiers verwarmbaar, Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk, Stuurkolom in hoogt En de Octavia is een Elegance business line 1.6 TDI DSG in een Topazbrown kleurtje!
    1 punt
  2. Halen wie hier niet weer 2 zaken door elkaar? Een vermogensuitdraai doe je op VOLLAST.... de EGR gaat dan DICHT. Normaal rijden doe je niet in vollast, maar wisselend tussen vol en deellast.... tijdens de deellast gaat de EGR open om de uitstoot van NOx terug te dringen. Softwarematig de EGR vaker of verder openzetten doet meer uitlaatgassen de motor injagen. Dus meer roetafzetting op EGR en turbo, etc, etc. Verbrandingstemperatuur omlaag, dus minder rendement van je brandstof, dus minder zuinig en minder vermogen. Onvolledige verbranding, dus minder vermogen en meer roet.... dus vaker activeren van het DPF-systeem, kost ook brandstof..... Verkleven van EGR of benauwen van intake door roetafzetting.... minder flow, kost meer brandstof.... en vermogen.... en misschien wel de EGR of turbo... Trager opspinnen van turbo, kost vermogen en...... brandstof.... Moet ik doorgaan? Dit alles is gewoon basiskenis en anders moet je je even inlezen in de werking van de EGR en de werking van een turbo. Heb je anders de test zelf al eens gedaan..... even de ABS stekkertjes van de achterremmen loshalen en omschreven procedure uitvoeren. Niet te lang.... want de EGR staat lekker vaak en lang open.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe