Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 08/23/13 in alle zones

  1. De huizen zijn relatief goedkoop. Het ligt er sterk aan waar je wilt/ gaat zitten. In de stedelijke gebieden "exploderen" de vastgoedprijzen voor Duitse begrippen terwijl het platteland ver achter blijft en ze de huizen nauwelijks kwijtraken. Mocht je overigens een huis willen kopen in Duitsland moet je wel goed uitkijken. Een aantal zaken is er nogal anders geregeld. Als je namelijk ja zegt bestaat er geen ontbindende voorwaarde (financiering) zoals bijvoorbeeld in Nederland. Voorlopige koopcontracten kennen ze ook niet, dus je hangt al je zegt dat je het wilt hebben/ kopen. Daarnaast moet je erg uitkijkn met huizen die ouder zijn dan 40 jaar. De waterleidingen zijn over het algemeen van mindere kwaliteit en verzekeringen sluiten die schade tegenwoordig uit. Ook moet je in Duitsland meebetalen aan de rioleringswerkzaamheden als er wat in je straat moet gebeuren. Mocht die dus vervangen worden wordt je per meter van je perceelgrens aangeslagen. Als ingezetene van Duitsland moet je je daar ook (volks)verzekeren. Met name voor de ziektekosten en arbeidsongeschiktheid ben je een veelvoud kwijt aan wat je in Nederland moet betalen. Ze kennen namelijk nog het verschil tussen ziekenfonds en particulier. Maar als je in 1 van de categorieën kun je vrijwel niet meer wisselen. Met name als je boven de grens van rond de 50 zit of veel ziek bent wordt een particuliere verzekering extreem duur en kun je maar zo € 1000 per maand kwijt zijn. Veel ouderen van nu vonden het natuurlijk heerlijk meteen aan de beurt te zijn (zo, zo gaat dat daar) en allerhande behandelingen te krijgen die ziekenfondspatiënten niet krijgen. Maar nu het duur wordt worden ze geweigerd door de krankenkassen... In het grensgebied zijn er al weer een groot aantal Nederlanders die terug willen vanwege die extreem hoge kosten (vergeleken bij Nederland).
    1 punt
  2. De realiteit, destijds dan.
    1 punt
  3. Allereerst een verwijzing naar een detailforum, waar je handleiding/methoden vind om je auto netjes te houden, te maken en vaak met filmpjes erbij: http://forum.carclean.nl/ Interieur sla ik vaak over, of doe het als eerste (dan is de straat nog droog), en doe dat meestal in een half uur tot maximaal een uur (laatste is inclusief behandelen van alle kunststoffen met o.a. Poorboy's World Natural Look. Maakt kunststof weer mooi donker, niet statisch en trekt dus geen extra stof aan zoals bijvoorbeeld cockpitspray wel doet. Voor het wassen, eigenlijk een beetje hetzelfde als Cyrus en Snelle, met dat verschil dat ik geen hogedruk reiniger heb. Voor een snelle wasbeurt ben ik ongeveer anderhalf uur kwijt, voor een uitgebreide wasbeurt 2-3 uur, waarbij ik dan soms ook het velgbed aan de achterkant van de velg meepak. Voor het wassen gebruik ik 2 emmers met gritt, een microvezel spons (i.p.v. washmitt), velgborstel, tuinslang met verstelbaar mondstuk, en een paar droogdoeken (zeker in de winter is één doek nogal krap), shampoo die ik gebruik is Poorboy's World Super Slick & Suds. Een poosje terug ook de Born to be mild van Dodo Juice gekregen, maar nog niet gebruikt. De velgen was ik met de velgenborstel gewoon mee (wel als eerste i.v.m. het spetteren van de borstel). Een paar keer per jaar ook een detailbeurt. Begint altijd met kleien, tot nu toe Mothers Gold Clay gebruikt, maar pas ook de Monello Verde klei gekocht, omdat ik die bij hoge temperaturen toch iets prettiger vind werken. Na het kleien, indien nodig een polijstbeurt handmatig of machinaal, anders een paint cleaner, hoewel dit vaak ten onrechte een polijststap wordt genoemd (je verwijdert hier absoluut geen lak mee, dus daarom geen polijststap). De volgende stap is een glaze (voeding voor de lak), om de glans te verbeteren en kleine lakdefecten te maskeren, hiervoor gebruik ik Poor Boy's Black Hole (voor donkere lakkleuren), en tenslotte een wax/sealant tot nu toe Poor Boy's Ex-P gebruikt, ik wil binnenkort een andere wax gaan proberen: Collinite 845 insulator wax. De velgen krijgen af en toe extra aandacht: extra reinigen met velgenreiniger, verwijderen van ingebrand remstof met Iron-X, eventueel nog polijsten, en als de velgen schoon en droog zijn, inspuiten met wheel wax. Wheel wax is wat steviger dan gewone wax, waardoor het niet zo snel van de velgen verdwijnt (velgen worden warm door remmen, waardoor gewone wax snel verdwijnt). Dit helpt ook om de velgen na een winterperiode weer snel en makkelijk schoon te krijgen. Onbehandelde kunststof aan de buitenkant af en toe behandelen met Poorboy's Trim Restorer, om het mooi zwart te houden/krijgen, en natuurlijk de ramen. Soms met gewoon ruitenwasmiddeltje, indien nodig met insectenmiddel, en soms met Auto Finesse Crystal Clear - dat is een reinigingsmiddel op alcoholbasis, dus ook in de winter goed te gebruiken tijdens de vorst. Tijd voor een detailbeurt is sterk varierend, van een uur of 6 (inclusief wassen) tot 20 uur (verdeeld over meerdere dagen). Wat het wordt is afhankelijk of ik de hele auto doe of een deel, de toestand van de auto (vervuiling, krasjes enz) de beschikbare tijd en het weer (ik moet het buiten doen). Overigens is het ook aan mijn auto te zien: met zijn 10 jaar glimt ie harder dan veel bolides van 10 weken oud. Vooral nadat ik 'm de eerste keer gepolijst heb, is de glans met sprongen vooruit gegaan, doordat de swirls vrijwel verdwenen zijn. (swirls zijn waskrasjes in de lak, vooral als een auto in de volle zon staat, is dit soms zichtbaar als een soort spinneweb wat op de lak lijkt te liggen).
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe