Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/23/12 in alle zones

  1. De Yeti als caravantrekker Afgelopen weken op vakantie geweest met de Yeti 1.4 TSI Greentech en caravan, een Beyerland 430 TM totaal gewicht rond 1000kg, in Zuid Frankrijk. Mijn vergelijk als caravantrekker is een Citroën Berlingo 2.0 Hdi op grijskenteken. De Yeti is naar mijn mening geen betere caravantrekker ten aanzien van motorvermogen en nagenoeg gelijk aan de Berlingo. Trekt mogelijk iets makkelijker/sneller weg uit stilstand. Wat de Yeti beter maakt is de stabiliteit, die is zonder meer veel beter. Ten aanzien van het reizen zelf is de Yeti een weldaad van luxe t.o.v. de Berlingo. Ik heb ruim 500 km gestuurd zonder moe te worden of spierpijn te krijgen in mijn rechter been/bil. Hier heeft de cruise control zeker 90% aan bijgedragen. Wat rijdt cc super zeg: zo ontspannen. Ja en wat met de caravan ook heel belangrijk is, is het verbruik. Ik had gerekend op 1:8, maar dat werd 1:10 bij de terugreis. Heen minder met 1: 9,5. Er staat nu 5890km op de teller. Ik heb alle “tickets” bewaard en ingevoerd in Spiritmonitor. Wij zijn via Luxemburg, Nancy, Besancon, Bourg en Bresse gereden, dus ook stukken RN. Na Bourg naar Frejus via de péage. Bij stijgingen moest ik terugschakelen van 6 naar 5 en soms terug naar 4 als het te steil werd. De motor pakt de wisselingen uitstekend op en doet net als de versnellingsbak z’n werk heel soepel en geruisloos. Dat alles bij een maximaal toerental van soms 2500, maar meestal 2000 omw/min en minder. Chapeau voor de TSI. Er viel mij één ding op dat ik nooit eerder bij een auto hoorde en dat was het geluid van de remmen. Je hoort het aangrijpen van de remschoenen op de schijven. Niet irritant of eng; kent iemand dat? Een klein pechje gehad op de terugreis: steentje tegen m’n voorruit met ster en barst, dus dat wordt een nieuw voorruit. Jammer binnen drie maanden. Altijd weer door bedrijfswagens die langs komen scheuren. Rijden waarschijnlijk op bouwterreinen en hebben daardoor vaak/veel steentjes tussen het bandenprofiel. Bij alle keren dat mij dat gebeurde, is het altijd door bedrijfsauto’s of vrachtwagens. Maar goed, liever m’n ruit dan het lakwerk.
    2 punten
  2. Zo, om dit topic af te sluiten. Dat was het dan, na 11 jaar bezit. Vandaag was het de laatste dag voor mijn Felicia, morgen mag hij de openbare weg niet meer op. Hierbij de laatste foto's en zijn oorlogswonden na 14 jaar en 255.000 km. Zoals jullie kunnen zien op de foto's is het misschien maar goed dat ik er 'verplicht' afscheid van moet nemen nu, anders was ik toch blijven doorrijden terwijl het beste er echt wel vanaf is . Vanaf morgen komt mijn nieuwe Felicia (eindelijk) uit de garage.
    1 punt
  3. Ben je wel voorzichtig met de decoratie op het porselein, en de houte handvaatjes van het bestek :dopey_h4h:
    -1 punten
  4. hij doet pijn ? Hij kwam weer aan ?? Sorry maar ja we kunnen het niet laten, en dan is Pim nog offline !
    -1 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe