Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 01/25/12 in alle zones

  1. Deze info staat in het instructieboekje: Aanwijzing: Bij een noodremming vanuit snelheden van meer dan 60 km/h resp. bij een ABS-activering die langer duurt dan 1,5 seconden, knippert het remlicht automatisch. Nadat de snelheid tot onder 10 km/h gereduceerd is of de auto gestopt is, knippert het remlicht niet meer en de alarmlichten worden ingeschakeld. Na het accelereren of weer wegrijden, worden de alarmlichten automatisch uitgeschakeld. De functie die ik heb ingeschakeld staat hieronder op de foto bij Bit 2 Wat nu precies de verschillen zijn snap ik nog niet helemaal?
    2 punten
  2. Na een Audi 80 (1982 tot 1986), een eerste (B1, van 1986 tot 1992, tweedehands en uiteindelijk 294.000km) en een tweede Passat (B2, van 1992 tot 2009, 350.000km)kwam Octaaf in de familie. Alhoewel hij antracietgrijs is, blijf ik hem, uit respect voor de vorige, 'de witte' noemen. Die tweede Passat bracht mij van Noord- naar Zuid- en Oost-Europa. Traag maar zeker. Onverstoorbaar reageerde hij kalm op de vele uren plankgas die zijn deel waren. Nu vooor het eerst een turbodiesel, voor het eerst acceleratie leren smaken, voor het eerst snufjes waarvan ik vroeger alleen kon dromen. Maar om die 'witte' te kloppen qua trouw en betrouwbaarheid, zal hij ferm in zijn handen mogen spuwen. De vele problemen met EGR-kleppen en roetfilters die overal rond mij opduiken, doen mij nu al uitkijken naar weer een benzine, een 1.2 of 1.4 tsi. Dit zit er eind volgend jaar, als de nieuwe octavia zal worden voorgesteld, aan te komen. Voorlopig bewijst de 1.6 cr tdi dat hij een stille en zuinige bondgenoot is. Al jaren voor ik hem kocht, wist ik dat het een Octaaf zou worden. Alleen wilde die witte maar van geen ophouden weten. Op het laatst kon ik nog de 1.9 pompverstuiver ontwijken, om een schonere common rail te kopen. Eén van de eerste bij mijn dealer. En hij doet het nu al 50.000km goed. Ik ben een tevreden klant. Ondertussen overtuigde ik mijn broer (Fabia break 1.2 tsi) en een vriend (Octavia Greenline) van de kwaliteiten van dit merk.
    1 punt
  3. geen probleem! Geef me maar een bonuspunt bij de post die je handig vond (vind je rechtsonder elke post - staat standaard een 0, en een getal als er al iemand gestemd heeft).
    1 punt
  4. Precies zoals Frank zegt. Staat standaard aan zover ik weet, nog nooit last van gehad trouwens maar heb dan ook nog nooit zo hard hoeven remmen dat de ABS langer dan x (was het 2 sec?) in moest grijpen.
    1 punt
  5. Ik weet niet of het een kwestie van smaak is. Dit natuurlijk los van de vraag hoeveel Nederlanders smaak hebben . De Yeti is een Skoda met een wat andere smoel (net als de roomster trouwens). De octavia is meer een onopvallende en gewoon goede auto. Ziet er ook nog eens goed uit (een beetje chique misschien wel). De Yeti is natuurlijk een stuk vierkanter, lijkt kleiner, heeft voor een aantal mensen eerder een wat oenige uitstraling (nog net niet zo erg als de roomster). Maar beide auto's (Yeti en Roomster) zijn misschien wel de handigere auto's. In de praktijk is de Yeti gewoon wel de betere wagen roep ik hier maar even. Aangezien ik de Octavia heb gehad ken ik dus beide auto's . De wegligging vind ik zelf duidelijk beter, strakker. Je zit ook veel beter (rechtop/ instap) en je zicht op de weg is ook beter. De Yeti is makkelijker te parkeren (overzichtelijker) maar heeft in eerste instantie wel een kleinere kofferbak. Die van de Octavia is natuurlijk erg groot maar wel beperkt bruikbaar (combi). Door de schuine achterruit kun je maar heel beperkt dozen stapelen. De fietsen kun je er niet rechtop in meenemen. De Yeti is natuurlijk gewoon een vierkante doos die je tot de rand kunt afladen met dozen. Door die lange kont van de Octavia heb je ook veel meer last van verkeersdrempels als je die wat sneller neemt. Heb toen menig maal een klap gehoord van de trekhaak. De Yeti heeft geen achterkant en dan kunt bijna met volle vaart doorrijden... Als ik mensen om me heen hoor zijn ze wel zo om als ze in de Yeti gereden hebben.. Hij is trouwens in verhouding duurder dan de Octavia. Dat heeft natuurlijk gewoon met de productieaantallen te maken en de indeling qua uitstoot.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe